X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עשרות פלשתינים, חלקם רעולי פנים נושאי דגלי טרור, יידו אבנים לעבר כוח המשטרה המשטרה: ההתפרעות פוזרה וההר נפתח למתפללים פעילי העלייה להר: המשטרה משקרת, הר-הבית סגור לכניסת יהודים כפי שרצו המתפרעים
▪  ▪  ▪
התפרעות מתוזמנת היטב לקראת הדיון [צילום: פלאש 90]

שני שוטרים נפצעו (יום ג', 25.2.14) בהתפרעות מוסלמים בהר-הבית. עשרות פלשתינים נושאי דגלי חמאס וארגוני טרור אחרים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים וירו זיקוקים בשעות הבוקר לעבר כוחות המשטרה הנמצאים בהר-הבית.
כוח משטרה פרץ אל ההר, פיזר את ההתפרעות ועצר שלושה חשודים לחקירה. מקורות פלשתינים דיווחו כי שנים עשר צעירים פלשתינים נפגעו משאיפת גז מדמיע ומפגיעת קליעי גומי. מן המשטרה נמסר כי ההר נשאר פתוח לכניסת מבקרים.
מדובר בהתפרעות מתוזמנת היטב לקראת דיון תקדימי שאמור להתקיים היום בכנסת אודות הריבונות הישראלית בהר-הבית. גורמים המעורים בפעילות למען עליית יהודים להר-הבית טענו כי המשטרה התעלמה מנוכחות הצעירים הפלשתינים בהר-הבית במהלך הלילה וכי בניגוד להודעת המשטרה - נסגר ההר, כרצונם של המתפרעים, לכניסת יהודים בעוד מתפללים מוסלמים יכולים להמשיך ולעלות למסגדים ולהתפלל.
יהודה גליק, מנהל מיזם הליבה לחופש יהודי בהר-הבית, האשים את המשטרה בשקר בוטה. "המשטרה משקרת. הייתי שם. הר-הבית סגור כליל לכניסת יהודים. כל אחד יכול לבוא לשער הר-הבית שעל יד רחבת הכותל המערבי, ולהיווכח במו עיניו שדובר המשטרה משקר לעיתונאים במצח נחושה", טען.
לדבריו, בסגירת הר-הבית ליהודים, ופתיחתו למתפרעים המוסלמים, המשטרה "מתגמלת את הטרור, מעודדת את המתפרעים, וחוטאת לתפקידה לאבטח את המאוימים". כלשונו.
כאמור, הערב צפויה הכנסת לקיים דיון על הריבונות הישראלית בהר-הבית. מאז שישראל שחררה את ירושלים העתיקה במלחמת ששת הימים הופקדה הריבונות הדתית בהר-הבית בידי הוואקף המוסלמי וזה מונע מיהודים באשר הם להתפלל כרצונם במקום הקדוש ביותר לעם היהודי.
מדובר בהתנגדות שמקבלת את תמיכתה מן הממלכה ההאשמית השולטת בוואקף המוסלמי בהר-הבית. גורם ירדני רשמי ציין לאחרונה כי ירדן מתנגדת לתפילת יהודים בהר-הבית. ממשלת ישראל, באמצעות המשטרה, פועלים על-פי התכתיב של ירדן ושל הוואקף ומונעים באופן שיטתי תפילה יהודית בהר-הבית. יתרה מזאת, מונעת המשטרה הנפת דגל ישראל על הר-הבית. מניעת התפילה היהודית נעשית תוך פגיעה בחופש הפולחן.
על-פי ההערכה, יסתיים היום הדיון ללא הצבעות על הצעות החלטה. ח"כ מיכל רוזין (מרצ) בחרה לצודד במתפרעים בהר-הבית וטענה כי עוד לפני שעלתה מתבררת מטרתה האמיתית של ההצעה לסדר- לא חופש דת ופולחן אלא פרובוקציה אלימה והתססה של האזור, כדי לחבל עוד "בניסיונות המגומגמים גם ככה", כלשונה, להגיע להסדר מדיני.
יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, טענה גם היא כי האשם באלימות הוא ח"כ משה פייגלין, אשר יזם את הדיון בכנסת.
"האלימות בהר-הבית היא תוצאה ישירה של היוזמה הפרובוקטיבית של פייגלין לקיים דיון במליאה על עליית יהודים להר-הבית. פייגלין לא מסתפק רק בדיון בכנסת, אלא גם מנסה לייצר מהומות בעצמו כשעלה השבוע להר", טענה.
לדבריה, מדובר בפרובוקציה דתית שיש לה השלכות לאומיות נפיצות על כל העולם המוסלמי. "העיתוי בו יזם את הדיון, כשהממשלה, שהוא חבר בקואליציה שלה, מנהלת מו"מ מדיני על הסדר הקבע, שאלת ירושלים ובתוכה הריבונות על הר-הבית, נועדה כל כולה לטרפד הסדר עתידי ופשרה בירושלים. סוגיית הריבונות בהר-הבית אינה עצמאית ותיפתר בהסדר קבע במסגרת הסכמות על עניינים נוספים. מרצ מכירה בזכות הפולחן והגישה למקומות קדושים אבל לא כל זכות חייבים לממש, ומימוש הזכות לעלייה להר-הבית, בעת הזו, נועדה להצית את האזור", דברי גלאון.

תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפרעות בהר-הבית לקראת דיון הריבונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המשטרה בשירות הוקאף המוסלמי ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  26/02/14 08:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
החברה טוענת שלאור קביעתו של ביהמ"ש, לפיה המדינה לא הוכיחה שניתנו הטבות חריגות בפרויקט הולילנד - הרי שמטיעוני המדינה עולה שהיא גם מושחתת וגם טיפשה
איציק וולף
פנס רב עוצמה שהוצב בראש מגדל צ'מפיון מוטורס ברמת גן מפריע לתושבים המתגוררים גם במרחק רב ממנו    המשרד להגנת הסביבה: אם המפגע לא יוסר - נשתמש באמצעי אכיפה
מחלקה ראשונה
מצויד בחיישנים למדידת פעילות הלב ובגלאי טביעות אצבע
עידן יוסף
שלוש המועצות ההנהגות הרוחניות התכנסו באופן נדיר    נמנעו מלקרוא לפי שעה לבני הישיבות שלא להתייצב בלשכות הגיוס
עידן יוסף
דיווחים ברשתות הערביות: חיל-האוויר של ישראל תקף שני יעדים בלבנון, סמוך לגבול סוריה    כמה אנשי חיזבאללה נהרגו    דיווח: היעד היה בסיס טילים    הדי הפיצוצים נשמעו בביירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il