X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נוסע בתחבורה הציבורית תובע מהחברה לפצות את ציבור הנוסעים שהמתינו לשווא להגעת האוטובוסים בתחנה שבוטלה זמנית ללא כל הודעה מוקדמת על כך
▪  ▪  ▪
אוטובוס מטרופולין. בלי התחשבות בנוסעים [צילום: יח"צ]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה כנגד מטרופולין תחבורה ציבורית בטענה לאחריותה לנזק שנגרם לציבור הנוסעים בין הימים 12-17 באוגוסט אשתקד. זאת בשל כך שהחברה לא פרסמה הודעה כלשהי לציבור הנוסעים על ביטולה הזמני של תחנת העצירה הצפונית ביותר ברחוב אבן גבירול בתל אביב בכיוון הנסיעה צפונה של קווי האוטובוס בגוש דן שמספרם 47, 48 ו-247 המופעלים על ידה.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נאמר כי קווי האוטובוס 47 ו-48 מחברים בין מרכז העיר רעננה( מסוף רעננה ולב הפארק בהתאמה) לבין מסוף כרמלית בתל אביב, ואילו קו 247 משמש כמעין "קו לילה" ומהווה חלופה לשני הקווים הללו לאחר סיום שעות פעילותם, ומסלולו זהה לזה של קו 48.
עוד מצוין בכתב התביעה כי תחנת האוטובוס ברחוב אבן גבירול 184 לכיוון צפון בוטלה זמנית בשל עבודות השיקום והתחזוקה של גשר רוקח, ואולם בתחנה לא הייתה כל מודעה בדבר ביטול הקווים הספיציפים וכתוצאה מכך בוזבז זמנם של הנוסעים ונגרמה להם עוגמת נפש, השפלה, זלזול, כעס, ותסכול.
לדברי התובע, אלי בן ארי, הוא המתין כחצי שעה בתחנת ההסעה ולאחר שהבחין כי האוטובוסים שינו את מסלולם ועלה בידו לאתר את התחנה הזמנית החלופית נאלץ להמתין חצי שעה נוספת בתחנה החלופית להגעת האוטובוס, וכך גם נוסעים אחרים.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אסף רוזנבלום, נאמר כי מטרופולין התרשלה בכך שלא טרחה להציב שילוט כלשהו בתחנה הקבועה המודיע על בטלותה הזמנית ומציין את קיומה וזהותה של התחנה החלופית הזמנית.
התובע מציין כי בניגוד לנתבעת, חברת התחבורה דן שמספר קווים שלה משתמשים באותה תחנת עצירה דאגה לתליית שלטים המורים על הביטול הזמני ואף הציבה שלטים בתחנה החלופית הזמנית וכך גם לגבי חברת אגד.
התובע מציין כי בתגובתה של מטרופולין נטען כי השינויים בתחנות הופיע באתר החברה וכי מוקד המידע עודכן אודות השינויים הללו, וכי נושא השילוט אינו באחריותה, ועל כן היא אינה מוצאת לנכון לשלם פיצוי עקב המקרה.
התובע מעריך את הנזק שנגרם לציבור הנוסעים בסכום מצרפי של 105,000 שקלים. בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט לחייב את מטרופולין להתקין בתחנת האוטובוס הרלוונטית את מפות הקווים העוברים בה, לוחות הזמנים, דרכי התקשרות עם החברה ועם מוקד המידע ומרכז המידע הארצי, ולפרסם שינויים זמניים בעת שהם מתרחשים בפעילות קוויה על גבי התחנות הרלוונטיות.

ת.צ. 41127-02-14
תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסלול הקו של מטרופולין שונה ללא הודעה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הורשע בניגוד עניינים ובדיווחים סותרי מציאות, ובשלוש השנים הקרובות לא יוכל לעבוד במשרד התחבורה    בית הדין: הנאשם כשל בעבירות חמורות והפר את חובת הנאמנות למשרד    כץ: כל מה שעשיתי נעשה בתום לב
עידן יוסף
מטיל על יועץ לנסח כללים אחרים לקווי תחבורה ציבורית המשרתים ציבור חרדי    פניות ציבור שיתקבלו מחרדים יופרדו מיתר הפניות ויקבלו טיפול מיוחד
יעל ניסקי
הפתרון המשולב משפר את חווית המשתמש של נוסעי רכבת ישראל על-ידי עידכון הנתונים ממערכות הרכבת אל משתמשי הקצה בזמן אמת, תוך שיקוף מהימן של תנועת הרכבות
עידן יוסף
14 קווים במסלול משופר, 8 קווים במסלולים חדשים ו-2 קווים מבוטלים    עשרות דיילי הסברה וסדרנים מסייעים לנוסעים בתחנות ברחבי העיר    בחדר המצב במשרד התחבורה לא נרשמו תקלות
עידן יוסף
במסגרת מכרז יופרטו שלושה קווים המשמשים בעיקר עובדים הנוסעים למקום עבודתם וחונים בחניון שפירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il