X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש אישר מחוסר ברירה הסדר לפיו בני הזוג ישלמו פחות מ-10 מיליון שקל מתוך חובות של 160 מיליון שקל אומר שזהו אכן פרס להתנהגותם הבלתי-חוקית, אך כל חלופה תהיה גרועה יותר לנושים
▪  ▪  ▪
בלס. גנב עשרות מיליוני דולרים
החזר במקום מאסר
דוד בלס צפוי לעמוד לדין על התנהלותו הבלתי-חוקית בהליכי פשיטת הרגל. מבחינת האינטרס הציבורי, מוטב שהמדינה תוותר לו - בתנאי שיחזיר את כל הכספים שגנב, או שלפחות ישכנע את המדינה כמה בדיוק יש לו כדי לפרוע את החובות לנושיו. במקום שבלס יתארח עוד שנה-שנתיים בכלא, ייצא ויחיה כמו מיליונר - עדיף שהכסף שגנב יוחזר, לפחות בחלקו.

הפיננסייר הנוכל דוד בלס, אשר רימה את התנועה הקיבוצית בעשרות מיליוני שקלים בשנות ה-80, ישלם רק 6% מכלל חובותיו. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את ההסדר בין בלס לנושיו, באומרו שזהו הרע במיעוטו.
בלס שכנע בשנות ה-80 את התנועה הקיבוצית המאוחדת (תק"ם) להפקיד בידיו עשרות מיליוני שקלים, אך בדיעבד הסתבר שהוא גנב ממנה 30 מיליון דולר ונדון לשנתיים וחצי מאסר. הונאתו של בלס הייתה אחד הגורמים להסתבכות הקיבוצים, שחייבה את המדינה להזרים להם סכומי עתק ולהכניסם להסדר מורכב שבחלקו נמשך עד היום.
הנאמן בפשיטת הרגל של דוד ואיזבל בלס, עו"ד יעקב בויאר, קיבל תביעות חוב בסך 160 מיליון שקל - רובן לתק"ם, אך מיעוטן גם לאנשים קשי יום (כהגדרתו של בית המשפט). לדבריו, בני הזוג עשו כל שביכולתם כדי לסכל - גם בצורה בלתי חוקית - את מאמצי הנושים כדי להשיג ולו מקצת מן הנכסים שיוכלו לכסות חלקית את החובות. בלס גם לא הגישו דוחות עיתיים כמתחייב ובחלק מן המקרים לא עמדו בתשלומים החודשיים שהוטלו עליהם.
בויאר דיווח, כי המשטרה ניהלה חקירה נגד בלס בשל מעשיו בהליכי פשיטת הרגל והוא זומן לשימוע, אשר עוכב עד לאישור הסדר הנושים - מתוך תקווה שאישור זה יקדם השגת הסדר טיעון איתו. על-פי ההסדר, בלס ישלמו 5.5 מיליון שקל בתוך שלושה חודשים, איזבל תוסיף 300,000 שקל, בני הזוג ישלמו עוד מיליון שקל בתוך שנה וחצי, וימשיכו לשלם כמה אלפי שקלים בחודש.
שופטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, דניה קרת-מאיר, דחתה את הסתייגותו של הנושה פלטיאל וכטפוגל מן ההסדר, לאחר שקבעה שהנכסים של בלס עליהם הצביע, לא יוכלו לשפר את ההסדר. מדובר בשתי דירות בתל אביב, שבאחת מהן מתגוררים בני הזוג והשנייה רשומה על שם בתם. כמו-כן היה בבעלותו של בלס מלון בבת-ים, אשר נמכר אך הנאמן הגיש תביעה נגד הרוכש וזו טרם הוכרעה.
קרת-מאיר אומרת, כי ההסדר הוא הרע במיעוטו, וכי נראה שלאחר למעלה מעשר שנות מאמצים -נראה שכל חלופה תהיה גרועה יותר מבחינת הנושים. לדבריה, קיים סיכוי קטן ביותר שניתן יהיה לאתר נכסים נוספים שיוכלו להגדיל את הסכום שישולם לנושים. המשך ההליכים יהיה כרוך בעלויות שאיש אינו מוכן לשאת בהן ובתוצאות בלתי ברורות, מוסיפה קרת-מאיר.
קרת-מאיר מצטטת את דבריו של בויאר, לפיהם בלס גרם לחובותיו בצורה מתוחכמת ביותר ולא ניתן לדעת היכן הנכסים שבגינם נוצרו החובות. היא מסכימה גם גם וכטפוגל, אשר טען שמדובר למעשה במתן פרס לבלס, אך שבה ואומרת שאין חלופה טובה יותר.

תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דניה קרת-מאיר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנוכל דוד בלס יפרע רק 6% מחובותיו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
שיפוט שמעודד עבריינות ל"ת
אזולאי  |  25/02/14 11:43
2
הינה שיטה להחזרת החובות
אזרח רגיל   |  25/02/14 12:10
3
כאשר מדובר במי שנקלע שלא בתום
נחליאלי  |  25/02/14 13:51
4
ביזיון
אזרח בלי חובות  |  25/02/14 14:22
5
גונב חפיסת סיגריות נכלא ובלס
ראובן גרפיט  |  25/02/14 14:51
6
מדוע דרך רשעים צלחה?
GREEN  |  25/02/14 16:05
7
מה עם פרס? איך הוא משתלב ל"ת
אבי השיטה  |  25/02/14 19:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בבית המשפט טען המלון שהאורח החליק בשל מצב בריאותו - אך מסמך מזמן אמת של הקב"ט הראשי אישר את גירסת האורח: ההחלקה נבעה משום ששביל הגישה לחניה היה רטוב
איציק וולף
יושב-ראש צוות הניהול של החברה לפיתוח מזרח ירושלים אומר ל-News1 כי החברה תעביר לידי החברה לשיקום ולפיתוח הרובע את השליטה באתר על-פי החלטת בית המשפט    "אלע"ד נמצאת בהתנהלות אבל ההתנהלות שלנו היא מול החברה לשיקום הרובע ופשרה אם תושג - תהיה מול החברה לשיקום הרובע"
עופר וולפסון
הייצוג המוגבר בוועדה המייעצת לשוויון ההזדמנויות בעבודה יכלול נציגים של מרבית המיעוטים המרכזיים המתקשים להשתלב בשוק: כגון ערבים, ילידי אתיופיה, נשים וכו'
גלית יצחק-אוגנוב
האישה בלעה מחט דנטלית במהלך טיפול שיניים שעברה    המחט הוצאה ללא ניתוח באמצעות צינור שהוכנס לקיבתה
יפעת גדות
פקחים של רשות הטבע והגנים מצאו נקבת נשר מחוסרת הכרה    היא הובהלה במהירות לבית החולים והוכנסה מידית לחדר הרנטגן    בצילום התגלתה כדורית עופרת בתוך קיבתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il