X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סניגורה של זקן: היא ביצעה עבירות פליליות ביחסיה עם דכנר - אך הן התיישנו; לא היה מדובר בשוחד רוזן: התביעה צריכה את דכנר פה ושם לגבי אולמרט ולא לגבי זקן
▪  ▪  ▪
זקן. "הכל היה לשרת את אולמרט" [צילום: פלאש 90]

"שולה זקן אינה צדיקה. הדברים שהיא הודתה בהם היו פסולים, ודאי שהיא ביצעה עבירת הפרת אמונים שהתיישנה. עם זאת, למרות המעשים המאוד לא-יפים, אנחנו חושבים שהקפיצה מהפרת אמונים לשוחד היא נחשונית ולא ניתן לעשות אותה". כך אומר (יום ג', 25.2.14) סניגורה של זקן, עו"ד עופר ברטל, בפתח הסיכומים מטעמה במשפט הולילנד.
זקן היא היחידה מבין הנאשמים שביקשה לסכם בעל-פה. לדברי ברטל, השאלה המרכזית והכמעט-יחידה שעל השופט דוד רוזן להכריע בה, היא האם זקן קיבלה טובות הנאה משמואל דכנר בקשר עם מילוי תפקידה או מטעמים פרטיים. לטענתו, יש די ראיות להוכיח שבמקרה הנוכחי לא מדובר בשוחד, בין היתר משום שדכנר לא נזקק לשירותיה של זקן, הן בשל חוסר סמכויותיה והן משום שלטענתו של דכנר הוא שיחד את אהוד אולמרט ולכן לא היה צורך לשחד את זקן.
דכנר הוא אדם שכל ימיו חרש מזימות, שמר פתקים, זייף מסמכים, בדה פרטים, טען טענות שקריות - המשיך ברטל. "הוא היה יוצא דופן בין יוצאי הדופן: בזכרונו הרב, בתחכום יוצא הדופן שלו, וגם בשקרנות ובתחמנות שלו", הוסיף וטען שבלתי אפשרי להבדיל בין חלקיה השונים של עדותו. רוזן הגיב: "התביעה לא נסמכת על העדות של דכנר לגבי זקן, בעוד שלגבי אולמרט היא צריכה אותו פה ושם".
ברטל המשיך: "כל מה שעשתה זקן היה לשרת את אולמרט. היא הלכה לישון עם פנקס ליד המיטה, כדי שאם הוא יתקשר מחו"ל - היא תוכל לרשום. כל מה שעשתה היה כדי להאדיר את אולמרט". לדבריו, עיריית ירושלים סייעה לכל יזם שבנה בעיר, וזקן פעלה כדי לקדם את האינטרסים של אולמרט.
לדברי ברטל, להגנה נגרם נזק אדיר משום שלא יכלה לחקור את דכנר בחקירה נגדית. זאת, משום שמוטל עליה להפריך את החזקה לפיה טובות ההנאה שנתן לזקן היו בגדר שוחד - והיא לא יכלה לעשות זאת בלא טיפול בפרטי-הפרטים של יחסיהם. בהקשר זה הוסיף, כי סירובה של המשטרה לקיים עימות בין השניים, גרם פגיעה דומה משום שעימות היה מאפשר לשים לב לניואנסים של דבריהם. לדברי ברטל, לא היה היגיון בכך שזקן תקבל שוחד בצ'קים ותפקיד אותם בחשבונות של ילדיה.
ברטל אמר, כי יש להאמין לזקן באומרה שהעבירה לאורי מסר 60,000 שקל מתוך 100,000 שקל שקיבלה מדכנר - שכן טענה זו אינה מקלה עליה. זקן טענה, כי ביקשה את הכסף מדכנר לכיסוי גרעונות בחירות של אולמרט, ורוזן העיר: "אמרתי לה שהיא ביקשה שוחד. המילה 'שוחד' הפריעה לה, אבל היא לא חלקה על העובדות".
בהתייחסו לסיכומי סניגוריו של אולמרט בנקודה זו אמר ברטל, כי אכן היא ואולמרט הם ישויות נפרדות, אך השימוש שהם עושים בפסקי הדין בפרשות ראשונטורס ורשות המיסים כדי להוכיח זאת - הוא בלתי תקין. הוא ביקש גם להתחשב בתנאי המעצר של זקן ולהתעלם מכך שנהגה לומר בחקירותיה "יכול להיות". לדבריו, זקן עשתה כל מה שנתבקשה לעשות כאשר חשבה שהדבר הוא לטובת אולמרט. "היא הרגישה מאוד מושפלת ופגועה כאשר אולמרט העיד", הוסיף ברטל, "אותו אולמרט שהיה פרויקט חייה".
רוזן אמר, כי רק ההגנה מטילה ספק בכך שהאדם החשוב ביותר בחייה של זקן היה בעלה. ברטל הגיב: "זקן הבינה שאומרים שהיא מכרה את גופה". רוזן: "איש לא טען את זה. היא אמרה שהמקסימום היה שהוא חיבק אותה". ברטל: "יש אין-ספור גוונים של יחסים בין אנשים. תוך כדי יחסים טובים עם אדם שהוא מאוד עשיר, בשבילו כסף הוא חלק מביטויי החיבה. כך אנחנו רואים דוגמניות הולכות עם אנשים עשירים כקרח, ואתה שואל את עצמך אם יש להם כזה קסם". רוזן: "מה הוא קונה?". ברטל: "אני לא יודע. הוא ריפד את יחסיו איתה בכסף, כמו עם אחרים".

תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי מסר  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"זקן הרגישה מושפלת בעדותו של אולמרט"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
פשעים בצמרת
חיילת בפשע מאורגן  |  25/02/14 16:50
2
מה לא מובן ?
א.ל. רמת-גן  |  25/02/14 17:09
3
שולי שמרי על כבודך ודברי
שכן מרח' כ"ט בנוב  |  26/02/14 19:30
4
שואלים פה בסוף מה אולמרט קנה..
שרון76767  |  28/02/14 07:15
5
מה הפלא שאת מושפלת
תלמי  |  28/02/14 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט הולילנד
איתמר לוין
החברה טוענת שלאור קביעתו של ביהמ"ש, לפיה המדינה לא הוכיחה שניתנו הטבות חריגות בפרויקט הולילנד - הרי שמטיעוני המדינה עולה שהיא גם מושחתת וגם טיפשה
אריה אבנרי
מכתב פומבי אל אהוד אולמרט: שפחתך החרופה מימים ימימה שולה זקן עלולה לאכזב אותך קשות בקרוב מאוד; והיא לא תהיה לבד במערכה הבלתי מתפשרת שנפתחה נגדך - בני משפחתה שהתעשתו עומדים לצידה וגם אומ"ץ תהיה מוכנה להושיט את כל הסיוע הדרוש כדי לרכז חומרים חדשים על מעשי העבריינות שלך
איתמר לוין
טוען ששיחתו עם פרקליטיו של דכנר נועדה לשכנע אותם שלא להגיש את התביעה נגד צ'רני ומהווה ראיה לחפותו    "דכנר המציא את פרשת תעשיות מלח כדי ללחוץ על רבין דרך שרבובו של אפרתי"
איתמר לוין
טוען שדכנר עצמו הודה שלא שוחח איתו על השוחד, ומסיבה זו בלבד יש לזכותו    "דכנר העליל בזדון כדי להגדיל ככל האפשר את התמורה שיקבל בתור עד מדינה"
איתמר לוין
מה קרה במשפט הולילנד שיצר את הקרע הגלוי בין אהוד אולמרט לשולה זקן? שני דברים עיקריים. האחד: גם זקן וגם אולמרט בלחץ כבד ורוצים להגן על עצמם. השני: הגנתה של זקן אינה ממומנת בידי מקורבו של אולמרט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il