X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"החלטת הממשלה בעניין זה התקבלה ללא דיון במועצה הארצית, כפי שמחייב החוק" " התנגשות בישיבת ועדת הפנים של הכנסת בין יו"ר ועד העובדים של רשות המקרקעין לבין נציגי האוצר "אל תסתמו פיות"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

החברה להגנת הטבע וארגון אדם טבע ודין דורשים מבית המשפט העליון להוציא צו, שיקפיא את הליכי חקיקת החוק לקידום הבנייה למגורים במתחמים מועדפים. גופים אלו הגישו (יום ג', 25.2.14) עתירה בעניין זה לבג"ץ, נגד הממשלה ושר הפנים גדעון סער. הם מציינים שהעתירה דחופה, משום שוועדת הפנים של הכנסת דנה בהצמעת החוק ועומדת לאשר אותה בקרוב.
הנימוק העיקרי של העותרים הוא, שהממשלה אישרה לפני כחודש את הצעת החוק, מבלי שהוא נדון תחילה במועצה הארצית לתכנון ולבנייה, ומבלי שהיא הגישה את חוות דעתה. העותרים אומרים כי אישור הצעת החוק ללא שמיעת המועצה הארצית מנוגד לחוק התכנון והבנייה. הממשלה עדיין לא הגישה את תגובתה.
התנגשות מילולית הייתה (ג'), בעת דיון בחוק בוועדת הפנים, בין יו"ר ועד העובדים של רשות מקרקעי ישראל לבין נציגי האוצר. יו"ר הועד, עו"ד גיל-איזנשטיין-קנה, הטיחה בנציגי האוצר: "ראינו לאן מובילות כל הרפורמות שלכם!" נציגי האוצר מיחו ואמרו שלעובד מדינה אין זכות לדבר נגד הצעת חוק הנדונה בכנסת.
ח"כ נחמן שי סבר אחרת. הוא אמר לנציגי האוצר: "אל תסתמו פיות! זכותם של עובדי מדינה להביע דעתם!".
ההתנגשות באה על-רקע חששם הגובר של עובדי רשות מקרקעי ישראל, שהחוק המוצע, הנדון עתה בישיבת הוועדה, יפגע בסמכויות הרשות ובהם. החוק הנדון מדבר על הקמת ועדת תכנון עליונה, שתוכל לאשר בהליכים מהירים קידום בניה למתחמים בני 500 דירות ויותר. החשש ברשות הוא, שהוועדה תביא גם לעקיפת הליכי המכרזים הרגילים של רמ"י.
יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב, חזרה והודיעה היום כי לא תגיש את הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית בכנסת, אם לא ייכללו בה סעיפים לבנייה להשכרה ובניית דירות מוזלות. הצעת החוק הממשלתית אינה מתיחסת לכך, ונציגי האוצר ממשיכים להתנגד לשינויים המוצעים.

בגצ החברה להגנת הטבע ואח' נ' ממשלת ישראל ואח' / עתירה למתן צו על תנאי
החברה להגנת הטבע ו'אדם טבע ודין', הגישו (25.2.13) עתירה לבג"צ נגד ממשלת ישראל, שר הפנים והמועצה הארצית לתכנון ובנייה, בנושא חוק הבנייה במתחמים מועדפים (הוותמ"ל), הכולל הקמת גוף תכנוני חדש, שרובו המוחלט ממשלתי, אשר מטרתו לעקוף את מערכת התכנון הקיימת. בעתירה מבקשות החברה להגנת הטבע ו'אדם טבע ודין' מבית המשפט, להורות על עצירת קידום החוק, לאור העובדה כי הממשלה קידמה אותה ללא כל התייעצות עם המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כפי שנדרש בחוק, וכי בקידום החוק נפלו פגמים יסודיים, הפוגעים בשלטון החוק ובאינטרס הציבורי. החברה להגנת הטבע ו'אדם טבע ודין', מבקשות מבית המשפט שיורה למשיבות לקבל החלטה חדשה על קידום או אי קידום החוק, רק לאחר שתתקבל עמדתה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כגוף מייעץ לממשלה בתחום התכנון והבנייה.
תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דורשים להקפיא החוק לקידום בנייה מועדפת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
השמאלנים עושים הכל כדי לטרפד
מקס פאואר  |  25/02/14 22:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
עם זאת, החברה תוכל לנכות משכרם של חברי ועד הפעולה
איתמר לוין
קובע שמשה גל, הבעלים של האתר "בחדרי חרדים", זכאי לדרוש שהאתר יתמוך בישי במאבקים מול דרעי - וזכותו שלא להעסיק עיתונאית שאינה מסכימה עם הקו שלו
יצחק דנון
מבוטח טוען כי חברת הביטוח שלו מסרבת להכיר באירוע כתאונה המזכה אותו בתגמולי ביטוח ועל כן הוא מבקש מבית המשפט לחייבה בתשלומי תגמולי הביטוח
אלעזר לוין
ליאון אדרי: "אינני מאמין שבג"ץ יאסור עלינו להפעיל את בתי הקולנוע של סינמה סיטי, אחרי שלידינו פועל בשבת מתחם בן 14 בתי קולנוע"    ראש העירייה: יש הבדל בין פרויקט על קרקע פרטית לבין קרקע של המדינה    זינוק במכירת כרטיסים
עופר וולפסון
פרופ' גילה: "הדבר הראשון שנבדוק לאחר אישור הצעת חוק המזון זה את מקרר החלב"    הוועדה אישרה סעיף שנועד לאפשר לממונה לתת הוראות לקמעונאי גדול באשר למותג הפרטי שלו, אם יש חשש לפגיעה בתחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il