X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הדיון היה יצרי והתגלעו בו מחלוקות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה המפלגות הערביות החרימו את הדיון
▪  ▪  ▪
פייגלין. יוזם הדיון [צילום: פלאש 90]

לראשונה בתולדותיה, מליאת הכנסת קיימה דיון בשאלת הריבונות על הר-הבית. ​הדיון התקיים בעקבות הצעה לסדר היום, שיזם ח"כ משה פייגלין (הליכוד-ביתנו). בבקשתו כתב ח"כ פייגלין: התנהלות ממשלת ישראל המאפשרת לממשלת ירדן ולעולם המוסלמי לשלוט ב'סלע קיומנו' בניגוד לחוק, היא פגיעה אנושה בלגיטימיות הריבונות של ישראל בירושלים".
פייגלין פתח את הדיון: "אם תעלו איתי להר-הבית חברי חברי הכנסת, אראה לכם כיצד מתגוללים שם בעפר שרידי מקדש שלמה, ושרידי מקדש עולי בבל - אם כך אנו מתייחסים למקור - אולי אדוני היו"ר, נזמין את אנשי התחזוקה ונפרק את המנורה.
וכך - מאחורי גבו של העם ויתרנו על כל שריד של ריבונות ישראל בהר. כל ארגון טרור יכול להניף שם את דגלו - דגל ישראל? הס מלהזכיר. ופרק תהלים הוא עילה למעצר. אפילו כיפה על הראש ממליצים השוטרים להוריד. אני לא מכיר שום מדינה בעולם שאומרת ליהודים להוריד את הכיפה, והנה זה קורה בלב ליבה של בירת ישראל.
"למרבה התדהמה, זו הפעם הראשונה שכנסת ישראל דנה במליאה בשאלת הריבונות בהר-הבית. בלי ההר אין בית, לא בתל אביב, לא בחיפה ולא בשום מקום אחר. אין תכלית ואין ייעוד לקיומנו הריבוני בארץ כולה. הגיע הזמן להפסיק את הכרסום בריבונות ישראל בלב ליבה של ירושלים . בשם העם היהודי לדורותיו: אני קורא כאן מעל בימת הכנסת לממשלת ישראל ולעומד בראשה: לממש את ריבונותה המלאה של מדינת ישראל בהר-הבית כולו. להפסיק באופן מיידי את הרס העתיקות בהר-הבית, והשמדת עברנו ההיסטורי בידי אויבינו. הר-הבית בידינו, חברים יקרים, אם תרצו זו לא תהיה רק אגדה", דבריו.
ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "אין חולק שליהודים יש זכות לעלות להר-הבית ויש הבחנה בין הזכות לבין מימוש הזכות. מי שעומד כאן מעל הדוכן הכנסת עושה פרובוקציה שיש לה רק מטרה אחת והיא לפוצץ את יחסי ישראל והעולם המוסלמי, ולטרפד את המשא-ומתן המדיני. אני מכבדת את הצורך של אנשים לנגישות לפולחן. אבל מי שקורא בנקודה הרגישה הזו לעלות להר זורק את הגפרור שיצית את חבית אבק השריפה. הסדר על הר-הבית לא ייקבע בפרובוקציה שלכם. זה לא מקרי שראש הממשלה נתניהו נוהג במדיניות מאופקת בסוגיה הזו, כי הוא מבין שהאנשים שיזמו פה את הדיון מבקשים לסכן את מדינת ישראל".
ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי): "בשנת 1995 כתב אדם: 'אני סבור שיש להסדיר את זכות התפילה שי יהודים בהר-הבית, ואני מאמין שנוכל לעשות זאת כיאות לאחר שנחזור להנהגת המדינה'. מי שכתב את הדברים היה בנימין נתניהו. אדוני ראש הממשלה, אנחנו כבר בהנהגת המדינה, אז אולי הגיע הזמן להסדיר את הזכות של היהודים לעלות להר-הבית, לא כגנבים בפתח, עם כל ההגבלות? הרבה זמן לא שמעתי כזו צביעות כמו של ח"כ גלאון, שאומרת שהיא בעד זכויות פולחן אבל רק לערבים. לנו כיהודים אין בעיה לתת לכל מי שמבקש להתפלל, להתפלל שם. הגיע הזמן לאכוף את החוק על הר-הבית. דגלים של ארגוני טרור שאסור להניף בשום מקום אחר, מונפים בגאווה בהר-הבית ואנחנו יושבים ושותקים".
מירי רגב (הליכוד ביתנו) ציטטה את שבועת ההתאסלמות, ואמרה שהגיע הזמן שלהר ייכנס לא רק מי שאומר אותה. "אנחנו נגיד שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד. אנחנו נדאג לכך שכל אזרח במדינת ישראל, בין אם הוא יהודי ובין אם הוא מוסלמי, יוכלו להתפלל במקומות שקדושים לו. יש כאן כאלה שאומרים צער בעלי חיים כן אבל זכויות יהודים לא. הסוגיה הזו נידונה בוועדת הפנים כל שלושה שבועות כדי לבדוק למה כשהמוסלמים רוצים היהודים יכולים לעלות וכשהם לא רוצים היהודים לא יכולים לעלות. אנחנו נקבל אומץ ונגיע למצב שהר-הבית יהיה בדיוק כמו מערת המכפלה, ימים מיוחדים ליהודים ולמוסלמים. אני קוראת לראש הממשלה שיעמוד באומץ מול העולם ומול הירדנים שכל אזרח שחפץ להתפלל בהר-הבית כך יהיה. אנחנו נמשיך לדון על הפרות הסדר של המוסלמים שמונעים מהיהודים לעלות להר-הבית. עדיף להיזכר מאוחר מאשר בכלל לא. הר-הבית הוא שלנו אבל לצערי הוא לא בידנו".
ח"כ נחמן שי (העבודה): "הר-הבית הוא חבית נפץ שכל זיק יכול לפוצץ אותה. רק הבוקר הייתה התפרעות בגלל הדיון המיותר הזה. אני מבין את הסנטימנטים שיש לכל אחד מאיתנו להר-הבית, אני עצמי עליתי לראות. אבל צריך להכיר בעובדות החיים וב-1967 קבע הרב גורן שלא מתפללים בהר-הבית. כל מי שישנה שבר של אות, פסיק על הר-הבית מזעזע את העולם המוסלמי כולו וייצור אי-שקט שיכולות להיות לו השלכות הרסניות".
סגנית השר ציפי חוטובלי (הליכוד-ביתנו) פנתה לח"כ גלאון: "הפחד האמיתי שלכם הוא מפני המהות שהוא מסמל כי זה לא עוד נקודה גאוגרפית אלא הוא מסמל תוכן שאנחנו מדינה עם חזון בין -לאומי ואתם מפחדים מהיום שבו נצטרך לשאול את עצמנו בשביל מה הגענו לכאן. אין ציונות בלי ציון. אין ירושלים בלי הר-הבית. כמי שעלתה להר-הבית ביום חופתה אין דבר יותר מרגש אבל גם מכאיב לב לעלות להר-הבית ולראות שנמנעת הזכות מיהודים להניף דגל ישראל, כשדגל חמאס מתנופף בגאווה. מדינת ישראל היא חבית חומר נפץ במזרח התיכון אבל אנחנו לא אורזים את חפצינו ועוזבים. אני קוראת לממשלת ישראל לפתוח את שעות הביקור בהר. ממה אתם מפחדים?"
ח"כ אילן גלאון (מרצ): "אני מסתכל כבן-חורין במורשת שלי ובשום מקום אף אחד מהנביאים לא אמר שיש להצית את אבק השריפה שנמצא כאן. יש מציתים קטנים כמו תג מחיר ויש מציתים ענקיים שרוצים לפוצץ את הכל בבת אחת. אתם לא רוצים את הר-הבית אתם רוצים את חורבן הבית, וכבר היו דברים מעולם בהיסטוריה שלנו. מי שרוצה היום את הרב הבית הוא אנטי ציוני שרוצה בחורבנה של מדינת ישראל. מימוש הזכויות ההיסטוריות שלנו יהיו בארץ ישראל השלימה בשתי ישויות נפרדות. אני אוהב את ארץ ישראל לא פחות מאף אחד מכם. אתם מביאים לאבדון את המדינה הזו. אתם מזכירים לי את האמירה מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו".
ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי): "בכל פעם שאני מגיעה לבניין המפואר הזה אני מתמלאת שמחה שזכינו שיש לנו כנסת וצבא ומדינה לתפארת, אבל הבית האמיתי שלנו חרב ואנחנו נותנים לו להמשיך להיות כך, כשמשחקים ברחבת הר-הבית משחקי כדורגל ופיקניקים, והערבים עושים שם את הצרכים שלהם. ריבונות ישראל לא יכולה להתקיים רק בבניין הזה והיא צריכה להיות גם על הר-הבית".
ח"כ דוד אזולאי (ש"ס): "הרב עבודיה פסק שאסור לעלות להר-הבית ואמר שיהודי שעולה להר-הבית חייב כרת. בשנת 2004 פורסם קול קורא תחת הכותרת אזהרה לרבים, להישמר מהאיסור החמור להיכנס להר-הבית. מאחר שבשנים האחרונות החלו רבנים להתיר לעלייה. בין החותמים הרב עובדיה, הרב אברהם שפירא הרב הראשי לשעבר, והרב מרדכי אליהו הראשון לציון לשעבר. זה לא סוד שאנחנו מאבדים את הריבונות על הר-הבית, והאמירה הר-הבית בידנו הייתה רלוונטית ל67. לצערנו היום ההר הפך למקום שבו עוברים על החוק וממשלת ישראל לא עושה כל מאמץ לאכוף את הריבונות. נתניהו חזק רק על החרדים, הוא רוצה לאכוף את הריבונות במקום שלומדים תורה. אבל במקום שיקר לכולנו הוא נוהג בכפפות של משי. לומדי תורה זה לא פחות חשוב מהר-הבית".
יו"ר הקואליציה, ח"כ יריב לוין (הליכוד-ביתנו): "כשהיהודים לאורך שנות הגלות התפללו לשיבת ציון, נדמה לי שהם לא התפללו לחזור לתל אביב וגם לא לבניין הכנסת, אלא להר-הבית. הם היו מוכנים למסור את נפשם לו רק יכלו לעמוד כאן במקומנו. אם נשלים עם דבר מהסוג הזה אנחנו מועלים בשליחות שלנו כחלק משרשרת הדורות. מדינת ישראל מכבדת את זכותם ואמונתם של כולם. חובתנו לדאוג לכך שכל יהודי יוכל לבוא בשערי הר-הבית כפי שמאפשרים לכל אדם אחר".
ח"כ יצחק כהן (ש"ס): העלייה להר-הבית נאסרה על ידי כל גדולי ישראל וכל הרבנים הראשיים בכל הדורות. כשאתם מעודדים יהודים לעלות להר-הבית אתם גם גורמים להם נזק של איסור כרת, וגם את הנזק שגרם אריאל שרון שאחרי שעלה על הר-הבית פרצה האינתיפאדה. אתם יודעים כמה יהודים נהרגו בגלל עלייתו? קודם תחילו את הריבונות שלכם בנגב, אחר כך בדרום תל אביב".
ח"כ איתן כבל (העבודה): "אני רוצה לברך את המפלגות הערביות שקיבלו החלטה לא להיות שותפים להצגה הזו. אני פונה לח"כ פייגלין, למה לעצור בהר-הבית? אם אתה המשיח החדש של תקופתנו, מה עם ברית בין הבתרים? מה עם שבט ראובן גד וחצי המנשה? למה להשאיר אותם בצד?".

תאריך:  25/02/2014   |   עודכן:  25/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריאל שרון / Ariel Sharon  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דוד אזולאי / David Azulai  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  זהבה גלאון  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי אליהו  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לראשונה בכנסת: דיון על ריבונות בהר-הבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
צעד מבורך שהערבים הסכימו לו
ירון זכאי 1  |  26/02/14 00:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
אלעזר לוין
מתנגדים ללוח הזמנים הצפוף של החוק לקידום בנייה במתחמים מועדפים
עופר וולפסון
פרופ' גילה: "הדבר הראשון שנבדוק לאחר אישור הצעת חוק המזון זה את מקרר החלב"    הוועדה אישרה סעיף שנועד לאפשר לממונה לתת הוראות לקמעונאי גדול באשר למותג הפרטי שלו, אם יש חשש לפגיעה בתחרות
עופר וולפסון
מנכ"ל המועצה לשלום הילד בדיון על ההפקות בהעסקת קטינים, על-רקע פציעתו הקשה של נער במפעל: "החוק נכתב לפני כ-60 שנה, והוא ארכאי ומציג מציאות שכבר לא קיימת"    נציג משרד הכלכלה: "הכשרה של המפקחים שלנו מספקת"
עופר וולפסון
ועדת המשנה לעסקים קטנים ובינוניים של הכנסת דנה במודלים השונים המיועדים לאפשר את הגברת התחרות בשוק האשראי לעסקים הקטנים - מהבנק הקואופרטיבי ועד קרנות סחירות בורסאית, מגובות אג"ח מדינה, שיספקו מימון מוזל
עופר וולפסון
ח"כ סלומינסקי דורש מן המדינה לחייב את הרשות הפלשתינית לשלם את חובה, בגובה של 1.4 מיליארד שקל לחברת החשמל    יו"ר החברה: "אם היינו חברה פרטית, מזמן היינו מפסיקים את האספקה"
רשימות נוספות
יוכפל מספר נציגי הוועדה לשוויון הזדמנויות  /  עופר וולפסון
הוסדר תחום הסעות ילדים עם מוגבלות  /  יפעת גדות
"על המדינה להגן על קרבנות עבירות מין"  /  עידן יוסף
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר  /  יואל (יולי) אדלשטיין
ההיסטוריה תסגור חשבונות  /  סופיה רון-מוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il