X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפורום הישראלי לאורח חיים בריא ומכון המחקר גיאוקרטוגרפיה חושפים את הנתונים מאחורי מגיפת הסוכרת 25% מכלל משקי הבית "סוכרתיים"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

בישראל חיים כ-506,600 חולי סוכרת. כך עולה מסקר של קבוצת גיאוקרטוגרפיה, שעלו בכינוס הסוכרת של הפורום הישראלי לאורח חיים בריא (25.2.14).
כמה כל זה עולה לחולים? לא פחות מ-4 מיליארד שקל בשנה (!).
מהמחקר עולה כי במדינת ישראל ישנם כ-506,600 "סוכרתיים" מסוג 1, 2 וטרום-סוכרתי. על-פי ניתוח סגמנטלי שערכה גיאוקרטוגרפיה עולה, כי השיעור הגבוה ביותר של חולי הסוכרת נמצא בקרב קבוצת הגמלאים, עם כ-38%. גם בעלי המעמד הסוציו-אקונומי הנמוך ועובדי צווארון כחול ניצבים גבוה ברשימה עם כשליש מכלל החולים (33%). גם בקרב יוצאי ברית המועצות נרשמים אחוזים גבוהים, ולא פחות מ-30% מכלל חולי הסוכרת משתייכים לאוכלוסייה זו. בסך-הכל, אחד מכל ארבעה משקי בית בישראל-סוכרתיים.
העלות הממוצעת בגין המחלה (תרופות, רופאים ותזונה מיוחדת) היא כ-650 ש"ח בחודש, כשליש מההוצאה הממוצעת על מזון. סה"כ ההוצאה החודשית בגין מחלת הסוכרת לכלל משקי הבית היהודיים, כ-330 מיליון ש"ח לחודש, שהם כ-4 מיליארד ש"ח לשנה.
בראש המחקר עומד פרופ' אבי דגני אשר חושף נתונים קשים המצביעים על גודל מימדיה של מחלת הסוכרת ותופעת ההשמנה בישראל.
בנוסף, דורגו במחקר הערים "הסוכרתיות" לעומת הערים "הבריאות" ביותר בישראל. מהסקר עולה כי בת-ים היא העיר "הסוכרתית" ביותר בישראל כאשר כמחצית ממשקי הבית בעיר (46.2%) - סוכרתיים. בעקבותיה עם אחוזים מזעזעים לא פחות נמצאות נצרת עילית (38%) ואבן יהודה (37.3%), שסוגרת את השלישה הראשונה. בפסגת מדד הערים "הבריאות" ניצבות רמת השרון (12.7%), גבעתיים (16.7%) וקריית טבעון (16.7%).
קבוצת גיאוקרטוגרפיה סיווגה, באמצעות מערכת הסגמנטציה הייחודית "Mosaic Israel", את קבוצות טיפוסי משקי הבית במחקר זה. מהנתונים עולה כי ההוצאות החודשיות בגין מחלת הסוכרת בקרב קבוצת ה"נוחות כלכלית" גבוהות בהרבה מהממוצע (כ-1280 ש"ח לחודש). גם בקרב הקבוצות "חרדים" ו"צווארון כחול" הוצאות חודשיות גבוהות יחסית לממוצע (כ-790 עבור כל אחת מהן). נמוכות בהרבה מהממוצע ההוצאות של הקבוצות "הסביבה הרוסית", "גיל זהב עם נוחות" ו"דת ולאומיות" (כ-200, 295 וכ-310 ש"ח לחודש).
פרופ' איתמר רז, יו"ר עמותת מהיום- הפורום הישראלי לאורח חיים בריא אמר: "המחקר חושף לראשונה את היקפיה העצומים של מגפת הסוכרת במדינה וצריך להוות תמרור אזהרה שמתריע מפני הסבל הקשה והתמותה הרבה – ממנה סובלים מעל לחצי מיליון מאזרחי ישראל. אחרי הכל, הפתרון למיגור המחלה נמצא אך ורק בידינו באמצעות שמירה על אורח חיים בריא. אני מקווה שהערים בהן אחוז חולי הסוכרת הוא גבוה- ישנסו מתניים ויעלו את המודעות בתחומן כדי לבלום את מימדי הענק של המחלה."

תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בת ים היא העיר "הסוכרתית" ביותר בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מכירה ממוקדת של ישראל ברשת הגדולה ביותר בצרפת, תפתח דלתות גם ברשתות מתחרות אחרות, שעד כה היססו בנושא    ישראל תישאר "על המדף" אצל קיירפור גם אחרי תקופת המבצע, במהלך כל השנה
איתמר לוין
סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים מדגיש עם זאת, כי שינוי מקיף יכול להיעשות רק בחקיקה ראשית, ועד אז יש צורך בפניות פרטניות לבית המשפט    מבסס את עמדתו בעיקר על המשפט העברי
איתמר לוין
בית הדין לעבודה: לא הוכח שהכליה נרתמה מרצון ולכן לא הוסר החשש שמדובר בסחר באיברים    עלות ההשתלה הגיעה ל-82,000 דולר, אך המדינה וקופ"ח מאוחדת לא ישאו בה
עידן יוסף
משרד הכלכלה יפרסם מכסות חדשות למוצרי חלב, אותן יוכלו יבואנים לייבא במכס מופחת בשיעור של 20% בלבד    המהלך מהווה יישום החלטת ממשלה לרפורמה על-פי "מתווה לוקר"    התעשיינים מגיבים בזעם: "יפגע קשות במשק החלב ולא יוזיל המחיר לצרכנים"
עידן יוסף
אישה טוענת כי ברלנד פגע בה לפני 16 שנה    מח"ש חוקרת תלונה נגד תת-ניצב במשטרה בגין מעשים מיניים אסורים בכפופה לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il