X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סופר-פארם נתבע לפצות חולה סיעודית בת 81 הטוענת כי טעות של רוקח בסניף סופר-פארם בבאר שבע במתן מינון שגוי של תרופת הקומדין היא שהפכה אותה מאדם עצמאי לחלוטין לחולה סיעודית למשך יתרת ימי חייה
▪  ▪  ▪
טעות במינון [צילום: יח"צ]

קשישה בת 81 תובעת פיצויים מסופר-פארם בטענה כי נפגעה קשות כתוצאה ממתן תרופה מסוג "קומדין" במינון שגוי ומופרז על-ידי רוקח בסניף סופר-פארם באר שבע.
לדברי התובעת, כתוצאה מרשלנות רפואית של הרוקח ניתן לה מינון מופרז של כדורי "קומדין" בכמות העולה לכדי פי עשרה מהמינון שהותווה באופן מפורש וברור במרשם אשר ניתן לה מאת בית-חולים "סורוקה". כתוצאה מכך נגרמה לה נכות לצמיתות והיא הפכה מאדם עצמאי לחלוטין לחולה סיעודית למשך יתרת ימי חייה.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד, נאמר כי ביום בו שוחררה התובעת מאשפוז בבית החולים ניתן בידה מרשם תרופות וביניהן תרופת הקומדין במינון יומי של 0.5 מ"ג, אולם הרוקח בסניף הסופר-פארם ניפק כדורי קומדין המכילים 5 מ"ג כל אחד ורשם מינון של כדור אחד ביום, דהיינו מנה הגדולה פי עשרה מזו שהייתה רשומה במרשם בית החולים שהוצג בפניו.
בהתאם למרשם היה על הרוקח לנפק כדורים המכילים 1 מ"ג ולהורות לתובעת ליטול חצי כדור בכל יום.
בתביעה נאמר כי התובעת פעלה בהתאם להוראות המינון ואופן השימוש שצוינו על גבי אריזת התרופה על-ידי הרוקח והתברר כי נטלה מינון של 5 מ"ג קומדין.
כעבור ארבעה ימי טיפול הובהלה התובעת בדחיפות לבית החולים עקב דמם רב מדרכי העיכול ודמם וגינאלי. בבדיקת מערכת הקרישה של התובעת בבית החולים התברר כי אין קרישה כלל.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד שרון בירון מרקוביץ, נאמר כי לאחר שהתובעת טופלה כנדרש ופעילות קרישת הדם שבה לערכי הנורמה, שוחררה התובעת ישירות לבית אבות סיעודי עירוני בבאר שבע. לאחר שחרורה מבית החולים הוגדרה התובעת על-ידי העובדת הסוציאלית כסיעודית לחלוטין, חסרת יכולת ניידות ומוגבלת בתקשורת עם הסביבה.
בתביעה נאמר כי טרם הפגיעה התגוררה התובעת בגפה, הייתה עצמאית וניידת, בעלת יכולת קוגניטיבית המתמצאת בסביבתה, מתעמלת מדי יום, צועדת קילומטרים ברגל, ופעילה במועדון השכונתי בחוגים שונים.
אולם בשל האירוע נפגעה התובעת פגיעה בלתי הפיכה, הפכה לאדם סיעודי לחלוטין עם נכות תפקודית של 100%, אינה מתקשרת עם הסביבה, ורוב הזמן שוהה במיטתה בבית החולים הסיעודי בחוסר מעש, ומתניידת בסיוע כיסא גלגלים בלבד.
לכתב התביעה צורפה חוות דעתו רפואית של פרופסור מרדכי רביד, לפיה קיים קשר סיבתי מובהק בין הירידה החדה במצבה השכלי והנפשי של התובעת לבין נטילת הקומדין במינון השגוי.
בית המשפט מתבקש לפסוק לתובעת פיצויים בגין כאב וסבל בעבר בהווה ולעתיד, קיצור תוחלת חיים, אובדן הנאות החיים, והוצאות לעזרת הזולת בעבר ולעתיד.

ת.א. 37669-02-14
תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי רביד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הפכתי סיעודית בגין טעותו של הרוקח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דחה את בקשת משפחתו של חייל שנהרג במוצב החרמון לפתוח את קברו לצורך בדיקה גנטית שתוודא את זהותו, לאחר שקבע שלא קיים ספק שאכן הוא החלל הקבור במקום
יואב יצחק
ההתפטרות - בעקבות החשיפות ב-News1 על השחיתות שבה נגוע עו"ד יוסי כהן ועל התנהגותו המושחתת, שכללה התערטלות בפני עובדות והטרדה מינית חמורה    עו"ד עונה חשש שמא ייפגע אישית מהדימוי השלילי והבעייתי שדבק בעו"ד כהן    המשך יבוא
יפעת גדות
עיריית ירושלים תלמד את נהגי המוניות אנגלית כדי שידעו להדריך את התיירים המגיעים לעיר
איתמר לוין
אורלי דורון: הסדרי טיעון נעשים תמיד ביוזמת הנאשמים    פרופ' רון שפירא: ההליך המינהלי הביא להחמרה בהליך הפלילי    עו"ד נתי שמחוני: לא להעביר תיקים מההליך הפלילי להליך המינהלי
גלית יצחק-אוגנוב
הכלב ובעליו הותקפו על-ידי כלב אחר ברחוב שפרינצק בנהריה    צוות מד"א הגיע על-מנת להעניק טיפול לגבר, אך עקב דימום ממנו סבל הכלב, הצוות טיפל בו ולאחר-מכן הועבר להמשך טיפול אצל וטרינר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il