X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד הכלכלה יפרסם מכסות חדשות למוצרי חלב, אותן יוכלו יבואנים לייבא במכס מופחת בשיעור של 20% בלבד המהלך מהווה יישום החלטת ממשלה לרפורמה על-פי "מתווה לוקר" התעשיינים מגיבים בזעם: "יפגע קשות במשק החלב ולא יוזיל המחיר לצרכנים"
▪  ▪  ▪
בנט. "מקווה שההורדה תתגלגל לצרכנים" [צילום: פלאש 90]
"פגיעה מחשיפה ליבוא פרוע"
התעשיינים, שמשרדו של בנט אמון על טיפולם, הגיבו בצורה ביקורתית על המהלך, בהמשך ישיר למתיחות השוררת בין התאחדות התעשיינים לשר בתקופה האחרונה. נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, אמר כי "בנט שוב יוצא במהלך פופוליסטי, שרק יפגע בתעשיה המקומית, אותה הוא אמור לייצג. בניגוד לתמונה האופטימית שהוא מנסה לצייר בתקשורת, הכסף שייחסך מהורדת המכסים לא יתגלגל לכיסי הצרכנים, אלא היישר לכיסם של היבואנים, שאחוז הרווח שלהם רק ילך ויגדל. לעומת זאת, תעשיית החלב המקומית, אשר מעסיקה אלפי עובדים במשק באופן ישיר ועשרות אלפי עובדים באופן עקיף, צפויה להיפגע קשות מחשיפתה ליבוא פרוע".
אורן הוסיף: "אין לי ספק כי בנט יסכים עימי כי טיפול בנושאים מעין אלו, מחייב התייעצות מקדימה עם בכירי התעשיה, על-מנת להבין לעומק את ההשלכות הישירות והעקיפות של מהלך זה על התעסוקה, חוסנה של התעשיה המקומית ועוד. מקווה כי בעתיד הוא יפעל יותר למען התעשיה ופחות למען כותרות בעיתונים".

מינהל תעשיות במשרד הכלכלה יפרסם בימים הקרובים מכסות חדשות במכס מופחת של 20% בלבד, על שורה של מוצרי חלב הכוללים חמאה באריזות קמעונאיות, חלב ושמנת מרוכזים ובלתי מרוכזים, חובצה ויוגורט. מהלך זה מהווה למעשה יישום של החלטת ממשלה לרפורמה במשק החלב הידועה בשם "מתווה לוקר".
במשרד הכלכלה מציינים כי צעד זה מצטרף לשורה של פעולות אחרות שנוקט לאחרונה משרד הכלכלה במטרה להגביר את התחרות במשק ולפעול להורדת יוקר המחיה בישראל. בהקשר זה, מזכירים במשרד הכלכלה, כי לאחרונה הודיע שר הכלכלה, נפתלי בנט, על החלטתו להנחות את ועדת המכסות במינהל תעשיות לעדכן את הקריטריונים לחלוקת הקצאות מן המכסות הפטורות ממכס ביבוא של אבקת חלב וחמאה לישראל, באופן שיעודד תחרות בשוק מוצרי החלב.
לדברי השר בנט, "אנחנו ממשיכים לפתוח את המשק ולהוריד מחירים. כיום, שיעור המכס על יבוא מוצרי חלב גבוה, ובחלק מהמקרים אף עומד על למעלה מ-100%. המהלך שאנו עושים היום, שיאפשר ייבוא מספר מוצרי חלב, בהם חמאה ויוגורט, במסגרת מכסות במכס מופחת, יסייע לחברות הקטנות להגביר אחיזתן בשוק ויביא להגדלת התחרות במשק. אני מצפה, כי הורדת שיעור המכס תתגלגל לצרכנים".
במינהל תעשיות במשרד הכלכלה עודכנו הקריטריונים, בהתאם להנחיית השר בנט ומשמעות הדבר היא כי חלוקת המכסות - הפטורות ממכס באבקות חלב וחמאה לשנת 2014 כבר בוצעה על-פי הקריטריונים החדשים.

המלצות ועדת המחירים לעניין מוצרי החלב שבפיקוח / טיוטה להערות הציבור
ועדת המחירים לפי סעיף 3 לחוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו – 1996 (להלן – החוק, "הוועדה" או "ועדת המחירים"), מודיעה בזה לציבור על כוונתה להמליץ לשרי החקלאות ופיתוח הכפר והאוצר לעדכן את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח מחירים מלא לפי פרק ה' לחוק, ועל שינויים נוספים בהסדרי הפיקוח על מוצרי החלב מכוח החוק. המלצות אלה גובשו, בין היתר, לאחר ביצוע בדיקת רווחיות של תשלובת החלב של תנובה וקבלת נתונים נוספים, כמפורט להלן. הציבור מוזמן להעביר עמדות וטענות בעניין המלצות אלה, בכתב, בדוא"ל בלבד לכתובת erezo@moag.gov.il ולציין בכותרת ההודעה "הערות להמלצות ועדת המחירים בעניין מוצרי החלב". התייחסויות ניתן להעביר עד לסוף חול המועד סוכות ה 29.9.13.
סקירה משווה: תמיכה בייצור חלב
מסמך זה נכתב לבקשתו של חבר הכנסת שי חרמש. במסמך מובאת סקירה של הרגולציה בענף ייצור החלב באיחוד האירופי, בשווייץ, בארצות-הברית ובקנדה, ונבחנת בו התמיכה שניתנת לענף החלב – סובסידיות ישירות ועקיפות – וקיומם של מכסות ייצור ומחירי מטרה.
מצגת: ענף החלב
מצגת רשות המיסים בנושא פתיחת ענף החלב לייבוא שהוגשה לשר האוצר.
תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנט מוריד בכ-80% את המכס על מוצרי חלב
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה המושבניקים שונאים את הרפתנ ל"ת
חקלאי  |  26/02/14 09:35
2
חלב=קיבוצים=
מלחמה  |  26/02/14 10:02
3
איזה יופי מסבסדים את חקלאי איר
ע.ג.  |  26/02/14 11:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
אישה טוענת כי ברלנד פגע בה לפני 16 שנה    מח"ש חוקרת תלונה נגד תת-ניצב במשטרה בגין מעשים מיניים אסורים בכפופה לו
עידן יוסף
טוען שאיש לא נפגע, וכי יגיב במקום, בזמן ובאופן שיבחר    בכיר ישראלי מאשר לעיתון טיים: "תקפנו משלוח טילים לחיזבאללה"    יעד התקיפה: מצבור של טילי קרקע-קרקע
מחלקה ראשונה
יו"ר ועדת החינוך, ח"כ עמרם מצנע: "ראוי לדבר גם על נשיאה בנטל כוח העבודה"
עידן יוסף
מסתמן: מי שלומד שנתיים במוסד חרדי בגילאים 14-18 יחשב כחרדי    ח"כ שלח: הצבא מת מפחד מהאפשרות שידרשו ממנו לגייס את כל החרדים
יצחק דנון
עובדת לשעבר בסוכנות ביטוח טוענת כי ימים ספורים לאחר הודעתה על היותה בשבוע ה-8 להריונה פוטרה מעבודתה ללא שימוע כדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il