X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל הרווח הנקי הסתכם ב-182 מיליון שקל - ירידה של 4.7% התשואה על ההון ירדה ל-9.7% ונרשמה עלייה בהפרשות להפסדי אשראי היו"ר היוצא שפיגל: "במהלך השנה המשיך הבנק להרחיב את פעילותו במגזר הדתי"
▪  ▪  ▪
אורי ברוך, מנכ"ל בנק מרכנתיל דיסקונט [צילום: פלאש 90]

בנק מרכנתיל מקבוצת דיסקונט פרסם (יום ד', 26.2.14) את תוצאותיו הכספיות, לפיהם הרווח הנקי לשנת 2013 הסתכם ב-182 מיליון שקל - קיטון בשיעור של 4.7%. בנטרול רווח ההון החריג שנרשם בשנת 2012 - נרשם גידול ברווח בשיעור של 5.2%.
הגורמים העיקריים שהשפיעו על התוצאות העסקיות של הבנק בשנת 2013, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, היו העלייה בשיעור של 9.1% בהכנסות המימון, עלייה בהפרשות להפסדי אשראי, עלייה בהכנסות מעמלות ועלייה בהוצאות התפעוליות
תשואת הרווח הנקי על ההון בשנת 2013 הסתכמה בשיעור של 9.7%, לעומת תשואה בשיעור של 10.8% אשתקד. בנטרול רווח ההון החריג, הייתה התשואה לשנת 2012 מסתכמת בשיעור של 9.8%.
הכנסות המימון הסתכמו בשנת 2013 ב-803 מיליון שקל, לעומת 736 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של 9.1%. העלייה בהכנסות המימון מוסברת בעליה בשיעור של 5.5% ביתרת הנכסים המניבים, ועליה בסך של 35 מיליון שקל ברווחים ממימוש והתאמות לשווי הוגן של ניירות ערך.
ההוצאות בגין הפסדי אשראי הסתכמו בשנת 2013 בסך של 75 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל אשתקד. הגידול בהוצאות נובע, בעיקר, מעליה בהפרשות להפסדי אשראי בגין מספר לקוחות מצומצם במגזר העסקי. עם זאת נרשמה בתקופת הדוח ירידה בשיעור של כ-9% בהיקף החובות הבעייתיים.
ההכנסות מעמלות הסתכמו בשנת 2013 ב-375 מיליון שקל, לעומת 363 מיליון שקל אשתקד. הגידול בהכנסות מעמלות נובע, בעיקר, מעליה בעמלות בגין כרטיסי אשראי, ובעמלות בגין טיפול באשראי.
ההוצאות התפעוליות והאחרות הסתכמו בשנת 2013 ב-837 מיליון שקל, לעומת 794 מיליון שקל אשתקד, עליה בשיעור של 5.4%. הגידול בהוצאות התפעוליות נובע מעליה בשיעור של 9.6% בהוצאות השכר, עקב העלאות שכר שוטפות וגידול במרכיב ההפרשות למענקי שכר.
סך כל המאזן של הבנק נכון לסוף 2013 הסתכם ב-28.4 מיליארד שקל -עליה בשיעור של 7.2% לעומת סוף 2012. האשראי לציבור הסתכם ב-17.8 מיליארד שקל - עליה בשיעור של כ-7%. פקדונות הציבור הסתכמו ב-24 מיליארד שקל,, עליה בשיעור של כ-7.7%.
ההון העצמי של הבנק נכון לסוף השנה הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל, עליה בשיעור של 2.2%. העלייה בהון העצמי נובעת מהרווח השוטף בשנת 2013, אשר קוזזה על-ידי חלוקת דיבידנד בסך של 120 מיליון שקל.
יחס ההון לרכיבי סיכון הסתכם ב-14.6%, לעומת 15% בסוך 2012 ויחס הון הליבה הסתכם ב-10.5%, בדומה לאשתקד.
שפיגל פורש: "הבנק ערוך לאתגרי 2014"
ראובן שפיגל, יושב-ראש הדירקטוריון, מסר: "בשנת 2013 המשיך הבנק ליישם את תוכניתו האסטרטגית למיקוד עסקי בקרב מגזרי היעד, בדגש על הפעילות הקמעונאית, לצד המשך ביצוע צעדי התייעלות. הבנק ערוך בצורה ראויה לאתגרים הרבים הניצבים בפניו בשנת 2014, לרבות שינויים בסביבה המאקרו-כלכלית, היבטי התחרות הגוברת והעמקת הרגולציה. בימים הקרובים תסתיים כהונתי כיו"ר בנק מרכנתיל. הייתה זו זכות עבורי למלא את תפקיד יו"ר הבנק ואני מבקש להודות למנכ"ל הבנק, לחברי ההנהלה ולעובדיו, על תקופה של עשייה פורייה, מאתגרת ומרתקת. אני משוכנע כי העבודה המאומצת שנעשית בבנק והתשתיות שהונחו בו בשנים האחרונות, ימשיכו ויובילו את הבנק לצמיחה ורווחיות. אני מבקש לאחל לבנק, להנהלתו ולעובדיו הצלחה רבה".
אורי ברוך, מנכ"ל הבנק, מסר: "בנק מרכנתיל מסכם את שנת 2013 ומציג שיפור מתמשך בתוצאות הכספיות וצמיחה בפרמטרים העסקיים. בשנת 2013 העמקנו את הפעילות הקמעונאית של הבנק אל מול מגוון מגזרי הלקוחות ובכלל זה בקרב צעירים, סטודנטים ומשקי בית. במהלך השנה הרחבנו את נוכחותנו בעיקר באזורי היעד הקמעונאיים של הבנק, תוך גיוס אלפי לקוחות חדשים ב-80 סניפי הבנק הפרוסים ברחבי הארץ. במסגרת ההיערכות העסקית של הבנק לשנה הקרובה, המציבה בפני הבנק אתגרים רבים, בכוונתנו להמשיך ולפתח מערכי שירות בכל הערוצים במטרה להוסיף ולשפר את חווית השירות ללקוחות הבנק. בימים אלו אנו נפרדים מיו"ר הדירקטוריון, ראובן שפיגל, בתום קדנציה בת שנתיים שלוותה בהתפתחות וצמיחת הבנק. הנהלת הבנק מודה למר שפיגל על תרומתו הרבה לבנק במהלך כהונתו ומאחלת לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ראובן שפיגל
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרכנתיל דיסקונט: ההכנסות עלו ב-4.9% ב-2013
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שירות מצויין מרכנתיל!
אלעד ד  |  26/02/14 19:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שפירא אינו יכול להעביר לתגובתו של נתניהו את טיוטת הדוח, משום שווינשטיין טרם ענה לשאלתו מלפני חודש האם הסתיימה בדיקת המשטרה בנושא    גם נסיעותיו של נתניהו כח"כ עדיין נבדקות בידי הפרקליטות
איציק וולף
יוסף אמיר שוורץ, עובד בכיר במשרד הרווחה שנחשף בתחקיר חדשות10 כמי שמפנה מטופלים למעוניות של חברה שאשתו היא ממחזיקי המניות שלה, הודה בדין המשמעתי באישומי כתב התובענה ואולץ לפרוש משירות המדינה
הדר פרבר
הפורום הישראלי לאורח חיים בריא ומכון המחקר גיאוקרטוגרפיה חושפים את הנתונים מאחורי מגיפת הסוכרת    25% מכלל משקי הבית "סוכרתיים"
יפעת גדות
מכירה ממוקדת של ישראל ברשת הגדולה ביותר בצרפת, תפתח דלתות גם ברשתות מתחרות אחרות, שעד כה היססו בנושא    ישראל תישאר "על המדף" אצל קיירפור גם אחרי תקופת המבצע, במהלך כל השנה
איתמר לוין
סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בירושלים מדגיש עם זאת, כי שינוי מקיף יכול להיעשות רק בחקיקה ראשית, ועד אז יש צורך בפניות פרטניות לבית המשפט    מבסס את עמדתו בעיקר על המשפט העברי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il