X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מבקשת מבית הדין לעבודה לאסור על 2,100 המהנדסים בחברה מלשבות החל מיום ג' בשבוע הבא, בהתאם להודעה על סכסוך העבודה שניתנה בשבוע שעבר
▪  ▪  ▪
כל כמה עובדים מקימים ועד [צילום אילוסטרציה: יוסי וייס]

חברת החשמל פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה למתן צו מניעה האוסר על שביתת המהנדסים בחברה הצפויה ביום ג' בשבוע הבא. זאת מכוחה של ההודעה על סכסוך עבודה בסקטור המהנדסים, ולפיה ישבתו מכל עבודה 2,100 מהנדסים מתוך 12,300 עובדי החברה.
לדברי חברת החשמל, מדובר בשבירת כלים ביחסי העבודה הקיבוציים בחברה, ואם חלילה יינתן תוקף להודעה על סכסוך העבודה האמור ישרור בחברה תוהו ובוהו.
בפנייה לבית הדין נאמר כי משך עשרות שנים התנהלה חברת החשמל מול בעל דברים אחד, היא ההסתדרות הכללית, והיא עלולה למצוא עצמה מתמודדת עם גופים מגופים שונים - הסתדרויות סקטוריאליות, ועדים סקטוריאליים, ועדים מרחביים, ועוד רסיסי גופים כאלה ואחרים וקבוצות אינטרס שכל אחת מהן מושכת לכיוון אחר, מנסה להשיג דברים אחרים, וכיוצא בזה תופעות העלולות להוביל לתוהו ובוהו של ממש.
לטענת חברת החשמל, הצעד של הודעה על סכסוך עבודה על-ידי גוף שאינו ארגון העובדים היציג ומייצג קבוצת אינטרס אחת מתוך מספר קבוצות עובדים בחברת החשמל, עלול להוביל לשבירתה של העבודה המאורגנת בחברה.
לדברי החברה, היא לא תוכל להתנהל מול מספר גופים שכל אחד מהם טוען ליציגות וכל אחד מהם מנסה להשיג הישגים לחבריו ומאיים להשבית את חברת החשמל כל אימת שיחפוץ.
אשר על כן, מתבקש בית הדין למנוע את האנדרלמוסיה, ולהורות כי רק ההסתדרות הכללית היא הגורם המוסמך למסור הודעות על סכסוכי עבודה ולאשר נקיטת עיצומים בחברת החשמל.
כפועל יוצא, מתבקש בית הדין לאסור נקיטת עיצומים כלשהם שלא בהתאם להודעה על סכסוך עבודה שניתנה כדין על-ידי ההסתדרות, ולהורות כי כל צעד שיינקט שלא בהתאם להודעה על סכסוך העבודה הוא בבחינת עיצומים שלא כדין ושביתה בלתי מוגנת.
לדברי חברת החשמל, באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס נאמן, הסתדרות המהנדסים אינה חתומה על הסכם קיבוצי כלשהו עם החברה, אינה נהנית ממעמד כלשהו ביחסי העבודה הקיבוציים השוררים בחברה, ואינה נזכרת בחוקת העבודה.
לטענת חברת החשמל, טענותיה של הסתדרות המהנדסים במסגרת ההודעה על סכסוך העבודה בדבר מסע הפחדה ואיומים נגד ראשי וחברי נציגות המהנדסים, ופעילות מכוונת לפרק את העבודה המאורגנת של המהנדסים בחברה, נטולות כל בסיס.
חברת החשמל מדגישה כי הנזק העלול להיגרם כתוצאה מההשבתה הצפויה הוא עצום, לרבות פגיעה בציבור ובאספקת החשמל, וזאת מעבר לנזק הנובע מהחלשת העבודה המאורגנת בחברת החשמל ומהכאוס שיגרם במערך היחסים הקיבוציים הנוהג בחברה.
אשר על כן, מתבקש בית הדין מבקשת מבית הדין לאסור על הסתדרות המהנדסים מלנקוט בשביתה או בעיצומים, ולקבוע כי להודעתה על סכסוך עבודה אין כל בסיס חוקי, וכי על טענותיה של להתברר בערכאות השיפוט של ההסתדרות.

ס.ק. 52182-02-14
תאריך:  26/02/2014   |   עודכן:  26/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברת חשמל: לאסור את שביתת המהנדסים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
עיריית תל אביב-יפו מתחילה בימים אלו לאכוף כנגד חנייה אסורה באמצעות מצלמות נייחות    בשבועיים הראשונים יישלחו אזהרות לבעלי רכבים
איתמר לוין
תוהה מדוע לא מוגשות תביעות נגד מוסדיים המשקיעים סכומי עתק בניגוד לטובת הציבור    נציג רשות ני"ע: יש תוצאות ראויות לצד תביעות ייצוגיות לצד פשרות בשיטת מצליח
עופר וולפסון
בירור של ועדת הכספים גילה כי טרם נוצל כל התקציב שהוקצה לטובת מתן הנחות בתעריפי המים לנכים ולנזקקים ועל כן ניתן לתת את ההטבה לנכי צה"ל    רפרנטית מים באוצר: "אם נכניס קבוצה נוספת, זה אומר שהנזקקים יצטרכו לצרוך פחות"
עופר וולפסון
בית הדין הארצי קובע כי עובד שאינו יהודי יחויב לבחור יום מנוחה שבועי קבוע ביום שישי, שבת או ראשון וכי הוא אינו רשאי לשנות את ימי המנוחה השבועיים.
יפעת גדות
טרם הצטרפותה לתעשיה האווירית, כיהנה צמיר מנשה משנת 1997 במשך שש שנים כרכזת ביחידת ההפרטה במשרד האוצר וטיפלה בהפרטות של חברות ממשלתיות ובהן הנפקת כי"ל ובנק לאומי בבורסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il