X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, פנתה אל שר השיכון, אורי אריאל, וביקשה ממנו שלא לקדם את העברת הגן הארכיאולוגי דרומית להר-הבית לידי עמותת אלע"ד עד לבירור כל הסוגיות המשפטיות הנוגעות בדבר ציינה כי המהלך עלול לסכל את התוכניות להקצאת שטחי תפילה מוסדרים עבור זרמים שאינם אורתודוקסיים
▪  ▪  ▪
לא הועבר כל עדכון ליועמ"ש [צילום: פלאש 90]
השר אריאל. לממשלה יש חופש תמרון [צילום: פלאש 90]

איציק וולף
התוכנית: למסור לשליטת עמותת אלע"ד את הגן למרגלות הר-הבית

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, פנתה אל שר השיכון, אורי אריאל, אשר אחראי מתוקף תפקידו גם לפעילות החברה הממשלתית לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי וביקשה ממנו שלא לקדם את העברת הגן הארכיאולוגי מדרום להר-הבית לידי עמותת אלע"ד "עד לליבון הסוגיות המשפטיות שעל הפרק". הפנייה נעשתה בעקבות החשיפה ב-News1 אודות התוכנית למסירת השליטה במקום הרגיש מבחינה מדינית ודתית לידי עמותת הימין הפרטית המפעילה גם את הגן הלאומי בעיר דוד.
לטענת עו"ד זילבר, העברת השליטה במקום לידי אלע"ד עלולה לסכן את התכנונים של ממשלת ישראל להרחבת הסדרי התפילה בכותל המערבי ולהקצאת מקומות תפילה מוסדרים עבור זרמי היהדות שאינם אורתודוקסיים.
"אבקש לפנות אליך על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה", כתבה זילבר לאריאל, "בימים האחרונים פורסמו בתקשורת ידיעות שמהן עולה כי החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי מתעתדת להעביר את ניהול מתחם הגן הארכיאולוגי ומרכז דוידסון לעמותת אלע"ד. מיותר לציין כי לא הועבר כל עידכון מבעוד מועד ביחס לשינוי הצפוי של הגורם המנהל. ככל שנתון זה נכון, קיים חשש ממשי שהדבר עלול לפגוע באפשרות להשתמש בשטח הסמוך לקשת רובינסון כרחבת תפילה ולסכל את המתווה המתגבש על-ידי הצוות המייעץ", כתבה.
לדבריה, בנוסף לכך, העברת כלל השטח לניהול עמותת אלע"ד מעוררת שאלות משפטיות נוספות שיש להידרש אליהן ובכלל זה שאלת הסמכות לאפשר לגופים פרטיים לנהל שטח הנכלל במתחם הכותל המערבי.
"ביום 28.10.13 נשלח אליך העתק ממכתבי אל מנכ"ל החברה לשיקום ולפיתוח הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, שבו צוין כי הצוות פועל לשם גיבושו של מתווה להרחבת הסדרי התפילה בכותל המערבי. במכתב נמסר כי נבחנת האפשרות להקמת רחבת תפילה נוספת לאורך חלקו הדרומי של הכותל המערבי, בסמוך לאתר קשת רובינסון, אשר תהיה פתוחה לציבור באופן חופשי". במכתב ביקשה כי כדי שלא לסכל פתרון, לא תתקבל החלטה שיש בה כדי לשנות את המצב הקיים בשטח בשלב הנוכחי, וכי בכל מקרה, תובא בחשבון האפשרות שהממשלה תבקש להשתמש בשטח במסגרת פתרון המחלוקות סביב הסדרי התפילה בכותל.
"עוד ביקשתי שככל שקיימת כוונה לשינוי המצב הקיים בשטח, ובכלל זאת כוונה לשינוי הגורם המנהל, משתתף בניהול או המחזיק באתר, בכולו או בחלקו, נעודכן על כך בלא דיחוי ומבעוד מועד...יצוין כי בחוות דעת שניתנה בעבר על-ידי מר מני מזוז, בעת שכיהן כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ייעוץ), נקבע שניהול אתר הכותל המערבי אינו יכול להיעשות בידי גורם פרטי אלא בידי גורם ממשלתי בלבד", כתבה זילבר.
"לנוכח האמור לעיל, אבקשך לפעול בתחום סמכותך כדי שלא יבוצע כל שינוי בזהות הגורם המנהל, משתתף בניהול או המחזיק באתר, בכולו או בחלקו, עד לליבון הסוגיות המשפטיות על הפרק", סיכמה את פנייתה לשר אריאל.
מלשכת שר השיכון נמסר בתגובה כי מתחם הגן הארכיאולוגי ומרכז דוידסון נמצאים תחת אחריות החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי ועל כן אין שום שינוי במצב הקיים והסדרי התפילה שנקבעו. "כמו-כן לממשלה ולמזכיר הממשלה יש את כל חופש התמרון הנדרש להשלמת המתווה המתגבש", לשון התגובה.
מעמותת אלע"ד נמסר כי העמותה כמפעילת האתר תכבד כל הסכם שיחתם בין ממשלת ישראל למגוון האנשים המבקשים להתפלל במקום ובהם נשות הכותל.

תאריך:  27/02/2014   |   עודכן:  27/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היועמ"ש לשר השיכון: עצור העברת הגן הארכיאולוגי לאלע"ד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נדמה לכם - יעבירו גם יעבירו
הטירוף התחיל  |  27/02/14 13:02
 
- הטירוף יושב דוקא בסמול
קורא ותיק  |  27/02/14 14:19
2
הרועץ הממשלתי ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  3/03/14 07:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסגרת מחקר השוואתי נמצאו מספר הבדלים בהיבט הפסיכולוגי לטובת מתבגרים שחיו במשפחות עם שתי אימהות לסביות, לעומת אלו שחיו עם זוג הורים הטרוקסואלי
יפעת גדות
לרגל יום האישה הבינלאומי 2014 חושפת תנועת ויצו את דירוג עשרת המפרסמים הסקסיסטיים ביותר, כפי שבחרה ועדה מקצועית    זהות הפרסומת שתקבל את אות הקלון ודירוג חמש הפוגעניות ביותר, ייחשפו באירוע מיוחד של ויצו ליום האישה ביום רביעי הקרוב    האירוע יעסוק בהשפעה של הייצוגים הסקסיסטיים של נשים במדיה על בני הנוער
איציק וולף
לראשונה מאז תחילת הקדנציה השנייה שלו, יתערב אובמה אישית בתהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים    בפגישה שיקיים ביום שני עם נתניהו ילחץ עליו לקבל את הסכם המסגרת    ייפגש בהמשך מרס עם אבו מאזן
איתמר לוין
גרוניס: התשלום לספקי חומרי הגלם של ויטה ופרי הגליל היה העדפת נושים פסולה, למרות הצורך החיוני בהם להמשך הפעילות כעסק חי    לאומי ודיסקונט יחזירו 90% מהכסף
עידן יוסף
השם העברי שמציעה האקדמיה ללשון לטוסט אינו צנים אלא כריך קלוי    בינתיים היא מתלבטת איך לקרוא לטוסטר הקופץ ואיך לקרוא לטוסטר הלוחץ, ופונה לעזרת הציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il