X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון קובע: צה"ל המשיך להעניק הטבות ניכרות לקצינים גם כאשר היה ברור שלא יקודמו לתפקידי מג"דים - המטרה המקורית של ההטבות 58% מהקצינים שהוצאו מהתוכנית לא נפגעו כלכלית
▪  ▪  ▪
ההטבות נועדו לקצינים קרביים [צילום: עוזי ברק]

צה"ל העניק במשך שנים עשרות מיליוני שקלים לקצינים שלא היו זכאים לכך, במסגרת תוכנית שנועדה לעודד אותם להישאר בשירות קבע. כך קובע (יום ה', 27.2.14) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית.
מדובר בתוכנית "אופק" שנוצרה בשנת 1994 ומטרתה הייתה לעודד קצינים קרביים להישאר בשירות לקראת התמודדותם על תפקידי מג"דים. התוכנית כוללת מענק הצטרפות של רבבות שקלים, לימודים אקדמיים על חשבון צה"ל, זיכוי במס הכנסה, השתתפות בשכר דירה, נופש שנתי ועוד. רק בשנת 2010 החל צה"ל להוציא ממסגרת מקבלי ההטבות את הקצינים שכבר היה ברור שלא יקודמו לתפקידי מג"דים, אך המשיכו לקבל את ההטבות למרות שחלפו למעלה משש שנים - פרק הזמן המירבי שהוגדר לקבלתן.
על-פי הנתונים אותם מאמץ עמית, 58% מהקצינים שהוצאו מהתוכנית כלל לא נפגעו כלכלית בשל כך, משום שמשנת 2003 החליט צה"ל להמשיך להעניק את ההטבות - ללא סמכות. "כך נוצר מצב בלתי תקין בו קצינים, ובכללם המשיבים, אשר כבר לא נמנו על אוכלוסיית היעד, המשיכו ליהנות מהטבות בשל חוסר תשומת לב מצד הצבא והגורמים הממונים", הוא קובע.
לדברי עמית, "עשרות מיליוני שקלים הועברו במשך השנים בסתירה להוראות הפקודה. הצבא לא פעל על-מנת להסדיר כיאות את המדיניות, והפסיק בהדרגה לכנס ועדות להוצאה מהתוכנית של קצינים שכבר אינם בעלי פוטנציאל למלא תפקידי מג"ד. גם בשנת 2008, לאחר שהבחין בהתנהלותו הלקויה והפיץ את מכתב הרע"ן [לפיו לא ניתן להשתייך לתוכנית ללא הגבלת זמן], המשיך הצבא 'להתנהל בעצלתיים' וחלפו כמעט שנתיים עד שהחל בפועל בתהליך סינון הקצינים באמצעות ועדות בדיקה... במקרים הנדירים בהם החליט הצבא על הוצאת קצין מהתוכנית, ההחלטה לא יושמה".
שלושה מאותם קצינים, כולם רבי-סרנים - ערן אמיר, רועי גושן וערן פלג - עתרו לביהמ"ש המחוזי בתל אביב נגד הפסקת ההטבות ועתירתם התקבלה, אך בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של צה"ל. עמית אומר, כי מסגרת הזמן בת שש השנים היא חלק אינטגרלי מהתוכנית, וכי ההטבות אינן בגדר "פרס תנחומים" למי שלא התקדמו לתפקידי מג"דים.
עמית אומר: "תשלום הטבות ללא קשר לתפקיד אותו מבצע הקצין בפועל, פוגע בתמריץ של קצינים איכותיים להמשיך ולהתקדם אל תפקידי ליבה באפיק הקרבי, שכן הקצינים במסלול הקרבי לא יקבלו תנאים טובים יותר מאלו המשרתים ביחידות המטה. קבלת הטבות על-ידי קצינים שאינם נמנים על קבוצת היעד ואינם מהווים חלק מחוד החנית, שוחקת את ייחודיות ההטבה, מפחיתה מיוקרתה וממעמדה ופוגעת ביכולתו של הצבא לעודד את הקצינים האיכותיים לאיוש שדרת הפיקוד הבכירה".
מרגע שהתגלתה הטעות, היה צה"ל חייב לפעול להפסקתה - אומר עמית - ואין כל מקום לטענה כאילו הקצינים הסתמכו על כך שימשיכו לקבל את הכספים שלא הגיעו להם. הנשיא אשר גרוניס והמשנה לנשיא מרים נאור הסכימו עם עמית. את צה"ל ייצגה עו"ד עינת לסרי, ואת הקצינים - עו"ד שלמה רכבי.

תאריך:  27/02/2014   |   עודכן:  27/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטבות מיותרות לקצינים בעשרות מיליונים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
יש בזבוז שנתי של מיליארדים
זה עוד הכסף הקטן.  |  27/02/14 18:29
2
ערסים בעד הטבות למשתמטים וש"ג ל"ת
אכלו לי שתו לי  |  27/02/14 19:16
3
קצינים בשכר מינמום
אורי פ  |  27/02/14 21:31
4
בדיוק כמו חייל שנפצע בחופשה .
מוטי1  |  28/02/14 06:18
5
והרונצקי הזה המטיף ללא גבול
על צבא ערכי, בושה  |  28/02/14 07:15
 
- בנט ושקד נתנו תרומה אסורה
לישיבה של רונצקי  |  28/02/14 09:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
לטענת האגודה ויוסי בר מוחא כתבה ששודרה לפני כחודש במהדורת יומן בערוץ ה-1 שימשה במה לחיסול חשבונות עמם על שהעזו להתלונן כנגד רשות ובכריה ולנקוט בהליכים משפטיים כנגדם
יצחק דנון
לטענתו קצינים ביחידתו שביצעו עבירות ואי-סדרים רקמו נגדו תוכנית זדונית ושטנית לשם הדחתו מתפקידו ובמסגרתה טפלה עליו שוטרת מג"ב עלילה של הטרדתה המינית
עופר וולפסון
קרן ההשקעות הפרטית רכשה 100% ממניות החברה תמורת 60 מיליון דולר    גילון בק מהקרן יכהן כיו"ר החברה    מרכז הפעילות ייקבע בישראל
עידן יוסף
קו 54 של אגד איחר להגיע לתחנה המרכזית בירושלים    בית המשפט לתביעות קטנות הורה לפצות את הנוסע על האיחור ועל ביטול הזמן שנגרם לו
עופר וולפסון
נתניהו אומר באסיפת התעשיניים, כי הבעיה המרכזית של המשק כבר אינה הקרטלים או המונופולים, אלא דווקא עודף הרגולציה    "בקרטל הזה אני מתכוון לטפל לטובת כלכלת ישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il