X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת האגודה ויוסי בר מוחא כתבה ששודרה לפני כחודש במהדורת יומן בערוץ ה-1 שימשה במה לחיסול חשבונות עמם על שהעזו להתלונן כנגד רשות ובכריה ולנקוט בהליכים משפטיים כנגדם
▪  ▪  ▪
בר-מוחא. במה לסגירת חשבונות

אגודת העיתונאים בתל אביב והעמד בראשה יוסי בר מוחא טוענים כי משה נסטלבאום מנהל חטיבת החדשות המושעה של הערוץ הראשון יזם את שידורה של הכתבה המשמיצה ששודרה לפני כחודש במהדורת יומן בערוץ 1 אודות האגודה ובעיקר מנהלה הכללי.
זאת על-מנת לבוא עמם חשבון על כך שהעזו להגיש כנגדו תלונות לנציבות שירות המדינה וכן עתירות ותביעות נגד רשות השידור ובכיריה.
בנוסף טוענים האגודה ובר מוחא כי נסטלבאום ביקש לבוא חשבון עם בר מוחא על-רקע הסכסוך האישי ביניהם.
האגודה ובר מוחא העלו את טענותיהם במסגרת תביעת דיבה בסך מיליון שקלים שהגישו לבית משפט השלום בתל אביב כנגד רשות השידור, המנכ"ל יוני בן מנחם, משה נסטלבאום, אלון מזר מנהל חטיבת החדשות במועד שידור הכתבה, ענת שרן עורכת התוכנית יומן, אדי אהרונוף עורך המשנה, זליג רבינוביץ עוזרו הבכיר של יוני בן מנחם וניסים מוסק פרלינסר בתחום הבימוי והיצירה הדוקומנטרית עבור הערוץ הראשון והאחראי על הכנת הכתבה המגמתי והמשמיצה כטענת התובעים.
בתביעה נאמר כי העילה ה"רשמית" לפרסומה של הכתבה הייתה סיקור הקמתו של ארגון העיתונאים מחדש, ועזיבה לכאורה של עיתונאים מהאגודה לטובת ארגון חדש.
לטענת התובעים הכתבה שחלקים רבים ממנה התרחשו וצולמו במחצית הראשונה של שנת 2012 נערכה בצורה מגמתית על-מנת להשחיר ככל הניתן את שמם הטוב, כאשר הנתבעים לא העניקו לתובעים כל הזדמנו אמתית לתת את תגובתם לאמור בכתבה, וכלל לא הסכימו לבקשתם כי יפרטו בפניהם את הטענות כך שתהיה להם הזדמנות להגיב.
לדברי התובעים הכתבה הייתה אמורה בהתאם לדברי הפתיחה של מגישת היומן אילה חסון-נשר לעסוק בתופעת עזיבתם של עיתונאים את האגודות הוותיקות לטובת ארגון עיתונאים חדש. ואולם הכתבה עסקה בפועל באגודת העיתונאים של תל אביב בלבד ולא עסקה באגודות העיתונאים בירושלים ובחיפה. בנוסף 13 דקות מתוך 15 דקות הכתבה הוקדשו לבר מוחא ולעניינים שונים שנקשרו בו כביכול.
בתביעה נאמר עוד כי לאורך הכתבה רואיינו אנשים שלכולם יש עניין אישי עם האגודה או עם בר מוחא מבלי שניתן גילוי נאות לגב המרויאנים ויחסיהם עם נושאי הכתבה.
לדברי התובעים באמצעות עוה"ד אילן בומבך ויריב רונן רשות השידור והעומדים ראשה בחרו לעשות שימוש במשאב ציבורי שהופקד בידיהם כדי להביא לחיסולם לאחר שהגישו כנגד הרשות ועובדיה תלונות משמעתיות, תביעות ועתירות לבתי השפט.
לטענת התובעים הכתבה ששודרה הייתה רחוקה מלהיות דיווח הוגן וענייני, והיא מורכבת כולה משרשרת של שקרים מופרכים וגם אם מבצבצים ה גרעיני אמת הרי שמדובר לכל היותר בחצי אמת שכידוע גרועה משקר.
בנוסף הכתבה שודרה חרף ניגוד העניינים המשווע בכל קשור למערכת היחסים בין הנתבעים לבין התובעים.
לדברי בר מוחא הוא הוצג בכתבה כמי שהתנהלותו כושלת דבר העלול להביא לפגיעה במעמדו ובתפקידו, וכי הכתבה קשרה בין סגנון דבורו וטון קולו לבין האימים והטלת המורא מצדו כלפי אנשים עלומים שאיש אינו יודע את זהותם.
בנוסף לטענתו פרסום הכתבה הסב מבוכה רבה גם לאשתו אשר קיבלה פניות רבות ממכרים, ידידים ובני משפחה אשר הביעו תדהמה על הדרך בה תואר בעלה בכתבה.
בנוסף לתשלום פיצויים בסך מיליון שקלים מתבקש בית המשפט להורות לנתבעים לפרסם תיקון או כחשה של דברי לשון רע.

ת.א. 54653-02-14
תאריך:  27/02/2014   |   עודכן:  27/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגודת העיתונאים תובעת את רשות השידור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
לטענתו קצינים ביחידתו שביצעו עבירות ואי-סדרים רקמו נגדו תוכנית זדונית ושטנית לשם הדחתו מתפקידו ובמסגרתה טפלה עליו שוטרת מג"ב עלילה של הטרדתה המינית
עופר וולפסון
קרן ההשקעות הפרטית רכשה 100% ממניות החברה תמורת 60 מיליון דולר    גילון בק מהקרן יכהן כיו"ר החברה    מרכז הפעילות ייקבע בישראל
עידן יוסף
קו 54 של אגד איחר להגיע לתחנה המרכזית בירושלים    בית המשפט לתביעות קטנות הורה לפצות את הנוסע על האיחור ועל ביטול הזמן שנגרם לו
עופר וולפסון
נתניהו אומר באסיפת התעשיניים, כי הבעיה המרכזית של המשק כבר אינה הקרטלים או המונופולים, אלא דווקא עודף הרגולציה    "בקרטל הזה אני מתכוון לטפל לטובת כלכלת ישראל"
יצחק דנון
הסוהר מואשם בקבלת שוחד מאסיר בתמורה להעברת ציוד שאינו מותר בהחזקה בין כתלי בית הסוהר וכן בניסיון להחדיר לבית הסוהר סמים בכמות גדולה שהיו מיועדים להפצה בין כותלי בית הסוהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il