X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התובע ששוחרר מבית הכלא לאחר ריצוי תקופת מאסר של שנתיים טוען כי בית המשפט העליון התערב באופן חריג בממצאי המחוזי שהרשיעו בדין וקבע כי קיים חשש ממשי בדבר אמינות זיהויו במסדר הזיהוי באלבום העבריינים
▪  ▪  ▪
הפילו על חייו חורבן והרס [צילום: פלאש 90]

ראשיד שתיאווי (36), תושב ג'לג'וליה שזוכה מחמת הספק בבית המשפט העליון, לאחר שכבר ריצה עונש מאסר של שנתיים, הגיש תביעת נזקי גוף נגד המדינה ומשטרת ישראל.
לטענתו הוא נפל קורבן לרצף של כשלים אומללים אשר הפילו על חייו חורבן והרס, וכל זאת בשל התנהגות חסרת זהירות ורשלנית מצדן של הנתבעות.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר כי לפני 10 שנים נעצר התובע והושלך אל בית המעצר בחשד לפציעת אדם וגרימת חבלה חמורה, וכל זאת על לא עוול בכפו.
נגד התובע הוגש כתב אישום, והוא הורשע ונדון ל-4 שנות מאסר בפועל. לדבריו, לאחר תלאות אין סוף ועינויים פיזיים ונפשיים אגב הרס חייו החברתיים האישיים והתעסוקתיים, ורק לאחר התערבות בית המשפט העליון וכעבור 3 שנים מיום מעצרו, זוכה פה אחד מחמת הספק ושוחרר.
בתביעה נאמר כי בעקבות מסכת העינויים שעבר התובע במהלך כל השנים מיום מעצרו ועד היום, הוא סובל מנכות קשה בשיעור של 30% כאשר בפועל נכותו התפקודית גבוהה אלפי מונים.
לדברי התובע, האדם שהתלונן על הירי לעברו במקום העבודה שלו בכפר קאסם ואשר כתוצאה ממנו הוא נפגע בידו וברגלו, זיהה את תמונתו באלבום העבריינים כאדם שירה ופגע בו.
לדברי התובע, המשטרה התרשלה במסדר זיהוי התמונות והשופט שדן בבקשתה להארכת מעצרו ציין כ מדובר באחד ממסדרי זיהוי התמונות החריגים בהם נתקל.
בנוסף בהחלטת בית המשפט העליון הטילה השופטת דאז דורית ביניש ספק בזיהויו של המתלונן את התובע, תוך שהיא מוצאת לנכון להתערב באופן חריג בממצאי מהימנות שנקבעו על-ידי בית המשפט המחוזי.
בתביעה נאמר כי השופטת קבעה כי האופן בו זיהה המתלונן את תמונת התובע יוצר חשש ממשי בדבר אמינות הזיהוי. התובע מציין כי השופט שהורה על שחרורו ממעצרו בתנאים מגבילים הצביע על ליקויים חמורים בהתנהלות משטרה, ואולם דבריו נפלו על אוזניים אטומות.
בתביעה נאמר כי לאחר זיכויו ושחרורו של התובע פסק בית המשפט המחוזי כי על המדינה לפצות אותו רק בגין שנת מאסר אחת מתוך השנתיים אותן ריצה, וזאת בסכום של 50,000 שקלים.
לדברי התובע, טרם מעצרו הוא היה אדם ברא בגופו ובנפשו, אדם נורמטיבי שעבד באופן סידר למחייתו ואף היה מאורס לבחירת ליבו.
אולם, כתוצאה מהאירועים שחווה נגרמו לו פגיעות קשות ואף נותרה לו נכות רפואית בשיעור של 30% והוא אינו מצליח עד היום לחזור לשגרת חייו לה היה רגיל טרם מעצרו.
לדברי התובע, הוא אף מטופל במרפאת בריאות הנפש בניסיון לשקם את בריאותו בשל הפרעה ניכרת בתפקודו הנפשי והחברתי, ובנוסף הוא נזקק לטיפול תרופתי קבוע.
עוד נטען בתביעה כי התובע נותר עם צלקות רבות וכוויות קשות כתוצאה מהתקופה בה שהה בחברתם של עבריינים קשים בבתי הכליאה השונים בהם שהה.
בנוסף מתקשה התובע כיום לשוב לעבודה סדירה ולהשתלב בחברה, וסובל מפגיעה נפשית קשה ומערעור מעמדו החברתי, מנידוי חברתי כאשר מסביבו קיימת תמיד עננה של חשד לגבי המעשים שיוחסו לו על-ידי המשטרה והפרקליטות.
התובע, המיוצג על יד עוה"ד יורם ורועי נתיב, מאשים את הנתבעות באחריות לניהול החקירה הרשלני ולמחדלי החקירה שגרמו להרשעתו על לא עוול בכפו.
התובע מבקש מבית המשפט לפסוק לו פיצויים בגין נזקיו הבאים לידי ביטוי בעיקר בהפסדי הכנסה לעבר, הוצאות טיפולים רפואיים, אובדן הסיכויים להינשא, הפסד תנאים סוציאליים ופנסיוניים, וקיצור תוחלת חיים לפי הלכת השנים האבודות.

ת.א. 43223-02-14
תאריך:  28/02/2014   |   עודכן:  28/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוכה מאשמה בעליון ותובע פיצויי נזקי גוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הנשיא האוקראיני נמלט לדרום רוסיה: "מתכוון להמשיך להילחם על העתיד של אוקראינה"    קורא לשלטוו החדש "בריונים פרו-פשיסטים"    נכסים של בכירים אוקראינים הוחרמו    כוחות רוסים השתלטו על אזורים באי קרים
עופר וולפסון
לאחר שהפרקליטות הודיעה לסנגוריה של שולה זקן כי היא אינה מעוניינת להגיע עמה להסדר טיעון בפרשת הולינד, פנתה אומ"ץ ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בדרישה למצות את הסיכויים לכך: "היא יודעת המון ותביא להרשעתו"
עידן יוסף
התחנה בשער האריות נשרפה בידי פורעים ערבים    המשטרה נמנעה מלמסור על כך הודעה
יצחק דנון
המורה ישראל שירן מקרית ארבע הודח בעבר ממערכת החינוך בעקבות ביקורתו על תוכנית הלימודים של משרד החינוך להנצחת מורשת רבין    טוען: בראיון לגלי צה"ל ייחסה לי שרת החינוך לשעבר דברי הסתה לרצח והסתה בכלל בפרשת המורה אדם ורטה
מיטשל א' לוין
יהודים שבו לגרמניה שנתיים אחרי פרעות ושרו קדיש בניגון עליז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il