X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לטענת אגודת העיתונאים בתל אביב המדינה לא שילמה לה דמי חכירה ראויים בגין מבנה דובר צה"ל המצוי במתחם בית סוקולוב בתל אביב
▪  ▪  ▪
בית סוקולוב [צילום: צבי גיל]

אגודת העיתונאים בתל אביב הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 4.35 מיליון שקלים כנגד המדינה בטענה להפרש תשלומי דמי חכירת משנה בגין בניין דובר צה"ל במתחם בית סוקולוב בעיר.
בתביעה נאמר כי בשנת 1958 החכירה התובעת למדינה בהסכמת קרן קיימת לישראל בחכירת משנה שטח של 580 מ"ר במתחם בית סוקולוב. בהתאם להסכם חכירת משנה זה הקימה המדינה על השטח המוחכר לה בניין בן 4 קומות לשימושה של לשכת העיתונות הממשלתית.
אולם בחלוף השנים החליטה המדינה להותיר בנכס רק שלוחה של לשכת העיתונות הממשלתית ואף זו התפנתה לחלוטין בראשית שנת 2000 ועברה לירושלים, ולהכניס לעיקר שטחו של הנכס גורמים שונים שאינם קשורים ללשכת העיתונות ממשלתית.
לדברי התובעת, המדינה בחרה שלא לחדש את תקופת החכירה ל-49 שנים נוספות ועוד לפני תום תקופת החכירה הראשונה שוכנו בנכס ותמורת תשלום דמי שכירות למדינה יחידות שונות של צה"ל כגון דובר צה"ל, יחידת הצנזורה הצבאית שהתפנתה לפני כ-4 שנים למבנה אחר, ויחידת ההסרטה של צה"ל.
לטענת אגודת העיתונאים בתל אביב, בעשור אחרון נשלחים שמאים פרטיים-חיצוניים מטעמה של המדינה לשום את הנכס ואלו קובעים באופן שרירותי שומות שונות נמוכות מהמקובל לנכסים מהסוג הרלוונטי, וכל זה במצב דברים בו ערך קרקעות בתל אביב רק הולך ומאמיר משנה לשנה.
בדרך זו נהנית המדינה כל השנים משמאויות נמוכות ובמקביל היא גובה דמי שכירות ממשרד הביטחון בעבור אותו הנכס ממש בהיקף של פי ארבעה בגין כל שנה ושנה.
לדברי האגודה, היא העלתה במסגרת התכתבויותיה עם מנהל נכסי הדיור הממשלתי שבמשרד האוצר טענות קשות בנוגע לחוקיות השומות מטעם השמאי הממשלתי ובנוגע למהימנותן, אולם ללא הועיל.
לדבריה, היא אף הבהירה כי אם לא תושג הסכמה בין הצדדים בכל הנוגע להפרש הכספים להם היא זכאית בהתאם לשומות אמת, היא תיאלץ להגיש תביעה לקבלת הפרש דמי חכירה ובמקביל תביעה לסילוק ידה של המדינה משטח החכירה.
לדברי אגודת העיתונאים בתל אביב, באמצעות עוה"ד אילן בומבך, יריב רונן ומיכאל ניצן, בין השנים 2013-2005 גבתה המדינה באמצעות מנהל נכסי הדיור הממשלתי שבמשרד האוצר דמי שכירות עבור הנכס ממשרד הביטחון בסכום כולל של 5.64 מיליון שקלים. לעומת זאת שילמה המדנה לאגודה דמי חכירת משנה בעבור הנכס בסך של 1.54 מיליון שקלים דהיינו פער של 4.1 מיליון שקלים.
אשר על כן מתבקש בית המשפט להורות למדינה לשלם לאגודה את הסך האמור.

ת.א. 42463-02-14
תאריך:  02/03/2014   |   עודכן:  02/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אגודת העיתונאים תובעת מהמדינה הפרשי חכירה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מבוטח של החברה טוען כי כלל מעלה את מחיר הפרמיה בכך שהיא מזיזה קדימה את מועד תחילת הביטוח של המבוטחים המפסיקים לזמן-מה לשלם את רכיב החיסכון בפוליסה, ובכך מקצרת את התקופה בגינה מופרשים כספים לפי הפוליסה ומעלה את גיל המבוטח בתחילת הביטוח
אלעזר לוין
הקבלן אמסילי מגדרה קנה מגרש ל-26 דירות ב-50 אלף שקל לדירה    ביוני אשתקד נמכרו באותו רובע מגרשים ל-230 דירות ב-12,000-7,000 שקל לדירה    הערכה: התוכנית לבניית 7,600 דירות בעיר הקפיצה את הביקוש והמחירים
אלעזר לוין
קבוצת הרכישה שלה ושל שרון גל תשלם 131.2 מיליון שקל בעד מגרש ל-222 דירות מול מקוה ישראל    גברה על קבוצות רכישה של מינהל מגורים (מרדכי פלד) ואחרים    18 קבוצות התמודדו על המגרש המבוקש    600 אלף שקל לקרקע לדירה
איתמר לוין
אבי ליכט אומר שבפועל יקבלו העובדים 15% ממניות החברה האמורה להעביר תקשורת על תשתית החשמל, וכי לא ברור מדוע יש להעניק לכולם הטבה אם רק חלק קטן מהם יטלו חלק בפרויקט
אלעזר לוין
י. לרר תבעו ממבני תעשיה 7.4 מיליון שקל    יקבלו 194 אלף שקל, אך ישלמו הוצאות 150 אלף שקל ושכר מומחה, כך שכמעט ולא נשאר דבר    בית המשפט: "להגיש הצעה זולה, ואחר כך לדרוש תוספת - שיטה נפסדת שיש להוקיע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il