X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר יאיר לפיד מעריך כי בעוד כמה שנים רוב החרדים בני 19-18 יתגייסו "לא שונא חרדים. גם הבן שלי מתגייס ואני אוהב אותו לא פחות"
▪  ▪  ▪
ההפגנה בירושלים [צילום: פלאש 90]

יושב-ראש יש עתיד, השר יאיר לפיד, מגיב לעצרת ההמונים בירושלים, בה השתתפו כ-290 אלף חרדים. "מהפכה חברתית מייצרת אנרגיות קשות", אמר לפיד.
לדבריו, העצרת הגדולה רק ממחישה עד כמה לא הגיוני המצב הקיים בו רבים כל כך מקבלים פטור מגיוס. "אני לא שונא תורה. תורה זה דבר יפה ולימוד זה דבר יפה", אמר לפיד, "אבל במדינה מתוקנת עם טיפת כבוד עצמי יש קשר בין זכויות לחובות".
"אני לא שונא חרדים. הבן שלי גם יתגייס וזה לא אומר שאני לא אוהב אותו פחות", הבהיר. הוא דחה את הביקורת נגדו ואמר כי היא קיימת משני הצדדים, מה שמוכיח כי המתווה המאוזן אותו הציע נכון. "65 שנה לא קרה כלום. חרדים יתגייסו כי התהליך הדרגתי על פני 4 שנים. צריך שזה יהיה תהליכִי כדי שיקרה. החוק יצר את התהליך. בעוד שבועיים 28 אלף חרדים מעל גיל 22 יקבלו הודעה בה ייאמר להם לא שיילכו לכלא, אלא לכו תעבדו. בעוד כמה שנים, הרוב המכריע של החרדים יתגייסו בגיל 19-18.
בהתייחסו לשירות המקוצר של חיילי ההסדר, אמר לפיד כי גם הוא לא אוהב את זה וצריך להיות שוויון בנטל גם בהסדר. עם זאת, ביקש להכניס את העניין לפרופורציות: "כל ההסדר זה כמה מאות. הציבור שם זה הציבור הכי לוחם. בה"ד 1 מלא בלי סוף בכיפות סרוגות".
השר יעקב פרי, שעמד בראש הוועדה הממשלתית לגיבוש חוק הגיוס החדש, אמר כי "הפגנת החרדים היום בירושלים משקפת שינוי היסטורי – הלכה למעשה. העצרת היא אות לשינוי התודעתי שחל בקרבה של החברה החרדית, וההכרה כי לראשונה אחרי 65 שנים שירות בני הישיבות יוסדר בחוק שרות הביטחון. מדובר במהפכה תרבותית לא פשוטה עבורם, ולכן החוק הוא מאוזן ורגיש ומציב יעדים ברורים לגיוס ושיתוף פעולה, לפני שתחול חובת גיוס אוטומטית. הדבר תלוי בהם".
עוד הוסיף פרי כי "הציבור הישראלי מגיש לציבור החרדי יד פתוחה וכנה במטרה לשלב כוחות ולהגביר את השוויון. אחדותם רק מוכיחה כמה כוחם נחוץ גם לשירות המדינה וגם לשוק העבודה.
ח"כ איציק שמולי (העבודה) אמר הערב: "מה שמשותף לחצי מיליון המפגינים היום בירושלים ולחצי מיליון המפגינים שיצאו בקיץ 2011 - שבשני המקרים תפס עליהם יאיר לפיד טרמפ".

תאריך:  02/03/2014   |   עודכן:  02/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד: מהפכה חברתית מייצרת אנרגיות קשות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
בעז שפירא
מה מתוק יותר לחיכם של תאבי "מדינת כל אזרחיה" מאשר להרעיד את אמות הסיפים של עולם התורה?
איתמר לוין
כרזות אחרות תוקפות בצורה חריפה ביותר את הרב אהרון לייב שטיינמן, מנהיג הפלג הבני-ברקי הנחשב למתון יחסית - וזאת למרות החזית האחידה שהפגינו ראשי הציבור החרדי
רפי לאופרט
אי-קיום החוק הוא בלתי-נסבל, בעוד דרישה סבירה לתנאים שאינם מעבירים אדם על אמונתו, היא זכות מובנת ומוצדקת; והאחד אינו מוציא את האחר
עידן יוסף
כביש מס' 1 ייסגר משעה 14:00 לתנועת כלי רכב פרטיים, מלטרון לכיוון י-ם    כבישים ראשיים בתוך בירושלים ובכלל זה הכניסה והיציאה מהעיר יישארו סגורים עד הערב    התחבורה הציבורית בעיר, כולל הרכבת הקלה, תופעל במתכונת חלקית, וכן הקווים היוצאים או הנכנסים לעיר
איתמר לוין
את מי מבין המתגייסים במלחמת העולם השנייה "שכחו" הבריטים להנציח    מה לא יכול להגיד רב בגולה    חוויה חיובית במטוס ושלילית במלון    אטרקציות בפאבים - אז והיום    העיר פורטסמות' חיה בעיקר בעבר    גם בריטניה מתקשה להתמודד עם מזג אוויר חריג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il