X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הערר: מנהל מיסוי מקרקעין בתל אביב החליט באיחור לגבי השומות העצמיות של יורשי עו"ד אליהו מירון, פתח אותן מחדש בהליך שנוי במחלוקת ואז איחר במתן התשובה על ההשגה
▪  ▪  ▪
קרקע לבנייה בגוש הגדול [צילום: תצלום אוויר]

מנהל מיסוי מקרקעין בתל אביב התנהל לאורך זמן בצורה לקויה בטיפולו בהיבטי מס שבח בירושתו של עו"ד אליהו מירון. כך קובעת (24.2.14) ועדת הערר שליד בית המשפט המחוזי בתל אביב.
מירון היה ממנהלי הגוש הגדול בצפון תל אביב וקיבל חלק משכרו בדמות קרקע באותו שטח, לבניית 18 דירות. בפברואר 2011 נשלח למשרדי מיסוי מקרקעין שומה עצמית של היורשים לתשלום מס שבח: העיזבון, הבנים יצחק ומוטי והבת אסתר סקורניק. באוגוסט 2011 הוציא מנהל מיסוי מקרקעין נימוקים לקביעת מס שבח לפי מיטב השפיטה, ובדצמבר של אותה שנה הודיע ליורשים על השומה מטעמו.
חבר הוועדה, רו"ח צבי פרידמן, קובע שהשומה הוצאה באיחור - יותר משישה חודשים מאז שוגרה השומה העצמית. הוא דוחה את עמדת רשות המיסים, לפיה יש למנות את ששת החודשים מאז מרס 2011, באומרו שהשינוי שנעשה באותו מועד בשומה העצמית היה טכני בלבד ולבקשת רשות המיסים עצמה.
עם זאת אומר פרידמן, כי מנהל מיסוי מקרקעין היה רשאי לפתוח מחדש את השומה ובנקודה זו הוא דוחה את ערעורם של היורשים. אולם, היורשים הגישו השגה על השומה בתחילת ינואר 2012 ותשובתו של מנהל מיסוי מקרקעין הגיעה אליהם רק באמצע ינואר 2013 - כלומר: למעלה משנה לאחר הגשת ההשגה, בעוד החוק קובע שיש לענות בתוך שנה. בשל כך קובע פרידמן, כי יש לראות את ההשגה כאילו התקבלה והמס ישולם בהתאם לנקוב בה.
"עניין לנו בהתנהלות לא תקינה של המשיב מתחילתה של הדרך ועד סופה", קובע פרידמן. תחילה איחרה רשות המיסים בתגובה על השומות העצמיות, ואז מצאה מפלט - שנוי במחלוקת - בפתיחתן מחדש. אלא שגם אז היא לא השכילה לענות במועד על ההשגה: רק ביום האפשרי האחרון היא שלחה ליורשים טיוטה של תשובה, וזאת בפקס ומבלי לוודא את קבלתו ומבלי לערוך רישום לגבי המשלוח כפי שמחייב החוק.
חבר הוועדה, רו"ח אלי מונד, מוסיף: "הנושא אשר לפני חוזר אלינו לעיתים כאשר המשיב מוציא את החלטתו בהשגה ממש ברגע האחרון". לדעת מונד, על רשות המיסים להביא בחשבון את המתח בו נמצא הנישום ולעשות כל מאמץ אפשרי כדי שתשובתה תינתן לא ברגע האחרון ולעיתים אפילו קצת אחרי הרגע האחרון.
יו"ר הוועדה, השופט מגן אלטוביה, סבר בדעת מיעוט שאין לקבל על הסף את הערעור. את היורשים ייצגו עוה"ד ענת טנא ויהודה ליבליין, ואת רשות המיסים - עו"ד יפעת גול-שושן.

תאריך:  03/03/2014   |   עודכן:  03/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול לקוי במס שבח בעזבון עו"ד מירון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
משרד הדתות מבקש לעגן בחקיקה ראשית את פעילות מערך הגיור, כולל האופן בו ייבחר מי שיעמוד בראשו, סמכויות המערך וצורת הפעולה של בתי הדין לגיור בערים ובצה"ל
איתמר לוין
על-פי ההצעה, שבאה בעקבות גל שביתות רעב של אסירים ביטחוניים, יוכל בית המשפט המחוזי להורות על הזנה בכוח, תוך שהוא מביא בחשבון בין היתר את שלום הציבור והבטחת הסדר בכלא
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע, כי ניתן יהיה לאסור רק חייבי מזונות    מציע במקביל להקים מאגר מידע אינטרנטי של בעלי יכולת כלכלית שאינם פורעים את חובותיהם
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכונן לפגישה היום עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה    הצהיר על מחויבותו לשמירת האינטרסים החיוניים של ישראל    "הוכחתי בעבר שעמדתי עליהם, אמשיך לעשות את זה גם כאן"
יצחק דנון
הסתדרות העובדים הלאומית פנתה לעזרת בית הדין האזורי לעבודה למניעת הפגיעה מצדה של הנהלת חברת אלדן בהתארגנות העובדים בין היתר באמצעות הענקת בונוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il