X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוק המשילות הועבר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת לאחר שוועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה את סעיפיו קובע כי לא יכהנו יותר מ-18 שרים ו-4 סגני שרים
▪  ▪  ▪
שולחן הממשלה יצטמצם משמעותית [צילום: פלאש 90]

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, אישרה (יום ב', 3.3.14) חוק המשילות וסיימה את הכנתו לקריאה שנייה ושלישית. את החוק יזמו ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו) וח"כ רונן הופמן (יש עתיד) והוא קובע כי החל מהכנסת הבאה תצומצם הממשלה ל-18 שרים בלבד, יוגבלו מספר סגני השרים ל-4, ויבוטלו השרים ללא תיק. עוד קובע החוק כי החלפת ממשלה תיעשה על-ידי הצגת ממשלה חלופית וכי אחוז החסימה בבחירות הבאות יעמוד על 3.25%.
"החוק מבטיח שממשלות עתידיות יהיו קטנות ויעילות ויענו על הצורך הממשי בניהול ענייני המדינה, ולא על צרכים פוליטיים" הסביר ח"כ הופמן והוסיף כי הגבלת מספר השרים ל-18 בלבד ומספר סגני השרים ל-4 תחזק את הפעילות הפרלמנטרית כיוון שחברי הכנסת, שלא ימונו לשרים וסגני שרים, יוכלו לכהן כחברים בוועדות ולקדם חקיקה כמתבקש בפרלמנט.
הוועדה קיימה הצבעות על 150 ההסתייגויות שהגישו חברי הכנסת של האופוזיציה ועל סעיפי החוק ואישרה את נוסחו הסופי שיובא לאישור מליאת הכנסת בשבועות הקרובים. בסיום הישיבה בירך הופמן על ההחלטה ואמר: "מדובר בהבטחה מפורשת שהבטחנו לבוחרים שלנו ערב הבחירות ואנו שמחים לעמוד בה כבר בשנה הראשונה שלנו בכנסת. בחלוף שישה חודשי עבודה מאומצת הגענו לישורת האחרונה וכולי תקווה שהחוק יאושר במליאת הכנסת בקרוב".
ח"כ דב חנין (חד"ש) ביקר בחריפות את החלטת ועדת החוקה על העלאת אחוז החסימה ואמר כי מדובר בתופעה מבישה ובשינוי כללי המשחק הדמוקרטיים בישראל.
"הקואליציה התנהלה כחבורת סוחרי סוסים. כך לא נראית משילות. כך בוודאי לא נראית דמוקרטיה", טען. לדבריו, ועדת החוקה סטתה ממסורת ארוכת שנים של גיבוש הסכמות רחבות בשינויים בשיטת הממשל והעבירה ברוב קואליציוני דורסני אך דחוק של 7-6 ובמאות הצבעות מהירות, שינויים שיהיו להם השלכות קשות על המערכת השלטונית ועל הדמוקרטיה.

תאריך:  03/03/2014   |   עודכן:  03/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוועדה אישרה: אחוז החסימה יעלה ל-3.25%
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המפלגות מנציחות עצמן ???
פגיעה בדמוקרטיה  |  3/03/14 13:34
2
יופי אז עכשיו אפשר ללכת לבחירת
555541854  |  3/03/14 13:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרת פרץ
הפגישה נערכת על-רקע החרפת חוסר האמון בין הצדדים, עם שליחת המכתב של עורכי הדין המייצגים את נציגות האג"ח, שדרשו מהשניים להיפגש עמם במיידי    בן-משה נתפס כמי שמוביל את המהלך, אלשטיין שומר על עמימות
עופר וולפסון
קטע מדוח בנק ישראל קובע כי פערי ההכנסות בין המרכז לפריפריה התרחבו מאוד בעשור וחצי האחרון    הדבר בא לידי ביטוי בשינויים הגדולים בין המחוזות בגידול בהכנסות ובהגירה השלילית של מחוזות הפריפריה אל המרכז
עמירם ברקת
שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים מבטיח גם לקצץ בתעריפים: "החברה תתייעל בצורה משמעותית על-ידי צמצום מאסיבי של מספר העובדים בחברה, ואנחנו נביא לביטול ההטבות שניתנות זה שנים ארוכות לעובדים בחברה"
איתמר לוין
זקן עשויה להעיד על חלקו של אולמרט בפרשת הולילנד, על גורלם של 300,000 דולר שהוציא אורי מסר במזומן מהקופה הסודית ועל מידת ידיעתו של אולמרט על פרשת ראשונטורס
יפעת גדות
חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב נבחרו להיות חלק מרשת מומחים בינלאומית אשר תתמודד עם הסוגיה: כיצד למנוע התמכרות לסמים בקרב נשים וכיצד לטפל בה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il