X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סועדים במסעדה טוענים בבקשה לתביעה יצוגית כי מחירי המנות והמשקאות מוצגים בתפריט ללא רכיב המע"מ וכי המנות המוגשות קטנות ביותר וביחס הפוך למחירן הרשום בתפריט כל שכן למחירן בפועל
▪  ▪  ▪
מסעדת לילה מוראד [צילום: יח"צ]

עורך דין צבי ריש ובת זוגו עדי סטלר הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד בעלי מסעדת "לילה מוראד" ברחוב הרצל 4 בתל אביב. זאת בטענה להטעיית לקוחות על-ידי הצגת מחירי המנות והמשקאות ללא רכיב המע"מ.
בתביעה נאמר כי מדובר במקום פופולרי מוערך אשר מספר המבקרים בו מדי ערב מוערך בהערכה שמרנית ומתונה ביותר בכ-200 איש.
לדברי התובעים, הם אירחו במהלך אוקטובר אשתקד חבר מחו"ל והזמינו מראש מקומות במסעדה. לטענתם, רכיב המע"מ נעדר ממחירי המנות והמשקאות בתפריט שהוצג בפניהם, וכן לא צוין בתפריט כי המנות המוגשות הן קטנות ביותר, וממילא לא צוין משקל המנות או כמות של מרכיב כלשהו מאותה מנה.
לטענת התובעים, הצגת מחירי המנות והמשקאות ללא רכיבי המע"מ מטעה את הלקוח לסבור כי מחירי המנות והמשקאות זולים מכפי שהם באמת, ובאופן זה "מדורבן" הלקוח להזמין יותר מאשר היה מזמין לו היה יודע את המחיר לאשורו, קרי כולל תוספת של 18%.
לדברי התובעים, המנות שהוגשו להם היו קטנות ביותר וביחס הפוך למחירן הרשום בתפריט כל שכן למחיר שנגבה בגינן בפועל. לטענתם, כאשר העירו למלצר במסעדה שהגיש להם את החשבון כי הוספת המע"מ למחיר המוצג בתפריט מהווה הטעיה, משך הלה בכתפיו ואמר כי הדבר אינו נתון לשיקול דעתו, וכי כך נוהגים עם כלל לקוחות המסעדה.
לדברי התובעים, הם חשו מרומים ואולם בנסיבות בהם אירחו את אורחם מחו"ל ולמרות כעסם הם לא התווכחו, ואף לא עמדו על זכותם שלא לשלם את תשלום היתר בו חויבו, אלא הסתפקו בצילום התפריט שהוגש להם במסעדה.
בתביעה נאמר כי מעיון באתר ZAPREST בו מפורסמת המסעדה עולה כי מחירי המנות והמשקאות מוצגים שם באופן זהה לאלה המופיעים בתפריט המוצג במסעדה, קרי: ללא רכיב המע"מ. עוד עולה מתגוביות (טוקבקים) של קהל הסועדים במסעדה המתפרסמות באתר האמור, כי רובם ככולם מלינים על היעדר פרופורציה בין המחיר שנגבה מהם עבור המנות לבין גודלן.
לדברי התובעים, רק לאחר שהלקוח מזמין במסעדה את המנות הרצויות לו ומבקש לשלם את החשבון "מגניבה "המסעדה את רכיב המע"מ בנוסף למחיר שהוצג לו בתפריט. בנוסף היא אינה מגלה ללקוחותיה כי גודל המנות הינו קטן בהרבה מן המקובל בלשון המעטה.
התובעים מעריכים כי כ-210,000 סועדים פקדו את המסעדה בתקופת פעילותה בת 3.5 שנים ואת הנזק הממוצע לכל סועד ב-15 שקלים, ומכאן שסכום התביעה המצרפי מוערך על ידם בכ-3.15 מיליון שקלים.
ת.צ. 37009-02-14
תאריך:  04/03/2014   |   עודכן:  04/03/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש עיריית חיפה הדף את הביקורת של מבקר המדינה: לא אאפשר להגיד שהיו חריגות. המטרונית בחיפה היא סיפור הצלחה. 100,000 נסיעות ביום ומעל 600,000 ש״ח הכנסות מדי יום
עידן יוסף
ראש הממשלה ונשיא ארה"ב נועדו בבית הלבן    בחלקה המתוקשר של הפגישה אמר אובמה כי הוא עדיין מאמין בשתי מדינות    נתניהו: בתמורה למחוות קיבלנו טרור. ישראל מילאה חלקה, הפלשתינים לא
שירות גלובס
הישראלי העשיר בעולם: אייל עופר, אשר התברג למקום ה-191 עם שווי אישי של 7 מיליארד דולר    במקום הראשון בדירוג נמצא ביל גייטס עם 76 מיליארד דולר, כשאחריו קרלוס סלים עם 72 מיליארד דולר
מחלקה ראשונה
במהלך תקיפת החוליה נפצעו שני מחבלים נוספים
מחלקה ראשונה
רוסיה אומרת שלא הודיעה לאוקראינה כי עליה להיכנע עד השעה חמש בבוקר    אולטימטום לשתי אוניות מלחמה בים-השחור    כוחות רוסיים סביב בסיסים אוקראינים    נפילות בבורסות אירופה    אוקראינה: הסכסוך עלול לפגוע ביציבות האיזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il