X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נגידת בנק ישראל: "היצוא היה הגורם העיקרי להאטה בחצי האחרון של 2013" אמרה כי בנק ישראל לא אדיש להתפתחויות בשוק המט"ח: "פוגעים בשוק ישירות" על שוק הנדל"ן: "התחלות וסיומי הבנייה מעידים שאנו בכיוון הנכון"
▪  ▪  ▪
פלוג. אופטימיות זהירה [צילום: פלאש 90]

"בהסתכלות על החודשים האחרונים, מסתמנת האטה נוספת בצמיחה בישראל" - כך אמרה (יום ג', 4.3.14) נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, שנשאה דברים בוועידת פיננסים 2014 של העיתון דה-מרקר.
פלוג ציינה כי הקצב ירד מכ-3% בשנה וחצי האחרונות לפחות משניים וחצי אחוזים בשני הרביעים האחרונים, בעוד התוצר העסקי צמח בשני רביעים אלה רק ב-1.6%.
לדבריה, הייצוא היה הגורם העיקרי שהביא להאטה ברביע השלישי וברביע הרביעי ניכרו בו סימני שיפור; אך בשלב הזה הם מרוכזים בעיקר בענפי התרופות ובמידה מסוימת גם בכימיקלים והאלקטרוניקה, וטרם נצפתה ההתרחבות של השיפור לחלקים אחרים של ענפי הייצוא.
בהתייחסה לשער החליפין הנמוך של השקל מול הדולר, אמרה פלוג כי בבנק ישראל לא אדישים להתפתחויות, וערים להשפעות שיש לו על הייצוא ועל התעסוקה בענפים הסחירים. לכן, היא אמרה, בנוסף למדיניות הריבית, בנק ישראל פועל גם ישירות בשוק המט"ח — "והיינו פעילים בשנה האחרונה הן ברכישות לקיזוז השפעת ההפקה של הגז הטבעי על החשבון השוטף של מאזן התשלומים, והן כדי למתן תנודות יתר בשער החליפין שאינן עולות בקנה אחד עם הכוחות הכלכליים הבסיסיים".
פלוג אמרה כי "יש לזכור שיתרות המט"ח מהוות מרכיב חשוב ביציבות הפיננסית, וישנם מחקרים בעולם שמצביעים על כך שיתרות מט"ח ברמה גבוהה מפחיתות את ההסתברות למשבר פיננסי במשק".
"לא נהסס לצעדים נוספים בשוק הנדל"ן"
בהתייחסה לשוק הנדל"ן, אמרה פלוג כי העלייה בהיקף התחלות וסיומי הבנייה שאנו עדים לה בשנה האחרונה אל כמעט 45,000 התחלות ומעל ל-40,000 גמרי בנייה - מעל לביקוש הבסיסי לדירות הנובע מהגידול במספר משקי הבית - היא התפתחות חיובית.
לדברי פלוג, אם מגמה זו תתמיד — כשלדעתה ניכר שהממשלה עושה מאמצים בכיוון זה — ואם היא אף תכלול את אזורי הביקוש, היא תפעל להפחית את הלחץ ולייצב את מחירי הדירות.
פלוג התייחסה לנתון הרשמי לפיו מחירי הדירות המשיכו לעלות בקצב מהיר גם ב-2013, בהיקף של כ-8 אחוזים, יחד עם עלייה מהירה בהיקף המשכנתאות החדשות וציינה כי המפקח על הבנקים נקט בצעדים שנועדו לצמצם את הסיכונים הכרוכים במשכנתאות ובגידול המהיר שלהן. כך, הצעדים האחרונים שננקטו - המגבילים את שיעור ההחזר מההכנסה וכן קובעים שלפחות שליש מהמשכנתה יהיה בריבית קבועה - פועלים לדבריה להקטין את הסיכון שמשקי בית שנטלו משכנתה יתקשו לעמוד בהחזרים, למשל במצב שבו אחד מבני הבית יאבד את מקום עבודתו, או אם נטל ההחזר יעלה עקב עליית הריבית. עם זאת, היא ציינה כי המשך הגידול המהיר בהיקף המשכנתאות ובמשקלן בתיק האשראי של הבנקים מהווים גורם סיכון, וככל שיידרשו צעדים נוספים לא יהסס בנק ישראל לנקוט בהם.

תאריך:  04/03/2014   |   עודכן:  04/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קרנית פלוג
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פלוג: מסתמנת האטה נוספת בצמיחה בישראל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
עופר וולפסון
מנכ"ל דליה אנרגיות כח: "לקדם הקמה של 7-6 חברות פרטיות שיחזיקו 20% ממשק החשמל ויתחרו ביניהן"    יו"ר חברת החשמל: "פתיחת המשק לתחרות צריכה להיעשות באופן מוסדר ובדירוג כדי לוודא יציבות המשק"
עמירם ברקת
שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים מבטיח גם לקצץ בתעריפים: "החברה תתייעל בצורה משמעותית על-ידי צמצום מאסיבי של מספר העובדים בחברה, ואנחנו נביא לביטול ההטבות שניתנות זה שנים ארוכות לעובדים בחברה"
אלעזר לוין
"התושבים משלמים 600 מיליון שקל, ומקבלים יותר שירותים"    תמריץ לעירייה לאשר בניית מיליארד מ"ר נוספים של עסקים    "אונסק"ו דפק את תל אביב ואינו מאפשר בנייה לגובה"
אלעזר לוין
"ייבנו 100 אלף מ"ר בשנה, וזה מה שדרוש לשוק"    "חברתנו בונה 170 אלף מ"ר משרדים, ומכרנו 155 אלף"    "רכישה עדיפה על שכירות"    יזמים אחרים צופים ירידה במחירי משרדים    שגראוי: עודף קניונים, יהיו "פילים לבנים" במשרדים
עידן יוסף
השר לביטחון פנים אומר כי הורה להחרים כל מה שנחשד כסם פיצוצייה    "עד היום איש לא בא לתחנת משטרה לדרוש את מה שהוחרם"    כ-40,000 בקבוקי משקה אלכוהולי נתפסו והושמדו בשנה האחרונה - רובם של ילדים ונוער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il