X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הורשע בהסתה לאלימות בשל נאום בירושלים בשנת 2007 ביהמ"ש: יש להרתיע מי שמעביר מסרים אלימים העלולים להביא לאלימות חמורה
▪  ▪  ▪
סלאח. לא נטל אחריות [צילום: פלאש 90]

שמונה חודשי מאסר בפועל - זהו עונשו של מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, שהורשע בהסתה לאלימות. כך קבעה (יום ג', 4.3.14) שופטת בית משפט השלום בירושלים, חנה מרים לומפ.
כתב האישום עסק בנאום שנשא סלאח בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח ירושלים בפברואר 2007, בפני 1,000 מתומכיו ואמצעי התקשורת. בין היתר אמר סלאח בהתייחסו למה שכינה "הממסד הישראלי": "דמנו עודו על בגדיו, דמנו עודו על דלתותיו ודמנו במזונו ודמנו במשקהו, ודמנו עובר מגנרל טרוריסטי אל גנרל טרוריסטי אחר... הרגעים הכי יפים בגורל שלנו זה כשנפגוש את אלוהים כשאהידים בשטחו של מסגד אל-אקצה". הוא גם דיבר על החובה "להוציא לדרך אינתיפאדה איסלאמית ערביה מהאוקיינוס לאוקיינוס, כתמיכה בירושלים הקדושה ומסגד אל-אקצה המבורך". לאחר הנאום החל הקהל להתפרע ושלושה שוטרים נפצעו.
המדינה טענה, כי נאומו של סלאח היה הסתה לגזענות, שכן הוא חזר בו על עלילת הדם האירופית נגד העם היהודי. אולם, לומפ קבעה, שדבריו בהקשר זה לא היו ברורים ומדובר בבלבול בין מושגים משלוש הדתות הגדולות. לעומת זאת קבעה לומפ, כי דבריו של סלאח היו בבחינת הסתה לאלימות.
לומפ אומרת, הן בפסק הדין והן בגזר הדין, כי יש לראות את דבריו של סלאח על-רקע האווירה באותם ימים, כאשר רחובותיה של ירושלים סערו סביב העבודות בדרך העולה להר-הבית, הוא דיבר בפני קהל שנאסר עליו להתפלל באל-אקצה והוא ידע שמעמדו הציבורי ישפיע על שומעיו. סלאח חזר שוב ושוב על המילים "דם" ו"שאהידים", ואין ספק שדבריו היו בגדר הסתה לאלימות. לאור כל זאת היא סבורה, שהדברים היו במדרג חומרה גבוה במקצת מהמקרים האחרים שנדונו בבתי המשפט בארץ.
לדברי לומפ, יש לתת ביטוי לסלידת החברה ממילים אלו ולצורך להוקיע את מי שמדבר בצורה העלולה להעביר מסרים אלימים, שמצידם עלולים להביא להתפרצויות אלימות חמורות באחד המקומות הרגישים ביותר ליהדות ולאיסלאם. עוד ציינה את עברו הפלילי של סלאח, הכולל ארבע הרשעות, ואת העובדה שלא נטל אחריות על מעשיו. לומפ גם גזרה על סלאח שמונה חודשי מאסר על תנאי, אם ישוב על אותה עבירה בתוך שלוש שנים.

תאריך:  04/03/2014   |   עודכן:  04/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמונה חודשי מאסר בפועל לראאד סלאח
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
להוריד את הכפפות!
דמר94  |  4/03/14 17:18
2
מותר לנחש שהעליון יקבל את
שבַע נסיון  |  4/03/14 20:40
3
יידע כל מסית שעונשו קרב ! ====
יוד יוד  |  5/03/14 10:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
במפגש עם ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון בניו-יורק מזהיר מנהיגה הרוחני של טיבט את ישראל מג'נוסייד דמוגרפי שעלול לבצע ראש הרשות הפלשתיני, מחמוס עבאס, ושיפגע עמוקות במדינה היהודית
עידן יוסף
ראש הממשלה ונשיא ארה"ב נועדו בבית הלבן    בחלקה המתוקשר של הפגישה אמר אובמה כי הוא עדיין מאמין בשתי מדינות    נתניהו: בתמורה למחוות קיבלנו טרור. ישראל מילאה חלקה, הפלשתינים לא
מחלקה ראשונה
במהלך תקיפת החוליה נפצעו שני מחבלים נוספים
איתמר לוין
על-פי ההצעה, שבאה בעקבות גל שביתות רעב של אסירים ביטחוניים, יוכל בית המשפט המחוזי להורות על הזנה בכוח, תוך שהוא מביא בחשבון בין היתר את שלום הציבור והבטחת הסדר בכלא
איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מתכונן לפגישה היום עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה    הצהיר על מחויבותו לשמירת האינטרסים החיוניים של ישראל    "הוכחתי בעבר שעמדתי עליהם, אמשיך לעשות את זה גם כאן"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il