X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרשות לא שמה לב במשך למעלה משנה לליקוי מהותי באישור העסקתו של בעלי חברת ספקטרוניקס כיו"ר וכמנכ"ל ביהמ"ש: מועד גילוי ההפרה אינו הגילוי בפועל אלא היכולת לגלותו
▪  ▪  ▪
המכתב נשלח לארכיון [צילום: יח"צ]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות רונן, ביטלה (25.2.14) עיצום כספי שהטילה רשות ניירות ערך לאחר שקבעה, כי במועד הטלת העיצום כבר חלפה תקופת ההתיישנות.
חברת ספקטרוניקס הודיעה באפריל 2011 על כינוס אסיפה כללית, לשם אישור המשך כהונתו של בעל השליטה, יחיאל ספקטור, כיו"ר וכמנכ"ל. למרות שהחוק מחייב תמיכה של שני שלישים מבעלי המניות שאינם בעלי עניין, מסרה החברה שיש צורך ברוב של שני שלישים מכלל בעלי המניות. בפועל הושג רוב של 63% מבין בעלי המניות שאינם בעלי עניין, כך שכפל הכהונה לא אושר. ספקטרוניקס דיווחה על תוצאות ההצבעה ביוני 2011.
הרשות טענה, כי הבחינה בהפרה בפברואר 2012, במסגרת התכתבות בינה לבין החברה, כעבור חודש היא פנתה בנושא לספקטרוניקס וזו הודיעה שספקטור יכהן כמנכ"ל בלבד. ביולי 2013 הודיעה הרשות לחברה על הטלת עיצום כספי בסך 137,000 שקל בשל הפרת ההוראות בנוגע לכפל הכהונה.
המחלוקת התמקדה בשאלה מדוע מועד גילוי ההפרה, ממנו יש לספור את השנה המוקצבת לרשות להטלת העיצום. רונן קיבלה את עמדת החברה, לפיה הזמן נמדד לא ממועד הגילוי בפועל אלא מהמועד בו יכלה הרשות לגלות את ההפרה. רונן מציינת, כי ספקטרוניקס פרסמה שלושה דיווחים בהם כתבה במפורש, כי הרוב הדרוש הוא שני שלישים מכלל בעלי המניות. הזימון לאסיפה אומנם אינו יכול להיחשב כגילוי מבחינת הרשות, אך הדיווחים על תוצאותיה - ובמיוחד תשובתה של החברה על פניית הרשות בנוגע למצביעים באסיפה - הוא הגילוי ממנו יש למנות את מרוץ ההתיישנות.
רונן אומרת, כי הרשות לא פעלה בצורה סבירה כאשר הסתפקה בקבלת מכתב התשובה של ספקטרוניקס ולא עיינה בו אפילו בצורה ראשונית. הרשות לא טענה שחל עיכוב בקריאת המכתב בשל עומס או חוסר כוח אדם, אלא אישרה שהיא שלחה אותו מיד לארכיב. יתרה מזאת: הרשות ניהלה מגעים בנובמבר 2011 עם ספקטרוניקס בנוגע לתנאי העסקתו של ספקטור, ובמועד זה ודאי שהייתה צריכה לגלות את ההפרה. לאור כל זאת, בוטל העיצום והרשות חויבה בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל.

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  05/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיצום של רשות ני"ע בוטל בשל התיישנות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ועדת המזון אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לקידום התחרות בענף המזון    הגבלת הספקים הגדולים - כדי לאפשר מקום לתחרות מצד ספקים קטנים יותר    רשתות השיווק יחויבו לפרסם מחירי המוצרים, כדי לאפשר השוואת סלי קניות בזמן אמת    יו"ר הוועדה: "חושש שאין בחוק בשורה גדולה"
יפעת גדות
תיירים סינים חיפשו במשך שש שעות יציאה מנתב"ג ללא מעבר במכס, כדי להבריח מעל 500 פקטים של סיגריות
יפעת גדות
30 מועמדים לקורס מורי דרך דוברי סינית מטעם משרד התיירות שייפתח באפריל    השר לנדאו הציב את סין כיעד אסטרטגי עם כניסתו לתפקיד; לאחרונה הכריז על יוזמת המשרד לפתוח קורס למורי דרך בשפה הסינית    לנדאו: ״משרד התיירות משקיע רבות בלמידת סין כיעד אסטרטגי לתיירות לישראל, כמו גם בתכנון ובביצוע בשטח״
יפעת גדות
למרות שאימא פנדה החליטה שהגיע הזמן להיכנס למיטה, לשובב הקטן היו תוכניות אחרות לגמרי    צפו בסרטון
יואב יצחק
בעקבות החשיפות ב-News1 על מעלליו ומעשיו הפליליים של עו"ד יוסי כהן החליטה שרה נתניהו לשכור את שירותיו של ד"ר יעקב וינרוט    מכתב אזהרה שוגר לאב הבית, מני נפתלי, המאיים לחשוף מידע נפיץ על בני הזוג נתניהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il