X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ממחקר שנערך באוניברסיטת אריאל עולה, כי לפעילות אתגרית יש השפעה על תפקוד ילדים על רצף האוטיזם מסקנת המחקר: יש לשקול פעילות זו כחלק ממערך ההתערבות הטיפולית והחינוכית
▪  ▪  ▪
לבצע פעילות אתגרים עם אוטיסטים [צילום אילוסטרציה: AP]

פעילות אתגרית מהווה התערבות יעילה בעבודה עם ילדים שנמצאים על הרצף האוטיסטי בשיפור מדדים שונים כגון: מוטיבציה, תקשורת, התנהגות חזרתית ומודעות. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת אריאל.
המחקר נערך על-ידי בוגרות המחלקה להפרעות בתקשורת באוניברסיטת אריאל, ענבל ברודאי ושני איתן, בשיתוף עם עמותת אתגרים ומשרד החינוך.
מחקרים שנערכו בעבר הוכיחו, כי פעילות אתגרית מסייעת לאנשים רבים המתמודדים עם לקויות/מגבלות שונות, החל בסכיזופרניה, פיגור שכלי מתון והפרעות אישיותיות, וכלה במכורים לאלכוהול.
מטרת הפעילות האתגרית היא לספק הזדמנות לאינטראקציה חברתית, עבודת צוות, תקשורת, מוטוריקה, ביטחון עצמי, מיקוד ופתרון בעיות. פעילות אתגרית מעודדת הגדלה של האחריות האישית, ושיפור במיומנויות תקשורת חברתית ובמסוגלות העצמית.
המחקר נערך בקרב מדגם מייצג של 51 ילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי משבעה גנים תקשורתיים של משרד החינוך אשר השתתפו במחקר. שבעת הגנים חולקו באופן אקראי לקבוצת מחקר ולקבוצת ביקורת. המחקר בחן את ההשפעה של פעילות אתגרית על ילדים על הרצף האוטיסטי, כאשר התחומים שנבחנו היו: חומרת האוטיזם (מודעות, התנהגויות חזרתיות, תקשורת, קוגניציה ומוטיבציה), התנהגות מסתגלת (תפקודי יומיום, תפקודים חברתיים ותפקודים תקשורתיים), ועמדת הגננת לגבי המסוגלות העתידית של הילדים (האופן בו הגננת רואה את פוטנציאל התקדמותם של הילדים בעתיד הקרוב והרחוק).
במסגרת המחקר, עברה קבוצת המחקר התערבות של 13 מפגשים חד-שבועיים של פעילות אתגרית על-ידי מדריכים מקצועיים של עמותת אתגרים, והשאלונים אשר שימשו כמדדי המחקר מולאו עבור כל אחד מהנבדקים פעמיים - לפני תקופת ההתערבות ואחריה.
הפעילות האתגרית בה השתתפו הילדים כללה, בין היתר, טיפוס על סולמות וירידה לקרקע, שימוש במעלית חבלים אשר משלבת פעילות קבוצתית, כאשר ילד אחד מחובר עם רתמה לחבל עם גלגלת שנמצאת בראש עץ ושאר הילדים מושכים אותו למעלה, הליכה על חבלים הקשורים לעצים, שימוש בערסל תלוי ונדנדת חבלים גבוהה.
מנתוני המחקר עולה, כי פעילות אתגרית משפרת ומונעת החמרה בחומרת האוטיזם במדדים של מוטיבציה, תקשורת, התנהגות חזרתית ומודעות עצמית. בנוסף, נמצא כי ילדים על הרצף האוטיסטי בעלי תפקוד גבוה מצליחים להפיק תועלת רבה יותר מהפעילות האתגרית ולהכליל את המיומנויות הנרכשות בחיי היומיום, יותר מאשר בעלי התפקוד הנמוך.
לדברי ענבל ברודאי ושני איתן: "פעילות אתגרית עם ילדים על הרצף האוטיסטי, לא נבדקה מבחינה אמפירית בעבר ולכן המחקר הנוכחי הינו מחקר חלוץ בתחום זה. ממצאי המחקר מראים, כי פעילות אתגרית מוכחת כיעילה בשיפור של מדדים של חומרת האוטיזם ולכן יש לשקול להכניסה לתוכנית הטיפולית במסגרת החינוכית. יש להמשיך ולבדוק את השפעת הפעילות לאורך זמן ולא רק בסמוך להפעלתה. אנו מקוות כי יבוצעו מחקרים נוספים אשר יוסיפו נדבך על תחום הטיפול באוטיזם".

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  05/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעילות אתגרית מסייעת לטיפול באוטיזם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מודה שחברת מקור ראשון אינה מסוגלת לעמוד בתשלומים השוטפים ומזהיר שבלא הקפאה - העיתונים לא יתפרסמו אפילו יום אחד נוסף    מתכנן להפסיק את מהדורת הבוקר של מעריב ולמכור את פעילות מקור ראשון ואת nrg
אורן פרסיקו
עיתונאים רבים הגיעו להביע סולידריות עם אנשי קול-ישראל לקראת המאבק הצפוי להם על המשך עבודתם
עידן יוסף
הוועדה תפעל שלושה חודשים ותבדוק את יישום החלטת הממשלה בנושא    בראש הוועדה יעמוד דוד צור וחברים בה זבולון כלפה ונחמן שי
הדר פרבר
שבוע בלבד אחרי ההתאגדות של עובדי אוויס גם 1,000 עובדי אלבר התארגנו בהסתדרות    ההסתדרות קראה לתאם פגישה עם הנהלת אלבר ולפתוח במו"מ בדרך להסכם קיבוצי
איתמר לוין
העדר פנייה לעיריית הרצליה לפני תביעה בנוגע לחישוב הריבית על חובות ארנונה, כמו גם העובדה שמדובר בחזרה על תביעות קודמות, הביאו לפסיקת גמול ושכר טירחה בסכומים נמוכים במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il