X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עם כניסת שיטת המסלולים בבנקים לתוקף החל מאפריל, הודיע המפקח על הבנקים, כי מחיר סל שירותים אחיד ובסיסי לניהול חשבון יפוקח "לאחר שהוצג לנו התמחור למסלול הבסיסי בבנקים השונים, החלטנו לנקוט בצעד חריג"
▪  ▪  ▪
זקן. מתערב בתמחור של הבנקים [צילום: פלאש 90]

על-רקע כניסתו לתוקף ב-1 באפריל 2014 של התיקון לכללי הבנקאות המחייב את הבנקים להציע כמוצר מדף ללקוחותיהם את ה"מסלול הבסיסי" ואת ה"מסלול המורחב" ולקבוע מחיר אחד לניהול חשבון עו"ש במסגרת מסלולים אלה, מודיע (יום ד', 5.3.14) בנק ישראל על כוונתו להטיל פיקוח על מחיר המסלול הבסיסי ולקבוע כי מחירו המרבי לא יעלה על 10 שקלים.
כוונה זו גובשה נוכח העובדה שהמחיר שנקבע על-ידי רוב הבנקים למסלול הבסיסי, והוצג לפיקוח על הבנקים, היה גבוה מהמחיר הממוצע שנגבה בפועל בגין השירותים הבסיסיים בניהול חשבון עובר ושב, והיה עלול להביא לכך שהמטרה שעמדה בבסיס תוכנית המסלולים לא תושג.
מטרת תוכנית המסלולים, לדברי בנק ישראל, נועדה לשפר את יכולת ההשוואה של לקוחות הבנקים, להגביר את שקיפות המחיר, ובסופו של יום לעודד את התחרות בתחום ניהול חשבון העו"ש. צעד זה נוסף לשורה של צעדים שבהם נוקט הפיקוח על הבנקים בשנים האחרונות להגברת התחרותיות ושיפור מצבו של הצרכן הבנקאי.
המפקח על הבנקים, דוד זקן, מסר: "לאחר שהוצג לנו התמחור למסלול הבסיסי בבנקים השונים, הגענו למסקנה כי הוא אינו עולה בקנה אחד עם מטרת המהלך ולפיכך החלטנו לנקוט בצעד חריג ולהטיל פיקוח על המסלול הבסיסי ולקבוע את מחירו המרבי. באשר למסלול המורחב אנו קוראים לציבור להיעזר בעובדה שמעתה ניתן לבצע השוואה פשוטה וקלה בין המחירים המוצעים לו ולבחון את כדאיות ההצטרפות אליו".
שקיפות ופישוט
כאמור, החל מה-1 באפריל יחויבו הבנקים לכלול במסגרת השירותים המוצעים ללקוחותיהם, שני מסלולי עמלות - את המסלול הבסיסי ואת המסלול המורחב, ולאפשר לכל לקוח להצטרף אליהם. בנוסף נקבע, שהבנקים יוכלו להציע ללקוחותיהם גם את המסלול המורחב פלוס, אך לא יהיו מחויבים לעשות כן. בכל מסלול יכללו הפעולות אותן יוכל לבצע הלקוח בחודש תמורת מחיר חודשי קבוע מראש. משמעות הדבר היא, שככל שהלקוח לא יחרוג ממכסת הפעולות שקבועה במסלול אליו הוא הצטרף, המחיר שהוא ישלם עבור השירותים הבסיסיים הכלולים בניהול חשבון עו"ש יהיה קבוע וידוע מראש. להלן מידע על-אודות שלושת המסלולים:
  • המסלול הבסיסי - מסלול הכולל עד פעולה אחת על-ידי פקיד ועד 10 פעולות בערוץ ישיר, ומשקף את פעילותו של משק בית שפרופיל פעילותו ממוצע. כאמור בכוונת בנק ישראל להטיל פיקוח על מחיר המסלול הבסיסי ולקבוע כי מחירו המרבי יהיה 10 שקל.
  • המסלול המורחב - מסלול הכולל עד 10 פעולות פקיד ועד 50 פעולות בערוץ ישיר. מסלול זה מיועד בעיקר ללקוחות שצורכים שירותים אלו מעל הממוצע.
  • מסלול מורחב פלוס - מסלול הכולל את הפעולות ומספרן לפי המסלול המורחב וכן שירותים נוספים לפי החלטת התאגיד הבנקאי. במסגרת מסלול זה יוכל כל בנק להציע ללקוחותיו את אותם שירותים הייחודיים לו, שהינם בעלי ערך מוסף עבורם.
שיטת המסלולים תיצור מצב בו יוכלו לקוחות הבנקים לבחור בין מסלולים שונים בהתאם לדפוס צריכת הפעולות בחשבון העו"ש שלהם.
יש לציין כי המסלולים יתווספו לתעריפון הקיים בכל בנק ולא יחליפו את העמלות המצויות בו, כך שתמחור השירותים עבור לקוח שלא יהיה מעוניין להצטרף לאחד המסלולים, יישאר לפי השיטה הקיימת היום (pay as you go). בכל מקרה, כל לקוח יוכל לעבור משיטת חיוב אחת לאחרת בתחילת כל חודש קלנדרי, בכפוף למתן הודעה מראש. החיוב עבור המסלול יתבצע על בסיס חודשי, בתחילת כל חודש, עבור החודש שקדם לו.

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  05/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סל עמלות בסיסי בבנק - עד 10 שקלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק-אוגנוב
ממחקר שנערך באוניברסיטת אריאל עולה, כי לפעילות אתגרית יש השפעה על תפקוד ילדים על רצף האוטיזם    מסקנת המחקר: יש לשקול פעילות זו כחלק ממערך ההתערבות הטיפולית והחינוכית
איתמר לוין
מודה שחברת מקור ראשון אינה מסוגלת לעמוד בתשלומים השוטפים ומזהיר שבלא הקפאה - העיתונים לא יתפרסמו אפילו יום אחד נוסף    מתכנן להפסיק את מהדורת הבוקר של מעריב ולמכור את פעילות מקור ראשון ואת nrg
אורן פרסיקו
עיתונאים רבים הגיעו להביע סולידריות עם אנשי קול-ישראל לקראת המאבק הצפוי להם על המשך עבודתם
עידן יוסף
הוועדה תפעל שלושה חודשים ותבדוק את יישום החלטת הממשלה בנושא    בראש הוועדה יעמוד דוד צור וחברים בה זבולון כלפה ונחמן שי
הדר פרבר
שבוע בלבד אחרי ההתאגדות של עובדי אוויס גם 1,000 עובדי אלבר התארגנו בהסתדרות    ההסתדרות קראה לתאם פגישה עם הנהלת אלבר ולפתוח במו"מ בדרך להסכם קיבוצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il