X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אחרי נסיגה חדה ברבעון השלישי, היצוא התעשייתי רשם עלייה של 10% בחודשים אוקטובר - ינואר יצוא ההיי-טק עלה ב-16%, אך רוב העלייה מקורה בגידול דרמטי של 56% ביצוא ענף התרופות
▪  ▪  ▪
גידול דרמטי ביצוא התרופות [צילום: פלאש 90]

אחרי נסיגה של 7% ברבעון השלישי 2013, היצוא התעשייתי עלה ב-10% בחודשים אוקטובר 2013 - ינואר 2014. כך עולה (יום ד', 5.3.14) מנתונים שפרסמה התאחדות התעשיינים.
הרמה החודשית הממוצעת של היצוא, עמדה בחודשים הנסקרים על כ-4 מיליארד דולר (נתונים נטולי משתנה העונתיות). עלייה זו משקפת גידול ביצוא של קבוצת ענפי הטכנולוגיה עילית ובענף התרופות בפרט - יצוא ענף התרופות זינק ב-56%.
העלייה ביצוא מהווה המשך למגמת התנודתיות החדה בנתוני היצוא התעשייתי, שנמשכים ברציפות מאז אמצע שנת 2010.
עלייה ריאלית מהירה ביותר, של כ-%16, נרשמה בחודשים אוקטובר - ינואר ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית. עלייה זו, משקפת גידול ביצוא כל ענפי הקבוצה, אך נגזרה בעיקרה מגידול דרמטי של כ-56% ביצוא ענף התרופות. יצוין כי גידול חד זה מהווה ברובו תיקון לנסיגות שנרשמו בענף התרופות ברבע השני והשלישי אשתקד, בשיעור מצטבר של כ-49%. בנוסף רשמו ענפי האלקטרוניקה כקבוצה עלייה משוקללת של כ-12% (לאחר ירידה של כ-7% ברבע השלישי אשתקד), זאת הודות לגידול ביצוא הרכיבים האלקטרוניים (16%) כלי הטיס (14%) והציוד האלקטרוני (8%).
בנוסף, גידול ריאלי של כ-10% נרשם ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית, זאת בעיקר על-רקע גידול מהיר ביצוא ענפי הכימיה (18%), לצד גידול מתון בענף מוצרי המתכת, המכונות והציוד (1%). מנגד, נסיגה של כ-7% נרשמה ביצוא ענף הציוד החשמלי וירידה של 3% נרשמה ביצוא ענף כלי התחבורה וההובלה.
כמו-כן, גידול מתון של כ-2%, נרשם בחודשים הנסקרים ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, הודות לגידול ביצוא ענפי הטקסטיל (6%) והמזון (4%). עליות אלו קוזזו בחלקן בשל נסיגה ביצוא ענפי העץ נייר ודפוס (8%-) והתכשיטים (2%-).
מנגד, נסיגה ריאלית של כ-4% נרשמה ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית, על-רקע נסיגה ביצוא ענפי מוצרי הנפט (64%-) והמינרלים האל-מתכתיים (5%-). נסיגות אלו מותנו בשל עלייה ביצוא ענף המתכת הבסיסית (6%) ומוצרי הגומי והפלסטיק (1%).
כמו-כן, נסיגה ריאלית של כ-10%, נרשמה בתקופה הנסקרת ביצוא ענף הכרייה והחציבה, בהמשך לנסיגה של כ-20% ברבע השלישי אשתקד ולאחר גידול דרמטי, של 77%, ברבע השני של 2013.
נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, מסר בהתייחס לנתונים כי "נתוני היצוא חיוביים, אך אין מדובר במגמה מתמשכת. על-מנת שהיצוא ימשיך לגדול, על הממשלה לפעול לשיפור כושר התחרות. לשם כך עליה לפעול בטווח הקצר להעלאת שער החליפין לרמה שתחזיר את כדאיות היצוא, ולהורדת מחירי התשומות המוטלות על התעשיה, אשר רק הולכות ומתייקרות, כגון מים, חשמל וארנונה. לגבי שיפור כושר התחרות לטווח הארוך על הממשלה להחזיר את החינוך וההכשרה המקצועית ולפעול להעלאת פריון העבודה".

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  06/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתאושש? ענף התרופות הזניק היצוא התעשייתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירות גלובס
מדובר בכ-15% מהון המניות של החברה כך שחברת Brickington תמשיך להחזיק 34% ממניות פלייטק
יפעת גדות
מאות מתמודדים מישראל ומרחבי העולם, השתתפו בתל אביב באליפות הבינלאומית במקצועות היופי    30 קטגוריות שונות
איציק וולף
לוחמי שייטת 13 לכדו ספינת משא שהעבירה משלוח נשק מתקדם מאירן לארגוני הטרור ברצועת עזה    המבצע התאפשר בעקבות מודיעין איכותי ולאחר שהתקבל אישור של הרמטכ"ל    הספינה והנשק עושים דרכם לישראל
איתמר לוין
פרטי העדות על חלקם שלה ושל אולמרט בפרשות הולילנד, ראשונטורס, טלנסקי ואולי גם אחרות - הם שיכריעו האם תיחתם איתה עסקה ומה יהיו פרטיה    אולמרט: אשליות והצהרות שווא
עופר וולפסון
בשנה שעברה שונעו כמעט 2.5 מיליון טון מטענים יותר מאשר בשנת 2012    הגידול של 7.5% בכמות נרשם בנמל חיפה ולעומת זאת - ירידה נרשמה בנמל אשדוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il