X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קורא להעניק גני ילדים וצהרונים חינם מציע לחזור לתוכנית הול"לים בתחום הבנייה "הרגולטורים לא פתרו שום בעיה" אומר שהממשלות לא יכולות ליישם החלטות בשל מבני הקואליציות
▪  ▪  ▪
ליברמן. "תופסים את המדינה בגרון" [צילום: פלאש 90]
"לא להתנפל על המשטרה"
"אני יכול לספר על רשויות החוק יותר מכל חוקר באוניברסיטה. יש לי ניסיון של 17 שנה. עובדה שאחרי כל הקמפיינים שהיו, אני עומד פה כשר החוץ. אדם מגיע למדינה חדשה, עובד כסבל בשדה התעופה והופך לשר החוץ - אין הרבה מדינות כאלו", אמר אביגדור ליברמן בתשובה לשאלת News1 על יחסו לרשויות החוק. "יש לנו הרבה במה להתגאות, יש הרבה מה לתקן, והכל צריך לקחת בפרופורציה הנכונה - כולל רשויות החוק.
"יש גלים שבאים והולכים. גם אם המשטרה טועה פה ושם, לא צריך להתנפל עליה. צריך להתייחס לכל דבר באחריות ולא בשלילה מוחלטת או בציניות".

"הבעיה הכלכלית מספר אחת היא יוקר המחיה. ביטחון הוא לא מטוסים, אלא גם התחושה של האזרח שהמדינה מתנהגת אליו בהגינות ובאחריות, וכאשר אין תחושה כזו - יש בעיה". כך אומר (יום ד', 5.3.14) שר החוץ, אביגדור ליברמן, במפגש בלשכת רואי חשבון.
לדברי ליברמן, הוא רואה שעובדי לשכתו הצעירים אינם גומרים את החודש, למרות ששני בני הזוג עובדים והמשכורות במשרד החוץ אינן גרועות. "אני לא רואה בעיה להבטיח גני ילדים וצהרונים חינם עד 5 אחרי הצהריים עד גיל שש", טען. "זה יעודד אנשים לעבוד ונעזור לזוגות הצעירים, שמוציאים אלפי שקלים בחודש על גני ילדים".
להערכת ליברמן, מדובר בתוספת תקציב של לכל היותר 7 מיליארד שקל לשנה - אותו סכום שעולים ההסכמים הקואליציוניים, וזאת כאשר תקציב המדינה הוא למעלה מ-350 מיליארד שקל. הוא תקף את המלצת ועדת טרכטנברג לסבסד צהרונים בערים בדירוג סוציו-אקונומי 1 ו-2 - כאשר מדובר בעיקר ביישובים חרדיים וערביים, במקום להורים עובדים. "את כל זה אפשר לבצע בתוך שנתיים-שלוש", סיכם נקודה זו.
להביא פועלים סינים
לגבי יוקר הדיור אמר ליברמן, אמר שמדובר ב"תוכנית החיסכון הכי פופולרית במדינת ישראל, ולא רק לתושבי חוץ. אנחנו בעשירייה הפותחת בעולם בדירוג משפחות שבבעלותן יותר מדינה אחת, כי אין אלטרנטיבה להשקעות. צריך ליצור אפיקי השקעה אלטרנטיביים".
בצד ההיצע, הוא הציע לחזור לתוכנית הול"לים שיושמה בעלייה ההמונית של שנות ה-90. ליברמן גם קורא להעניק סיוע גבוה בהרבה למי ששירתו בצה"ל ולזוגות העובדים לפחות ב-1.25 משרות, ולוותר על המע"מ בדירות צנועות וראשונות לזוגות צעירים. "בלי שנביא לפה פועלים סינים, שום דבר לא יזוז", הוסיף.
בעיה מרכזית שלישית, המשיך ליברמן, הם הרגולציה והביורוקרטיה. "הרגולטורים עוד לא מנעו שום בעיה; אני יודע כמה הם מסבכים את החיים. אני מסתכל על התספורות של הטייקונים: כולם לקחו מינוף על גבי מינוף, ואיש לא מנע את זה. אני רואה את חובות חברת החשמל. חייבים לקצץ את כמות הרגולטורים, שמתרבים כמעט כל יום. ממציאים פה אין סוף רשויות ותפקידים". ליברמן העיר, כי ערוץ טלוויזיה פרו-ישראלי שהוקם ביפו לא קיבל רשיון שידור, בעוד אל-ג'זירה יכולה לשדר בצורה חופשית.
הנקודה האחרונה שהוא רואה בדאגה רבה, כלשונו של ליברמן, הוא החינוך. הוא אמר שמדי שנה הולך ויורד מספר התלמידים הנבחנים בבגרות בשני תחומים מדעיים, ציין שרק לשליש מהמורים יש תואר ראשון ושבעוד ארבע שנים יהיה מחסור של 8,000 מורים במדעים המדויקים. "אם אנחנו רוצים להישאר מעצמה בתחומי ההיי-טק והסייבר, חייבים לשנות את הגישה בצורה דרמטית", טען.
"הכל פשרות, הכל מדחי לדחי"
ליברמן חזר על תמיכתו באיסור שביתות ובוררות חובה במונופולים ממשלתיים. "זה בהחלט לא סביר שאנשים מקבלים מהמדינה מונופול ותופסים את המדינה בגרון", אמר בהתייחסו לשאלה בנוגע לעובדי הנמלים. "לצערי, אנחנו בנושא הזה מדינת הסתדרות יותר ממה שהייתי רוצה".
בהתייחסו לעידוד העסקים הקטנים אמר ליברמן, כי יש פער גדול בין החלטותיה של הממשלה לבין יכולתה ליישם - מה שהוא רואה כחלק מבעיית המשילות. "את רוב ההחלטות איש לא מתכוון ליישם וגם לא ניתן ליישם אותן, כי אנחנו במבנה קואליציוני שהוא בלתי אפשרי", טען.
"כשיש לך את יעל גרמן מצד אחד ואורית סטרוק מצד שני, עמיר פרץ מצד אחד ונפתלי בנט מצד שני, הם מנטרלים זה את זה. במבנה הנוכחי אי-אפשר להוביל שום שינוי מהותי. הכל פשרות, הכל מדחי אל דחי. צריך לתת לממשלה הזדמנות ליישם את תפיסת העולם שלה", אמר ליברמן.

תאריך:  05/03/2014   |   עודכן:  05/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הבעיה הכלכלית מספר אחת - יוקר המחיה"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפחות הוא לא מאשים את החרדים
דובב  |  5/03/14 17:02
 
- בעית החרדים
משה ש.  |  6/03/14 20:02
2
פתרת את בעיות ההסברה במשרדך ?
ישמעאל   |  5/03/14 17:34
3
הבעייה הכלכלית מספר אחת-ליברמן
שמ  |  5/03/14 18:06
4
ומה הבעיה הכלכלית מספר 2?
אהרון שחר  |  5/03/14 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשים מעורבות רק באחת מכל עשר תאונות דרכים קטלנית    43% מסך בעלי רישיון הנהיגה הן נשים, ולמרות זאת הן מעורבות רק ב-11% מסך כל תאונות הדרכים הקטלניות
איתמר לוין
מגלה: ישראל עדכנה מראש את ממשלת פנמה, שהספינה האירנית הפליגה תחת דגלה, וקיבלה את אישורה להשתלט על הספינה
עופר וולפסון
אחרי נסיגה חדה ברבעון השלישי, היצוא התעשייתי רשם עלייה של 10% בחודשים אוקטובר - ינואר    יצוא ההיי-טק עלה ב-16%, אך רוב העלייה מקורה בגידול דרמטי של 56% ביצוא ענף התרופות
שירות גלובס
מדובר בכ-15% מהון המניות של החברה כך שחברת Brickington תמשיך להחזיק 34% ממניות פלייטק
יפעת גדות
מאות מתמודדים מישראל ומרחבי העולם, השתתפו בתל אביב באליפות הבינלאומית במקצועות היופי    30 קטגוריות שונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il