X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
26 נשים נרצחו על-ידי קרובי משפחה בגדה ובעזה בשנת 2013 - פי שניים משנה שעברה פוליטיקאים גברים לעתים קרובות מטאטאים מתחת לשטיח את החששות של הנשים בטענה כי ישנם נושאים חשובים יותר לטפל בהם, כמו סיום הכיבוש בישראלי והקמת מדינה פלשתינית
▪  ▪  ▪
עסוקים בכיבוש [צילום אילוסטרציה: AP]

נערה מעזה שנדקרה למוות על-ידי אחיה בזמן שהתפללה בחדרה היא קורבן נוסף לסטטיסטיקה הטראגית: נשים פלשתיניות הנרצחות על-ידי קרובי משפחה, לעתים קרובות משום שחיללו, לכאורה, את כבוד המשפחה.
26 נשים נרצחו על-ידי קרובי משפחה בגדה ובעזה בשנת 2013, פי שניים משנה שעברה, על-פי נתונים רשמיים שפורסמו ב-AP. העלייה נובעת, לדברי פעילות לזכויות נשים, מהעלייה בקשיים הכלכליים בשטחי הרשות, ומטיפול ביד רכה באלו המבצעים את הרצח בשם "כבוד המשפחה", וכן בגלל הקבלה החברתית של אלימות כלפי נשים.
הן קוראות ליו"ר הרשות אבו-מאזן לבטל את הסעיפים בדיני העונשין המאפשרים מתן עונשים קצרים - מספר שנים לכל היותר - למבצעי הפשעים. אבו-מאזן השהה את אחד הסעיפים בשנת 2011, אך הסעיפים האחרים נותרו כשהיו. כך לדברי חנן עשראווי, חברת הוועד המרכזי של פת"ח.
לדברי עלאווי, היא חזרה וקראה לאבו-מאזן לאמץ רפורמות חוקתיות, במיוחד של סעיפים המפלים נגד נשים, אך עד כה ללא הצלחה. עוד אמרה כי נפגשה בפעם האחרונה עם אבו-מאזן בנובמבר, אך הוא שוב הפנה את הנושא ליועצו בתחום.
יותר חשוב - מדינה פלשתינית
פוליטיקאים גברים לעתים קרובות מטאטאים מתחת לשטיח את החששות של הנשים בטענה כי ישנם נושאים חשובים יותר לטפל בהם, כמו סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלשתינית, אמרה.
לדבריה, חוקים ארכאיים שפוגעים בנשים גם הם מחלישים את האמביציות הפלשתיניות. "אנחנו נלחמים לחופש ולכבוד אנושי", אמרה. "איך אפשר לשלול את כל זאת מנשים?"
פשעים של "כבוד המשפחה" מבוצעים על בסיס קבוע בחברות ערביות שונות המאלצות הפרדה נוקשה בין גברים לנשים ומתייחסות לאישה לא נשואה שבאה במגע עם גבר, ללא פיקוח כלשהו, כאישה המוציאה שם רע למשפחה.
הרצח האחרון שבוצע היה בשבת בדרום עזה, על-פי דיווח של המרכז הפלשתיני לזכויות אדם, שציטט מקור משטרתי. הקורבן זוהתה כאיסלאם אל-שאמי, בת 18. הנערה נדקרה כשהייתה בחדרה. אחיה בן ה-21 נעצר ומאוחר יותר מסר למשטרה כי רצח את אחותו כדי להגן על כבוד המשפחה.
אישה בת 21 מוגבלת שכלית נחנקה בחודש ספטמבר על-ידי אחיה, כביכול גם כן סביב נושא "כבוד המשפחה", על-פי דיווח של קבוצת זכויות אדם אחרת. אחיה נמצא כעת בכלא והורשע בגין הריגה.
בסה"כ, 26 נשים נרצחו על-ידי קרובי משפחה בשנת 2013, בהשוואה ל-13 שנה קודם לכן. על-פי סטטיסטיקות של הרשות הפלשתינית. כל מקרי הרצח קוטלגו תחת "כבוד המשפחה", למרות שבמקרים מסוימים, המניע היה פחות ברור. מספר קבוצות לזכויות אדם פרסמו נתונים מעט אחרים, בהתאם לסיווג מקרי הרצח.
העונש שמקבלים הרוצחים הוא לרוב שנים מעטות בכלא. בעזה, גזר הדין החמור ביותר היה שלוש שנים.

תאריך:  06/03/2014   |   עודכן:  06/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עלייה במספר הפלשתיניות שנרצחות במשפחה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קצת יותר רצינות
יפעת השוכחת   |  7/03/14 07:34
2
עלייה במספר הפלשתיניות? שנרצחו
ישראלי צפוני   |  7/03/14 13:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ארבעה ח"כים חרדים ושני ערבים ברשימת עשרת הח"כים שהוציאו אשתקד למעלה מ-50,000 שקל    השיאן: אברהם מיכאלי מסיעת ש"ס - 71,908 שקל
עופר וולפסון
בעקבות האישור רשאית פלוריסטם לייצר תאים בנפח מסחרי לשלבים מתקדמים של ניסויים קליניים באישור אמריקני    המפעל משתרע על 2,600 מ"ר במת"ם חיפה והושקעו בו 35 מיליון שקל
יוסי ניסן
הרוויחה 651 מיליון שקל ב-2013    ברבעון הרביעי רשמה חברת הסלולר ירידה של 14% בהכנסות ל-1.2 מיליארד שקל    התזרים עלה ב-7%
איתמר לוין
כבוב הקל בעונשו של סמנכ"ל קמהדע לשעבר, שהמליץ לחברו לרכוש מניות של החברה ערב עסקה מהותית, אך מבהיר: בפעמים הבאות יוטל מאסר בפועל
יצחק דנון
נהגת קבועה וותיקה באגד טוענת כי אולצה עם חזרתה מחופשת לידה לעבוד במשמרות ערב ולילה וכך גדל בנה הפעוט בין רגלי הנוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il