X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האדמות נרכשו בשנות ה-50 במסגרת ברית היסטורית בין גופי ההתיישבות הציונית-חקלאית לבין קק"ל לגאולת הארץ
▪  ▪  ▪
הפאואר סנטר בגן שמואל

קיבוץ גן שמואל פנה לבית המשפט המחוזי בתביעה להצהיר על זכויותיו במקרקעין בסביבת הקיבוץ בשטח כולל של כ-886 דונם שנרכשו במימונו המלא ו\או החלקי בין השנים 1942-58 ואולם נרשמו בבעלות הקרן הקיימת לישראל.
במבוא לתביעת הקיבוץ נגד קק"ל ורשות מקרקעי ישראל נאמר כי ברקע הדברים הברית ההיסטורית מראשית המאה ה-20 בין התנועה הציונית לבין גופי ההתיישבות הציונית-חקלאית בעיקר קיבוצים ומושבים לגאולת קרקעות בארץ ישראל, על-מנת לאפשר את שיבת העם היהודי לארצו ולבסס התיישבות יהודית-חקלאית בארץ ישראל.
אולם, בעוד שכלל המתיישבים החקלאיים תרמו את תרומתם לגאולת הקרקע בעצם ההחזקה והעיבוד הרצופים שלה, שעה שקק"ל תרמה את תרומתה בהעמדת המימון לרכישה ולהכשרה של הקרקע, במקרה של גן שמואל היו אלו המתיישבים החקלאיים-קיבוץ גן שמואל-שגם מימנו את רכישת הקרקע והכשרתה.
לטענת הקיבוץ, ההתיישבות העובדת האמינה כי קק"ל נציגת העם היהודי תשמור לנצח את ברית הדם והדמים שנרקמה בין המתיישבים לבין אדמת קק"ל, ואולם בשלב מסוים וכפי הנראה עוד בתחילת שנות ה-50 מעלה קק"ל בברית והפנתה עורף למי שבזכותם הפכה לגורם הקרקעי המרכזי בישראל.
הדברים באו לידי ביטויים בין היתר בשינוי הסכמים באופן חד-צדדי, בהתעלמות מהסכמות קיימות, בהחתמה על הסכמים שאינם משקפים את המצב המשפטי, ובעיקר בניצול ציני ומתמשך של תום ליבם של המתיישבים שהמשיכו להאמין בנצחיות הקשר ההדדי, ולא העלו על דעתם שמאן דהוא חותר מאחורי גבם.
לדברי הקיבוץ המימון שהעמיד לרכישת כ-900 דונם המקרקעין בסביבת הקיבוץ מהווה הצדקה מיוחדת ומניחה בסיס איתן במיוחד להכרה בזכויותיו במקרקעין. הקיבוץ מדגיש כי מרבית כ-15 ההסכמים לרכישת המקרקעין האמורים נערכו בין בעלי הקרקע (המוכרים) לבין הקיבוץ (הרוכש) מבלי שקק"ל היה כלל צד להסכמים אשר בכולם השתתף בפועל בשיעורים משמעותיים ביותר ברכישת הקרקע, ואולם המקרקעין הללו הועברו לבעלות קק"ל ונרשמו על שמה.
בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד צוריאל לביא ועוזי מור נטען כי אם לא יינתן הסעד המבוקש על-ידי הקיבוץ יהווה הדבר אפליה לרעה של הקיבוץ ביחס לאחרים אשר רכשו במשותף עם קק"ל קרקעות שונות וקק"ל הכירה בזכויות הנובעות וקיימות להם כתוצאה מהשתתפותם ברכישה.
לטענת הקיבוץ, קק"ל אינו יכול להתנער מהמשמעות הנובעת מכך שמדובר במקרקעין שנרכשו מכספי הקיבוץ, ולהתנער מהמדיניות הקרקעית וממצגיו שיצרו אצל הקיבוץ ציפיות והסתמכות.
הקיבוץ מבקש להתיר לו לפצל את סעדיו שלו על-מנת שיוכל לתבוע מהקק"ל כל סכום ששולם על ידו ביתר אם כדמי חכירה ואם באופן אחר, וזאת בעקבות וכמתחייב מההכרה בזכויותיו כמבוקש בתביעה זו.

ת.א. 47877-02-14
תאריך:  06/03/2014   |   עודכן:  06/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קיבוץ תובע מקק"ל להשיב לו את אדמותיו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המפעילה החדשה תוסיף קווים ותגדיל את מספר האוטובוסים החדשים    ח"כ סטרוק בדיון בוועדת הכלכלה: האוכלוסייה באזור גדלה מאוד - ומערך התחבורה הציבורית מתאים אולי למה שהיה לפני עשור    ח"כ לוין: פתרון יבוא בדמות קווים עוקיים וקווים מזינים
עידן יוסף
אלוף אביב כוכבי מגלה כי לאגף המודיעין יש "שורה של ראיות ועדויות המפלילות את אירן, שממשיכה לחמש את הטרור ולנסות ולערער את היציבות במזרח התיכון תוך הפרת החלטה של האו"ם"
עופר וולפסון
הכנסות רשות המיסים מלמדות על מגמת שיפור מתמשכת בגביית המס בישראל, העולה ב-4% בשיעור שנתי בשנתיים האחרונות    הגביה בפברואר הייתה גבוהה בכחצי מיליארד שקל לעומת התחזית שהוכנה רק 3 חודשים קודם לכן
איתמר לוין
מבקש שבן-צבי יסביר כיצד נוצרו חובות קבוצת מקור ראשון, כיצד עולה תוכנית ההתייעלות המתוכננת בקנה אחד עם הצהרתו בדבר המשך הפעילות ומדוע נרשם שעבוד לטובתו על הכנסות מקור ראשון
עופר וולפסון
מחר לפנות בוקר ייפתח לתנועה קטע הכביש בן 1.7 הקילומטרים, כחצי שנה לפני המועד המתוכנן    יאפשר נסיעה דרך עוקף קריות ומנהרות הכרמל לכביש החוף בפרק זמן של כרבע שעה    עלות הקמתו: כ-260 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il