X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ידוע בציבור שבת זוגו לחיים הייתה מבוטחת בהראל מנוף פנסיה מבקש לאשר תביעה ייצוגית כנגד החברה המנהלת בטענה להתנייתה זכותו החוקית של בן ו\או בת הזוג לקבלת פנסיית שארים בהגשת תביעה לכרזה כידוע\ה בציבור
▪  ▪  ▪
בניין הראל ברמת גן

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית כנגד הראל ניהול קרנות פנסיה בטענה לסעיף בלתי חוקי בתקנון קרן הפנסיה הראל מנוף פנסיה המנוהלת על ידה. הסעיף האמור נאמר בתביעה מחייב ידוע\ה בציבור אשר התאלמן\ה מבן או בת זוגו לחיים ומבקש\ת לממש את זכותו\או זכותה בקבלת קצבת פנסיית שארים לנקוט בהליך משפטי בו יוכרז ו\או תוכרז הוא ו\או היא כ"ידוע\ה בציבור".
לדברי התובע, יובל פפיש, מעבר לעובדה כי אין הדין הישראלי מכיר בהליך הצהרתי בעלמא מסוג זה, הרי שאף עצם הדרישה המקדמית ולפיה על אדם לפנות לקבלת ייצוג משפטי, להגיש תביעה ולשלם אגרה בצידה על-מנת שתוכר זכותו החוקית לקבלת פנסיית שארים הינה דרישה פסולה המנוגדת לדין ולתקנת הציבור.
בתביעה נאמר כי בת זוגו לחיים של התובע שנפטרה מדלקת קרום המוח בהיותה בת 27 שנים בלבד הייתה מבוטחה בקרן הפנסיה הראל מנוף פנסיה וכי על-מנת לקבל הכרה בזכותו לקבלת פנסיית שארים הוא נדרש על-פי התקנון של הקרן כתנאי שבלעדיו אין, פסק דין\אישור על פיו הוא "ידוע בציבור".
לדברי התובע, בהיותו בן זוגה לחיים והידוע בציבור של המנוחה הוא זכאי לקבלת זכויות מתוקף היותו אלמן מבוטח בהתאם לתקנון קרן הפנסיה. לטענתו בין יתר המסמכים אותם נתבקש להגיש במסגרת תביעתו לתשלום פנסיית שארים נדרש מסמך המתקרא:" אישור בית המשפט המוכיח על מעמד ידוע בציבור לבן ו\לבת הזוג", וכל זאת אף שהמציא לנתבעת מסמכים המעידים על היותו ידוע בציבור של המנוחה.
התובע מציין כי המוסד לביטוח לאומי הכיר בו כידוע בציבור של המנוחה על כל הנובע ומשתמע מכך. ואולם הנתבעת הודיעה כי היא נעדרת כל יכולת לקבלת הכרעה שיפוטית\עובדתית בנוגע לסטאטוס התובע כ"ידוע בציבור" של המנוחה וזאת להבדיל מערכאה שיפוטית האמונה על קביעות שכאלה.
עוד טענה הנתבעת כי הפניית התובע לערכאה שיפוטית מתחייבת מהוראת תקנון הקרן המהווה חוזה בין החברה המנהלת למבוטחים\עמיתים בקרן הפנסיה.
לדברי התובע, הסעיף שבתקנון המחייב אלמן ו\או אלמנה לנקוט בהליך משפטי שלא קיים בדין הישראלי ולהמציא אישור שלא ניתן להשיגו לשם מימוש הזכות לקבלת פנסיית שארים הינו סעיף פסול ומנוגד מפורשות לתקנת הציבור.
בנוסף נאמר בתביעה כי עסקינן בדרישה מקוממת המונעת הלכה למעשה זכות חוזית סוציאלית ראשונה במעלה מבן ו\או מבת הזוג שחוו אובדן וזאת ללא התחשבות במצב הטראגי והקשה אליו נקלעו.
לדברי התובע, במידה ותביעתו תאושר כייצוגית יוכלו כל אותם אלמנים ואלמנות ידועים ו\או ידועות בציבור הנדרשים להמציא מסמך שלא קיים בדין הישראלי והלכה למעשה אין אפשרות להמציאו, ולהגיש תביעה משפטית, לממש את זכותם הלגיטימית והסוציאלית שבדין לקבלת פנסיית שארים.
התובע, המיוצג על-ידי עוה"ד ערן דוידוב ואורי זמברג, מבקש מבית הדין לחייב את הנתבעת בהשבת כספי האגרה לחברי הקבוצה המיוצגת, ולחשוף את הנתונים בדבר מספרם של האלמנים והאלמנות הנדרשים לעמוד בתנאי הבלתי חוקי לצורך קביעת גובה הפיצוי המדויק לכל אחד מחברי הקבוצה.
לדברי התובע, הנזק לכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת בא לידי ביטוי באגרת התביעה בסך 141 שקלים.

ת.צ. 13512-03-14
תאריך:  07/03/2014   |   עודכן:  07/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעה לביטול סעיף לא חוקי בתקנון הפנסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ההסכם שעמד במוקד ההפגנות נגד ינוקוביץ' והוביל להדחתו, עלול להידחות כעת על-רקע המאמצים הדיפלומטיים מאחורי הקלעים לפתור את משבר חצי האי קרים
עופר וולפסון
הנשיא הפלשתיני סותם את הגולל על הסכם המסגרת ואומר כי הפלשתינים לעולם לא יכירו בישראל כ"מדינה היהודית"    "אש"ף הכיר בישראל ב-1993 וזה מספיק. אעמוד מול כל הלחצים"    קרי הגיע לביקור בהול ובלתי מתוכנן בעקבה
עופר וולפסון
איש העסקים המיליארדר דונלד טראמפ צופה כי הילרי קלינטון תהיה המועמדת של המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בשנת 2016    בנאומו בפני ועידת CPAC, הוא העריך כי הרפובליקאים השמרנים יזכו ברוב בסנאט בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו השנה
עופר וולפסון
בסיס פורט נוקס המיתולוגי זוכה כעת לראשונה כי אישה תפקד עליו    בריגדיר פגי קומבס נכנסה לתפקיד ביום חמישי
איתמר לוין
הצ'קים שחזרו - 650,000 שקל שהועברו לקופות הגמל של העובדים    הקבוצה חייבת 2.75 מיליון שקל לעובדיה ועוד מיליון שקל לפרילנסרים    הנאמנים להסדר בחברת מעריב: בן-צבי מנסה להעביר נכסים לחברות פרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il