חברת ספיר בריכות שחייה ומערכות ספא מפתח-תקוה, הגישה תביעת דיבה נגד שמעון פריזנט מהרצליה, לקוח שלה, בטענה להשמצתה מול קהל לקוחותיה בדרך מקורית על-רקע סכסוך כספי.
בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, נאמר כי הנתבע רכש מהתובעת בריכת שחייה, וכי התגלע ביניהם סכסוך כספי לאחר שהוא סרב לשלם לה את התמורה הכספית בעבור הבריכה שהזמין ממנה והותקנה אצלו.
בתביעה נאמר כי בסיומה של הבוררות בין הצדדים נקבע כי על הנתבע לפרוע את יתרת חובו כלפי התובעת בסך של 19,000 שקלים. לדברי התובעת, מאז הפסדו בבוררות נותר התובע מלא כעס וזעם על הפסדו בבוררות והמתין לשעת כושר על-מנת לפגוע בה.
לטענת התובעת, לשם הוצאת תוכניתו הזדונית להשמצתה והכפשתה אל הפועל, ניצלה הנתבעת תכתובת דואר אלקטרוני ששלחה ל-129 מלקוחותיה ועל גביה שויכו כתובות המייל של אותם הלקוחות והוא בתוכם, מחק את כתובת המייל של התובעת ושלח ללקוחות דואר מייל חוזר הכולל דברי בלע והסתה מטעמו, במסגרתם הכפיש את טיב השירות אותו היא מספקת ללקוחותיה ואת מקצועיותם של עובדיה.
בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד חגית שרעבי, נאמר כי בהודעת המייל המקורית ששיגרה התובעת אל לקוחותיה, נאמר בין היתר כי "...אנו מזמינים אתכם ליהנות משירות התחזוקה לבריכה המקצועי והמסור שלנו".
אולם בדברי הדיבה שהעביר הנתבע לכל אותם לקוחות, נאמר בין היתר: "...חשוב שאנשים נוספים לא יעברו את החוויה האומללה שאני עברתי עם החברה הזו. שילמתי להם 120,000 שקלים עבור בריכה בביתי בקיסריה וקיבלתי מוצר פגום ושירות תת רמה".
בתכתובת נוספת נאמר: "גם אני לקוח לא מרוצה מעבודת ספיר בריכות וממש ממליץ להתרחק מהם! עשו עבודה גרועה וגרמו לנזקים עקב חוסר מקצועיות מדהים של כל שרשרת העובדים מהמנכ"ל ועד אחרון הטכנאים. תרשום לי את הטלפון שלך על-מנת לבדוק כיצד נוכל לעזור לאנשים אחרים להימנע מלשכור את השירות הירוד שלהם".
בית המשפט מתבקש לחייב את הנתבע לפצות את התובעת בסכום של 200,000 שקלים, לפרסם מכתב התנצלות, ולמחוק את כתובות המייל של לקוחות התובעת המצויות אצלו.