X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"תנו לספרים להיות ספרים", קוראים הורים בבריטניה ודורשים מהמוציאים לאור שלא לתייג ספרים כמתאימים יותר "לבנים או לבנות" מזהירים כי פעולות כאלו מגבילות את האפשרויות הפתוחות בפני הילדים בעתיד
▪  ▪  ▪
מתאים לכולם [צילום: AP]

בתקווה שגם אצלנו בישראל יהיה מי שיוביל יוזמה כזו - קמפיין בבריטניה, שמטרתו לשים סוף לחלוקה המגדרית בספרי ילדים, הצליח במהירות מפתיעה, לאחר שאחד מהמוציאים לאור שזכה לביקורת נוקבת הודיע כי יפסיק להשתמש בכותרות ותארים בסגנון "לבנות" ו"לבנים".
הקמפיין - "תנו לספרים להיות ספרים" (Books Be Books), החל בשבוע שעבר בדיוק לקראת יום האישה הבינלאומי והוא יוזמה מקורית של קבוצת הורים שכבר שכנעה ספקים גדולים כמו 'טויס אר אס', 'בוטס' ו'טסקו' לשווק צעצועים בסגנון כוללני יותר.
ראש פתוח?
בניגוד לכריכות שהן ברובן ורדרדות כמו בספר הילדים בשם "ספר הצבעים של הילדות המקסימות" - המאויר בפרפרים, עוגות ופרחים - וספר בשם "ספר הצבעים של הבנים החכמים", שהוא בצבעי חאקי ומאויר בגרזנים, קסדות וחליפות חלל - ההורים טוענים כי המוציאים לאור מעבירים מסרים מאוד מגבילים לילדים לגבי סוג הדברים שמתאימים לבנות או לבנים.
אנשים מדברים על כך שספרים הופכים אותנו לאנשים עם "ראש פתוח" ועל כך שהם מרחיבי אופקים, אך ספרים כאלו עושים בדיוק את ההפך, אומרים בקבוצת ההורים. אומנם אין כל דבר פסול בכך שיש בנים שאוהבים פיראטים או בנות שאוהבות נסיכות, אבל עולה השאלה מה לגבי בנים שאוהבים נסיכות ובנות שאוהבות פיראטים? כיצד הם ירגישו? מסרים כאלו לא מעודדים אותם להיות מי שהם באמת.
על ההצהרה שפרסמו, הקוראת למוציאים לאור להפסיק לתייג ספרים, לא בשמם ולא בקטלוג שלהם, במונחים של "לבנות", ו"לבנים", חתמו, בתוך יום אחד בלבד, מאות הורים תומכים.
ההורים זועמים וטוענים כי ההנחות המטופשות והשקריות הללו לגבי מה ש"רוצה" כל אחד מהמגדרים מצרות את החשיבה ואת האפשרויות שיש לילדים משני המינים.

תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  09/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הוציאו את הסטראוטיפים מספרי הילדים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס בישיבת הממשלה לתפיסת האונייה קלוס סי    תקף את מחזיקת תיק החוץ באיחוד האירופי המבקרת בטהרן: האם שאלה את מארחיה על משלוח הנשק?
מחלקה ראשונה
רשות הטבע והגנים תזרים מחדש את ערוצי נחל ראש פינה    בשבת הקרובה ישוחררו מי המעיינות: עין כדן, עין פינה ועין גיא אוני, לערוץ הנחל במשך כל השנה במטרה לשקם את בתי הגידול
יצחק דנון
מנויה של החברה טוענת כי רישום מטעה של שעת הפעלת השירות במאגר המבוצע באמצעות מערכת ממוחשבת כתוצאה מכשל מובנה, גרם לרישום דוחות חניה שלא כדין לעשרות אלפי נהגים משתמשי שירות ה"פנגו"
אביתר בן-צדף
האוסף כולל יותר מחצי מיליון מסמכים, ספרים ותצלומים, כולל עותק מקורי של פרוטוקול משפטי נירנברג, ונחשב לגדול ביותר בארצות-הברית    מקווים לפותחו לציבור בסוף השנה
גלית יצחק-אוגנוב
המחלה גורמת לפיגור שכלי קשה ולהתקפי אפילפסיה    חוקרים ישראלים מצאו שתי מוטציות בגן שגורמות לליקוי בהובלת חומרים מתוך התא ועקב כך לאגירה יתרה ומזיקה של חומרים בתוך חלקיקים בתא הנקראים אנדוזומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il