X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש העליון חייב את עיריית ירושלים בתשלום הוצאות של 100,000 שקל, למרות שדחה ערעור על הפקעת קרקע בשכונת רמות - בשל ביקורתו החריפה על התנהלותה במשך למעלה מ-20 שנה
▪  ▪  ▪
עיריית ירושלים. "כמעט שנות דור"

"בעולם מתוקן היו האחראים למחדלים בעירייה נושאים ולו חלקית גם אישית בהוצאות המוטלות כאן". כך אומר (יום א', 9.3.14) שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בהטילו הוצאות של 100,000 שקל על עיריית ירושלים למרות דחיית ערעור נגדה.
עיריית ירושלים הפקיעה בשנת 1989 חלק ממגרש בשכונת רמות, אותו רכשה חברת רמות ארזים, לצורך בניית גן ילדים. בשנת 2005 התברר שאין כוונה להקים את הגן, רמות ארזים ביקשה לבטל את ההפקעה, אך בית המשפט המחוזי בירושלים העניק לעירייה בשנת 2008 שלוש שנים נוספות להקמתו.
בשנת 2011 שבה רמות ארזים וביקשה להחזיר לה את הקרקע. תכתובות דוא"ל פנימיות של העירייה חשפו, כי זו החלה לפעול להקמת הגן רק כאשר חששה שהקרקע אכן תוחזר לרמות ארזים. בסוף 2011 טענה העירייה, כי לאור המלצות ועדת טרכטנברג להעניק חינוך חינם לילדי 4-3, יהיה צורך בהקמת הגן ולכן בכוונתה לממש את מטרת ההפקעה.
בית המשפט המחוזי בירושלים העניק לעירייה שנתיים נוספות להקמת הגן, ובית המשפט העליון דחה את ערעורה של רמות ארזים. לדברי רובינשטיין, ביטול הפקעה והחזרת הקרקע לבעליה המקוריים ייעשו רק בנסיבות חריגות, שאינן מתקיימות במקרה זה - בפרט לנוכח העובדה שרמות ארזים קיבלה פיצוי על ההפקעה, ולאור הצורך הנוכחי בהקמת הגן. עם זאת קבע רובינשטיין, כי אם עד 14.1.15 לא יינתן היתר בנייה ולא תחל הקמת הגן - תוחזר הקרקע לרמות ארזים, אשר מצידה תחזיר לעירייה את הפיצוי שקיבלה.
רובינשטיין מוסיף: "התנהלותה של העירייה לאורך השנים בנוגע למימוש התכלית הציבורית במקרקעין רחוקה עד מאוד משיקוף התנהלות שלטונית ראויה... השתהות העירייה לאורך למעלה מ-20 שנה, כמעט שנות דור, במימוש המטרה הציבורית בודאי אינה תורמת לחיזוק אמון הציבור, מה גם שהרשות לא נקטה גישה אחידה לאורך התקופה בה התעכב מימוש המטרה".
לדברי רובינשטיין, "ראוי בנסיבות העניין, כי העירייה תשא בהוצאותיה של המערערת בשתי הערכאות, חרף אי-היעתרותנו לערעורה, בסכום שישקף את מורת רוחנו מהתנהלותה. אציע אפוא לחבריי לפסוק למערערת הוצאות בסך כולל של 100,000 שקל להיום. בעולם מתוקן היו האחראים למחדלים בעירייה נושאים ולוא חלקית גם אישית בהוצאות המוטלות כאן".
השופט אורי שהם הסכים עם רובינשטיין, בעוד השופט יצחק עמית סבר שיש לבטל את ההפקעה כבר עתה. לדבריו, "מחדלה של העירייה אינו נובע מכורח נסיבות, מאילוצים ציבוריים, משפטיים או תקציביים יוצאי דופן, אלא מהתרשלות, שמא חוסר אכפתיות ואדישות לגורל המגרש עליו נדרשה לממש מטרה ציבורית". את רמות ארזים ייצגו עוה"ד אמיר כספרי ורוני פוליטי, ואת העירייה - עוה"ד ענת צימרמן ורונן ויניק.

תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בעולם מתוקן היו האחראים משלמים אישית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
האופוזיציה עומדת בדעתה להחרים את דיוני המליאה בעקבות סדרי הדיון על שלושה חוקים שנויים במחלוקת - צעד נדיר שלא ננקט כמותו מאז שנת 2009
עבד אלמוטלב אעסם
התושבים הבדואים הלינו בפני שפירא ואנשי משרדו על אפליה    שפירא: "לכל אזרח הזכות לבית ולחיים מכובדים במדינה"
אלעזר לוין
משרד השיכון מכר אשתקד מגרשים ל-15,050 דירות    מסייע בשכר דירה ל-140 אלף משפחות
עידן יוסף
מנכ"ל הרכבת הבטיח לחברי הוועדה לביקורת המדינה כי הפעלת הקו המהיר מתל אביב תחל בעוד 4 שנים    ועוד: מצג השווא של אחוזי הדיוק ברכבת ישראל
איתמר לוין
בית הדין הארצי לעבודה הציע לפרוס את חסותו על מו"מ בין המדינה להסתדרות בנוגע להשלכות הקמת הנמלים החדשים, אך ההסתדרות עומדת על הקפאת המכרזים להקמתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il