X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביהמ"ש: אכן יש טענות משמעותיות כלפי התנהלותה של קבוצת מקור ראשון, אך כרגע עדיף לתת לה מרווח נשימה כדי לתקן את אורחותיה הקפאת הליכים גם לגבי ערבויותיו האישיות של בן-צבי
▪  ▪  ▪
מינץ. התניות [צילום: בוצ'צ'ו]
ביעילות ובהיגיון
פחות מארבע שעות לאחר שסיים לשמוע במשך שעות ארוכות את כל הצדדים בתיק מקור ראשון, פרסם השופט דוד מינץ החלטה בת 18 עמודים: תמצית של כל הטענות, פסיקה, נימוקים וכמובן צעדים מעשיים. בלי פוזות, בלי רעשים וצלצולים, ביעילות ובהיגיון. וזו לא הפעם הראשונה: כך בדיוק נהג מינץ בתיק בית החולים הדסה. כך שבהחלט אפשר לומר: יש שופט פירוקים בירושלים.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, הקפיא ל-60 יום את ההליכים נגד קבוצת מקור ראשון, המו"ל של העיתונים מעריב ומקור ראשון. מינץ הקפיא גם את ההליכים נגד בעל השליטה בקבוצה, שלמה בן-צבי, ככל שאלו נוגעים לערבויותיו לחובותיהן.
מינץ התנה את ההקפאה (יום א', 9.3.14) בכך שחברת תכלת שבבעלות בן-צבי תעמיד כמובטח 2 מיליון שקל למימון ההפעלה בתקופת ההקפאה, וכי משכורותיהם של העובדים ישולמו במלואן. מינץ דחה את בקשת הנאמנים להסדר הנושים של חברת מעריב, עוה"ד שלמה נס וירון ארבל, להעביר את הדיון לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
לדברי מינץ, עצם הגשת הבקשה מהווה הודאה מצידו של בן-צבי בכך שהפר את ההסכם לרכישת פעילותו של מעריב, שכן מתברר כעת שלא הייתה לו היכולת הפיננסית לעמוד ברכישה. אכן, מוסיף מינץ, הקפאת ההליכים נגד מקור ראשון לא תאפשר לברר נושא זה בבית המשפט בתל אביב המטפל בחברת מעריב, אך הבעייתיות תהיה קיימת ללא קשר לפורום שידון בנושא. עוד הוא אומר, כי אם יחריג מן ההקפאה את הפעילות של מעריב - הרי שההקפאה תרוקן מתוכן, שכן מעריב מהווה 60% מכלל פעילותה של קבוצת מקור ראשון.
מינץ התייחס גם לטענות הנושים נגד כוונתו של בן-צבי למכור את פעילות העיתון מקור ראשון לחברת תכלת, ולטענות שעלו בדבר אי-העברת כספי ניכויים לרשויות המס ואי העברת הפרשות לקופות הפנסיה והגמל של העובדים. כרגע, הוא אומר, עדיף לתת למקור ראשון מרווח נשימה "כדי להסדיר את ענייניה, או שמא לתקן את אורחותיה". עם זאת, אין להתנות את המימון מצד תכלת בהעברת העיתון מקור ראשון לידיה, וכך הוא מורה.
בנוגע להקפאת ההליכים נגד בן-צבי אומר מינץ, כי אכן ככלל - הקפאת הליכים ניתנת לתאגיד ולא לנושאי משרה בו. אלא שיש יוצאים מן הכלל, ובמקרה הנדון - אין ספק שבן-צבי תורם תרומה משמעותית להליך ההבראה. מינץ מינה כמבוקש את רו"ח חן ברדיצ'ב לנאמן לתקופת ההקפאה.
מהודעת מעריב בעקבות אישור הבקשה עולה, כי העיתון מפסיק מיידית את הוצאת מהדורת הבוקר שלו ומתכונתו היומית תהיה מצומצמת בהרבה וחינמית. העיתון מסר, כי "במסגרת התוכנית, יעבור מעריב למודל חדש של מהדורת ערב יומית בהפצה ארצית רוויה. מעריב שישי ימשיך ויתעצם כעיתון מנויים איכותי הנמכר גם בחנויות. בזירה הדיגיטלית – במידה שנצליח לאזן את אתר nrg, נשמור עליו ונמצא שותפים נוספים שיאפשרו השקעה ופיתוח שלו".

תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  09/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מקור ראשון ומעריב קיבלו חודשיים הקפאה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
סיפרה ברדיו ג'ודי מוזס ניר שלו
ראיס-פוטין-טיל400  |  9/03/14 22:22
2
העיתון הבעיתי
י.ב  |  9/03/14 23:33
3
אי העברת נכויים
נכויים   |  10/03/14 06:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מעריב - הקריסה
איתמר לוין
החברה חייבת 360,000 שקל לרשות המיסים בשל ניכויים מכספי העובדים ולא העבירה במשך חמישה חודשים כספים לקרנות הפנסיה    בן-צבי חייב אישית 800,000 שקל לרשות המיסים    נושים: בן-צבי מנסה להבריח נכסים לחברת תכלת שבבעלותו
איתמר לוין
טוען ששלמה נס וירון ארבל מנסים להכפיש אותו ואת בקשתו להקפאת הליכים, לאחר שידעו שהוא מעביר את פעילות מעריב למקור ראשון, ובניסיון להעביר את הדיון ל"מגרש" נוח יותר מבחינתם
מחלקה ראשונה
הנהלת מעריב הודיעה ביום שישי, זמן קצר לפני כניסת השבת, כי העיתון לא יודפס במוצאי השבת    ועד עובדי מעריב: "שלמה בן צבי רימה את כולם לאורך כל הדרך"
עופר וולפסון
רכז הכתבים מסר לעובדים כי אין צורך להגיע למערכות העיתון במוצ"ש    ביום א' - דיון מכריע בסוגיית הקפאת ההליכים של העיתון
איתמר לוין
הצ'קים שחזרו - 650,000 שקל שהועברו לקופות הגמל של העובדים    הקבוצה חייבת 2.75 מיליון שקל לעובדיה ועוד מיליון שקל לפרילנסרים    הנאמנים להסדר בחברת מעריב: בן-צבי מנסה להעביר נכסים לחברות פרטיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il