לפי קצב העבודות המהיר, יושלם קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים במועד שנקבע: דצמבר 2017. ההפעלה המסחרית תחל שלושה חודשים אחר-כך, במרס 2018. כך הבטיח (יום א', 9.3.14) לחברי הוועדה לביקורת המדינה מנכ"ל
רכבת ישראל בעז צפריר, בסיור שקיימה הוועדה בתוואי הקו.
דרור סופרו, מנהל המיזם סיפר כי בקו יפעלו רכבות חשמליות במהירות 160 קמ"ש, 4 רכבות בשעה בשעות השיא, והנסיעה תארך כ-30 דקות מתחנת תל אביב ההגנה עד לתחנת ירושלים האומה. לדבריו, כבר היום הושלמה כמחצית המסילה.
מנכ"ל הרכבת אמר שכיום הרכבת משקיעה 55 מיליארד שקלים בתשתית, מפעילה 461 רכבות נוסעים ביממה, ו-45 מיליון נוסעים משתמשים בשירותיה מדי שנה - גידול של 25%, פי שלושה מהעשור הקודם. הוא הוסיף כי בתוך שש שנים צפויה הרכבת להכפיל את מספר רכבות הנוסעים ליממה עד ל-860 רכבות ביממה, והיא הגיעה ל-94% דיוק בזמנים, כשברכבות באירופה, אחוז הדיוק הוא 92%.
"המחירים יירדו משמעותית" צפריר הדגיש כי צוות מיוחד מנהל דיוק בזמנים, במיוחד בשעות העומס, בימי ראשון בבוקר וחמישי אחר-הצהריים. "אנו פועלים להפעלת כרטיס הרב-קו בשיתוף פעולה עם התחבורה הציבורית, ובקרוב יירדו משמעותית מחירי הנסיעה ברכבת", אמר בהתייחסו לתיקון עוול התעריפים הצפוי באוגוסט, "יוארכו שעות הפעילות בלילות, בימי שישי ובמוצאי שבת, ותוגדל משמעותית הובלת המטענים".
יו"ר הוועדה, ח"כ
אמנון כהן, קרא לממשלה לתקצב בהקדם את הקמת המסילה השלישית בנתיבי איילון, שבלעדיו לא יוכל להתחיל לפעול הקו המהיר לירושלים. חבר הוועדה, ח"כ
מיקי רוזנטל (העבודה) הוסיף כי "מדובר בפרויקט לאומי חשוב ביותר, שישנה את כל מארג החיים במדינה. הרכבת הפנימה את שגיאות העבר, ואינו חורגת במיזם זה בתקציב ובזמנים".