X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אמנון כהן ומיקי רוזנטל מקשיבים להסברי אנשי הרכבת [צילום: דוברות הכנסת]
הושלמה מחצית המסילה בקו הרכבת לירושלים
מנכ"ל הרכבת הבטיח לחברי הוועדה לביקורת המדינה כי הפעלת הקו המהיר מתל אביב תחל בעוד 4 שנים ועוד: מצג השווא של אחוזי הדיוק ברכבת ישראל
ימות המשיח ברכבת ישראל?
האם גם לכם נשמעים דבריו של מנכ"ל הרכבת ימות המשיח? אינכם לבד. עד להפעלת הקו בעוד ארבע שנים יכולים לצוץ לא מעט עיכובים, וכבר היו דברים מעולם. ההתקדמות הנוכחית ראויה לכל שבח, אך אתם יודעים היטב למי מראים חצי עבודה.
באשר לעמידת הרכבת בזמני הנסיעות, נתוני האמת עטופים בצלופן ומנכ"ל הרכבת הציג לח"כים מצג שווא, תוך השוואה מתריסה לאירופים. הוא אמר שבאירופה אחוז הדיוק ברכבות הוא 92% ובישראל 94%. האמנם?
זהו שלא, ויש לכך כמה סיבות: ראשית, כאשר נוכחה הנהלת רכבת ישראל לפני כמה שנים שאינה מדייקת הנמיכה את הרף וריווחה את הנסיעות כך שיתאפשר לה להגיע בזמן בלי לחץ ועם המון מרחב תמרון; שנית, מהירות הנסיעה בארץ נמוכה יותר ומאפשרת עמידה בזמנים בלי קושי מיוחד; שלישית - והכי חמור - בעוד שבאירופה כפופים לאמות מידה בינלאומיות, בישראל חברת רכבת ישראל היא זו שקובעת את היעדים שבהם צריך להגיע מנקודה א' לנקודה ב', היא זו שמודדת את עצמה (ולא משרד התחבורה), והיא זו שמחליטה איזו נסיעה תיספר ותיכנס לממוצע ואיזו לא. במצב הדברים הנוכחי, לא נכללות בחישוב רכבות שמבוטלות, רכבת שנתקעות, רכבות שמושבתות בידי העובדים וכיו"ב.
לו הייתה רכבת ישראל נמדדת בסטנדרטים בינלאומיים, בקושי הייתה מצליחה להגיע ל-80% דיוק.
הממשלה אמורה לתגמל את הרכבת לפי עמידה ביעדים. לא רק על דיוק אלא גם על זמינות. הרכבת אמורה להשתפר באמצעות העברת התחזוקה ליצרן שבנה את הרכבת. אם היצרן אמור לתחזק את הרכבת ונמדד בציוני זמינות גם בישראל הייתה יכולה להיות לנו רכבת איכותית. דבר מכל זה אינו קורה. למרבה הצער, שר התחבורה שלנו ישראל כ"ץ החליט להיכנע לוועד עובדי הרכבת ולהפקיד-להפקיר בידיהם 70% מהתחזוקה.

לפי קצב העבודות המהיר, יושלם קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים במועד שנקבע: דצמבר 2017. ההפעלה המסחרית תחל שלושה חודשים אחר-כך, במרס 2018. כך הבטיח (יום א', 9.3.14) לחברי הוועדה לביקורת המדינה מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר, בסיור שקיימה הוועדה בתוואי הקו.
דרור סופרו, מנהל המיזם סיפר כי בקו יפעלו רכבות חשמליות במהירות 160 קמ"ש, 4 רכבות בשעה בשעות השיא, והנסיעה תארך כ-30 דקות מתחנת תל אביב ההגנה עד לתחנת ירושלים האומה. לדבריו, כבר היום הושלמה כמחצית המסילה.
מנכ"ל הרכבת אמר שכיום הרכבת משקיעה 55 מיליארד שקלים בתשתית, מפעילה 461 רכבות נוסעים ביממה, ו-45 מיליון נוסעים משתמשים בשירותיה מדי שנה - גידול של 25%, פי שלושה מהעשור הקודם. הוא הוסיף כי בתוך שש שנים צפויה הרכבת להכפיל את מספר רכבות הנוסעים ליממה עד ל-860 רכבות ביממה, והיא הגיעה ל-94% דיוק בזמנים, כשברכבות באירופה, אחוז הדיוק הוא 92%.
"המחירים יירדו משמעותית"
צפריר הדגיש כי צוות מיוחד מנהל דיוק בזמנים, במיוחד בשעות העומס, בימי ראשון בבוקר וחמישי אחר-הצהריים. "אנו פועלים להפעלת כרטיס הרב-קו בשיתוף פעולה עם התחבורה הציבורית, ובקרוב יירדו משמעותית מחירי הנסיעה ברכבת", אמר בהתייחסו לתיקון עוול התעריפים הצפוי באוגוסט, "יוארכו שעות הפעילות בלילות, בימי שישי ובמוצאי שבת, ותוגדל משמעותית הובלת המטענים".
יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן, קרא לממשלה לתקצב בהקדם את הקמת המסילה השלישית בנתיבי איילון, שבלעדיו לא יוכל להתחיל לפעול הקו המהיר לירושלים. חבר הוועדה, ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הוסיף כי "מדובר בפרויקט לאומי חשוב ביותר, שישנה את כל מארג החיים במדינה. הרכבת הפנימה את שגיאות העבר, ואינו חורגת במיזם זה בתקציב ובזמנים".

[צילום: דוברות הכנסת]
תאריך:  09/03/2014   |   עודכן:  09/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הושלמה מחצית המסילה בקו הרכבת לירושלים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אחוז הדיוק - אחיזת עיניים
הדב הלבן  |  9/03/14 22:52
2
למה לא עושים את הרכבת הסינית ?
שמואל א.   |  10/03/14 05:29
3
גאוה לאומית
yosseff  |  10/03/14 07:12
4
הגיע הזמן לנקות הזוהמה ל"ת
בנחל יתלה  |  10/03/14 07:48
5
עתונאי משמיץ
אורי פ  |  10/03/14 08:28
6
חצי-חצי
נאיבי  |  10/03/14 10:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
הוועדה לביקורת המדינה דורשת לקבל את שמות מקבלי ההחלטות בפרויקט הרכבת המהירה לירושלים כדי לבחון אחריות אישית    שנלר מזכיר שגם לממשלות יש אחריות והצעת פינס לוועדת חקירה פרלמנטרית נדחתה
עידן יוסף
דוח המבקר מסכם את הידוע על הקמתו הכושלת של הקו - בתכנון, באומדני העלויות ובלוח הזמנים    המדינה כשלה בפיקוח על הפרויקט
עידן יוסף
המפעילה החדשה תוסיף קווים ותגדיל את מספר האוטובוסים החדשים    ח"כ סטרוק בדיון בוועדת הכלכלה: האוכלוסייה באזור גדלה מאוד - ומערך התחבורה הציבורית מתאים אולי למה שהיה לפני עשור    ח"כ לוין: פתרון יבוא בדמות קווים עוקיים וקווים מזינים
יצחק דנון
נהגת קבועה וותיקה באגד טוענת כי אולצה עם חזרתה מחופשת לידה לעבוד במשמרות ערב ולילה וכך גדל בנה הפעוט בין רגלי הנוסעים
עידן יוסף
ראש עיריית חיפה הדף את הביקורת של מבקר המדינה: לא אאפשר להגיד שהיו חריגות. המטרונית בחיפה היא סיפור הצלחה. 100,000 נסיעות ביום ומעל 600,000 ש״ח הכנסות מדי יום
עידן יוסף
מערכת חדשנית שתלמד את הרגלי הנוסעים והנהגים בישראל תציע חלופות יעילות לתכנון מחודש של התחבורה הציבורית באופן שיחסוך מכם פקקים מיותרים ויאפשר לכם להגיע מהר אל היעד
עידן יוסף
מערכות TPMS לניטור לחץ אוויר הותקנו ב-210 אוטובוסים של חברת נתיב אקספרס    העלות - כחצי מיליון שקלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il