X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתצוגת תכלית בנמל אילת הזהיר כי הטילים עלולים היו להגיע לירושלים, לת"א ולפאתי חיפה תקף את צביעות המערב: "אם אנחנו בונים מרפסת בירושלים אנו שומעים מהקהילה הבינלאומית גינויים חריפים וקולניים"
▪  ▪  ▪
טילים שנפרקו מאוניית הנשק [צילום: AP]

ראש הממשלה בנימין נתניהו מזהיר (יום ב', 10.3.14) כי השתיקה הבינלאומית מול מעשיה של אירן תגרום לכך שבפעם הבאה הנשק שיישלח עלול להיות לא קונבנציונלי.
בנאום בנמל אילת, שם נפרסו הנשק והתחמושת שנפרקו מאוניית קלוס סי, במסגרת מבצע "חשיפה מלאה", אמר נתניהו: "הפעם במכולות היו טילים ארוכי טווח. את המכולות הבאות אירן תוכל לחמש במזוודות גרעין שיכולות להגיע לכל נמל בעולם. לפני שיהיה מאוחר מדי, העולם צריך להתעורר מהאשליה שהוא מצוי בה ולמנוע מאירן את היכולת לייצר נשק גרעיני".
אל הנמל הגיעו מלבד נתניהו גם שר הביטחון משה יעלון ומפקד חיל-הים אלוף רם רוטברג. ראש הממשלה חשף את שטר המטען המקורי, ואת שטר המטען המזויף, המוכיחים כיצד אירן ניסתה להסוות את הטענת מכולות הנשק בשטחה. "כך גם אנו למדים מעדותם של אנשי הצוות שמספרים על הטענת מכולות הנשק בנמל הראשי של אירן - בנדר אבעס", אמר והזהיר כי הטילים היו עלולים להגיע לירושלים, לתל אביב ולפאתי חיפה.
את עיקר דבריו ייחד נתניהו לצביעותו של העולם ששותק מלגנות ואמר: "להבדיל, אם אנחנו בונים מרפסת בירושלים אנו שומעים מהקהילה הבינלאומית גינויים חריפים וקולניים נגד ישראל. הצביעות הזאת היא לא רק פסולה מבחינה מוסרית, היא גם מסוכנת. כשם שאירן ניסתה להסוות את משלוח הנשק הקטלני הזה, אירן מסווה את תוכנית הגרעין הצבאית שלה".
עוד אמר נתניהו: "יש כאלה בקהילה הבינלאומית שלא היו רוצים שנקיים את האירוע הזה. הם גם אינם רוצים שנראה לעולם את מה שבאמת מתרחש בתוך אירן. קשה להם עם זה שאנו חושפים את האמת מאחורי החיוכים המזויפים של אירן.
"ההתעלמות של הקהילה הבינלאומית מתפיסת הספינה הזאת היא עדות נוספת לעידן הצביעות שבו אנו חיים. לכל היותר שמעתי גינויים בודדים ורפים מהם מול המשלוח הרצחני הזה. לעומת זאת היינו עדים לחיוכים ולחיצות יד של נציגי המערב עם ראשי המשטר האירני בטהרן ממש בשעה שהטילים האלה נפרקו כאן באילת", דברי נתניהו.
לדבריו, עם ישראל כולו מודה לצבא הגנה לישראל ולמוסד על איתור האונייה ותפיסתה. "אני מבקש להודות לשר הביטחון, לרמטכ"ל וסגנו, למפקד חיל-הים, וללוחמי החיל, לראש אמ"ן וחייליו, ולראש המוסד ואנשיו".
אתמול צה"ל השלים את פריקת האונייה. על כלי השיט נמצאו 40 טילים מסוג M-302 לטווחים שבין 90 ל־160 ק"מ, 181 פצצות מרגמה בקוטר 120 מ"מ וכ־400 אלף כדורים בקוטר 7.62 מ"מ.

נשק לשגרירויות אירן
סלפי עם נתניהו ויעלון [צילום: אריאל חרמוני]

השר יעלון שדיבר אחריו אמר כי זו עוד דוגמה לעובדה שהמשטר האירני הוא יצואן הטרור הגדול ביותר בעולם. "אין סכסוך במזרח התיכון שהמשטר הזה אינו מזין אותו בנשק או תחמושת, בכסף או בידע של טרור. מאפגניסטן, דרך בחריין, תימן, סוריה, לבנון ובמקרה הזה רצועת עזה".
"אבל", המשיך יעלון, "זה לא רק במזרח התיכון. אנו רואים ניצול של אוניית סוחר תוך הפרה ברורה של החוק הבינלאומי כדי להעביר טילים שאמורים בסופו של דבר לירות על אזרחי ישראל. אבל המשטר הזה משתמש גם בדרכים דיפלומטיות כדי להביא חומרי נפץ לשגרירויות שלו באסיה, בדרום אמריקה, ללא שום קשר לישראל.
"אלו הפנים האמתיות של המשטר האירני שמאחורי מתקפת הנועם והחיוכים. הוא למעשה לא שינה את דרכו ולא שינה את מטרותיו ארוכות הטווח בין אם זה הפצת המהפכה, בין אם זה פגיעה במשטרים פרו-מערביים במזרח התיכון, בין אם זה קריאת תיגר על מה שהם קוראים 'השטן הגדול'. זו אמריקה, התרבות המערבית בהובלת ארצות הברית.
"ולכן יש חשיבות עצומה בראיית האמת בהקשר הזה, שבמקביל לחיוכים של המשטר האירני יש המשך פעילות טרור, גם בתחום הטילים ובתחום הגרעין. כפי שאתם רואים, אנו יודעים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, כך נמשיך לעשות, קרוב ורחוק, בים, באוויר, ביבשה. ושוב - בעזרת צה"ל וכוחות הביטחון האחרים. לא אלמן ישראל ואנחנו פועלים כאילו אם אין אני לי מי לי".

תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המכולות הבאות יחומשו במזוודות גרעין"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האם אובאמה שיקר ?
דן ה  |  10/03/14 18:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
244 אלף כניסות מבקרים נרשמו בפברואר 2014, 5% יותר מפברואר 2013    473 אלף כניסות מבקרים בחודשיים הראשונים של 2014, 5% יותר מתקופה מקבילה ב-2013
אלעזר לוין
עסקה ראשונה של היזם איתי כץ, המארגן קבוצות משקיעים קטנים לרכישת דירות להשכרה    בתים בשומרון נמכרו ב-2.3 מיליון שקל    נתיבות: מיני-פנטהאוז ב-1.05 מיליון שקל
אלעזר לוין
מכרה אשתקד 1,121 דירות, לעומת 906 ב-2012    אולם המחיר הממוצע של דירה ירד ב-10%, ל-1.48 מיליון שקל
עופר וולפסון
פטריק מיזונאב: "ישראל תקבל מעמד ייחודי באיחוד בכפוף להסכם שלום"    ראש המחלקה הכלכלית בשגרירות ארה"ב: הסכם שלום יכפיל התיירות לישראל ויוסיף לענף 3 מיליארד דולר"    נשיא לשכת המסחר הישראלית-פלשתינית: "שוק הסחר בין ישראלים לפלשתינים נאמד ב-17 מיליארד שקל כבר היום"
עופר וולפסון
רעש האדמה, בעוצמה של 6.9 בסולם ריכטר, היה ארוך מאוד, אך לא גרם לנפגעים או לנזק משמעותי    "זה היה ארוך יותר מכל מה שהרגשתי עד היום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il