X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בר בפתח עדותו במשפטו: סייעתי ליזמים כי הבנייה הייתה החמצן של רמת גן; לא ראיתי בעיה בבקשת עבודה לבני מהיזם לגזיאל ובקבלת הלוואה מהיזם גייר
▪  ▪  ▪
בר. "ככה אני בנוי" [צילום: פלאש 90]

"צבי בר מבין שחלק מהתנהלותו הייתה פגומה, לפחות מבחינת מראית עין של הדברים, אך בזמן אמת הוא לא היה ער לכך. הוא פעל בתקופות שהנורמות המוכרות היום, לא היו ברורות". כך אמר (יום ב', 10.3.14) עו"ד נבות תל-צור, סניגורו של ראש עיריית רמת גן לשעבר, בפתח עדותו של בר בבית המשפט המחוזי בתל אביב.
תל-צור הדגיש, כי בר הכחיש כל העת את טענות השוחד שהוטחו בו - ולא כך בנוגע לטענות אחרות, כגון העלמת קשריו האישיים עם חיים גייר, יזם פרויקט הר נפוליאון ברמת גן. "נבקש להצביע על קשיים בבואנו להחיל את הנורמות של היום על תקופות קודמות", הוסיף תל-צור.
בר עצמו הכחיש בעדותו את הטענה כאילו יזמים קיבלו ממנו יחס מועדף, וטען שכל אזרח נהנה מהדלת הפתוחה שהנהיג. במיוחד, אמר, סייע ליזמי נדל"ן משום שהבין שזהו החמצן של העיר. עוד אמר בר, כי נתן אמון מלא בעו"ד מוטי גלוסקה, שהיה הן פרקליטו האישי והן מי שטיפל מטעם העירייה בפרויקט בית ליר-אור, אם כי בדיעבד הוא מודה שהיה טיפש כאשר לא היה ער לנושאים מסוימים.
עוד הכחיש בר שנתן יחס מיוחד לשאול לגזיאל, יזם פרויקט מגדלי התמרים, ואמר שכל רצונו היה לעודד את הבנייה כמו בכל רחבי העיר. לדבריו, חתימתו על הדרישה לפינוי מחסני שירותי בריאות כללית מן האזור הייתה שגרתית, לגזיאל קנה את הפרויקט רק לאחר מכן והוא אף לא ידע על רכישה זו. לדברי בר, הוא לא עסק במינוי השמאים שטיפלו בפרויקט, לא נתן להם הנחיות ולא התערב בהיטל ההשבחה שהוטל על לגזיאל.
"שאמה דיבר הרבה שטויות"
"כרמל שאמה שיגע את הפרקליטות על כלום", האשים בר את הח"כ לשעבר ומי שעמד בראש האופוזיציה נגדו. "הוא דיבר הרבה שטויות", הוסיף בהתייחסו לטענותיו של הכהן-שאמה נגד היטל ההשבחה במגדלי התמרים. בר הסביר, כי העדיף שלא לערער על שומתו של השמאי המכריע בנושא זה, כי רצה לנוע קדימה ולא להתעכב עוד שנה בבית המשפט.
בר נשאל על בקשתו מלגזיאל לקבל לעבודה את בנו יואב בחברת מד פטרוליום. הוא השיב, כי הציע את יואב כאשר ראה שלגזיאל מחפש איש שיווק, למרות שבעצמו לא האמין בחברה. "הוא לא קיבל משכורת, לא משרד, אלא רק מניות. הוא לא עבד עבורם. לא יצא מהחברה הזו כלום", הוסיף. לדבריו, הוא פנה ללגזיאל מטעמי ידידות ולא רק כל בעיה בכך.
תל-צור עבר לפרויקט הר נפוליאון, ובר אמר שהרעיון להעניק לגייר שטחים חלופיים במקום השטח שנועד להישאר במצבו הטבעי, היה של הדרג המקצועי. מהנדס העיר המליץ לו לחתום על חוזה שהוכן בידי היועץ המשפטי, שאף הוא המליץ על כך, ולכן חתם.
"רצינו לאכול במסעדה טובה"
כאשר נשאל בר מדוע נסע בעצמו למשרד הפנים בירושלים כדי להביא לאישור ההסכם עם גייר, השיב: "לא ידעתי שהופעתי משפיעה. באתי עם אנשי, כי אחר כך רצינו לאכול במסעדה טובה. ידעתי ששר הפנים מאציל סמכויותיו למנכ"ל. אם הוא לא היה מאציל, הייתי הולך גם לשר הפנים".
בר אישר שבמקביל נטל הלוואה בסך 100,000 דולר מגייר, אך אמר שהייתה זו הלוואה "מידיד נפש ולא קשורה לנדל"ן בעיר. ביקשתי ממנו הלוואה בלי בושה". הוא הסביר, כי למרות שהחזיק בכספת שבביתו מזומן מעסקים הפרטיים הקודמים, הוא לא רצה להשתמש בכסף זה, אותו ראה כמיועד רק לשעת חרום. לדבריו, לא היה זה עניינו מהיכן הזרים גייר את הכסף, ואין זה נכון שההלוואה ניתנה מחברה שבבעלות גייר כדי להסתיר את זהותו של המלווה.
"אם אני מואשם במשוא פנים כלפי היזמים, [תשובתי היא ש]המשכתי לטפל לאור היום בפרויקט הר נפוליאון", הוסיף בר. תל-צור שאל כיצד לא חשש, השיב בר: "ככה אני בנוי. כך עשיתי וכך אעשה בעתיד. הפרויקט היה חשוב מאוד. לא היו לי מניעים לא טובים ולא חששתי שיש לעצור בעקבות החקירות. אני מזה 25 שנה בחקירות. כשנפל הגשר [במכבייה] חקרו אותי".

תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בר לא הבין בזמן אמת שהתנהגותו פגומה"
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
בר מחכה לשופט כמו תאודור אור
טיפש הוא לא מר בר  |  10/03/14 19:51
2
בר הוא איש נאיבי,תם,וישר
לפי עורך דינו  |  10/03/14 21:19
 
- כמו ההוא מהולילנד ... ל"ת
א.ל. רמת-גן  |  10/03/14 23:58
3
חשבתם שרק אולמרט צדיק
מושיקו  |  10/03/14 23:25
4
האיש החזק הזה מתהג כמו כבשה.
רמת גני  |  11/03/14 00:09
5
בר שקרן בן שקרן
דן ה  |  11/03/14 05:08
6
האם העד צבי בר האמין למה שאמר  ל"ת
בנצי 25  |  11/03/14 06:23
7
מה נפקא מינה בין שוחד בצבא/מ"י
לשוחד כראש עיר  |  11/03/14 08:46
 
- ועוד נזכיר שהוא מושבניק, בצה"ל
במ"לים,קיבוצניקים  |  11/03/14 09:15
8
בר, אל תתמם "אתה זוכר היטב"
אחד ממכבים  |  11/03/14 09:18
9
עלבון לאינטיליגנציה ל"ת
אילן 5  |  11/03/14 09:34
10
צבי בר מיתמם,אבל השופט לא טיפש ל"ת
בר מושחת  |  11/03/14 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
ארז קמיניץ: ביהמ"ש יכול להתערב ולהכניס שיקולים ערכיים שאצל הבוחר תופסים מקום שולי    עו"ד אילן בומבך: ביהמ"ש העליון הכריז על מותה של חזקת החפות בהחלטתו להדיח את ראשי הערים
איתמר לוין
יועצת משפטית לשעבר במשרד הפנים מתארת כיצד הצליח בר לשכנע את המנכ"ל דאז, אריה בר, שאין צורך באישורו של משרד הפנים לעסקת חילופי המקרקעין בנוגע להר נפוליאון
איתמר לוין
מנהל מערך הנכסים של הקופה: העירייה ולגזיאל הפעילו עלינו מערכת לחצים משולבת כדי שנפנה את המחסנים משטח פרויקט מגדלי התמרים    מהנדס העיר לשעבר: התמורה לעירייה בפרויקט הייתה פי שלושה מהצפוי
איתמר לוין
דוד שווקה מדגיש עם זאת, כי מעולם לא ראה דבר בלתי חוקי בפרויקטים בעיר    מאשר: בר החליט לא לערער על השומה במגדלי התמרים למרות שלדרג המקצועי היא נראתה נמוכה מדי
איתמר לוין
חיים כהן אמר במשטרה ובחקירה הראשית, כי בר התערב בצורה חריגה בפרויקטים בגינם הועמד לדין, בחקירה הנגדית אמר שהיו פרויקטים נוספים באותה רמת מעורבות, ובחקירה החוזרת חזר לגירסתו הראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il