X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ספסלי האופוזיציה נותרו ריקים [צילום: פלאש 90]
השרה מיש עתיד צופה עלייה של 7 מנדטים בכוחן של המפלגות הערביות בעקבות חוק המשילות סגן השר מיקי לוי: אולי חברי האופוזיציה פחדו שנעמת אותם עם ההצעות שהם עצמם הגישו, ולכן ברחו מהמליאה
▪  ▪  ▪
גרמן. החשש ידרבן ערבים לבחור [צילום: פלאש 90]
השיר של יריב לוין
במקום "נתקבל" יבוא "התקבל"
במקום "בתקופה כאמור" יבוא "בתקופה האמורה"
ובמקום "יפורטו הכספים" יבוא "יפורטו הסכומים"
אז תגיד לי הרצוג, על מי אתם עובדים?
במקום "מיום כינונה" יבוא "מיום כינון הממשלה"
במקום "הצעת חוק התקציב" יבוא "הצעת התקציב"
במקום "אך לא" יבוא "ולא"
במקום "לרבות" יבוא "ובכלל זה"
אז תגיד לי הרצוג, על מי אתה עובד?
במקום "מספר חברי הממשלה" יבוא "מספר החברים בממשלה"
במקום "ובכלל זה ראש הממשלה" יבוא "לרבות ראש הממשלה"
ובמקום "מאותה השעה" יבוא "מאותה העת"
אז תגיד לי הרצוג, על מי אתה עובד?
במקום "משהביע" יבוא "מיד לאחר שהביע"
במקום "ממשלה שהודיעה" יבוא "ממשלה אחרת שהודיעה"
במקום "לעניין" יבוא – ניחשתם נכון – "בעניין"
ובמקום "אלא אם כן" יבוא "אלא אם"
אז תגיד לי הרצוג, על מי אתם עובדים?
במקום "הגשתה" יבוא "הגשת הבקשה"
ובמקום "מדיניותה" יבוא "המדיניות שלה"
במקום "באמצעות שינויים" יבוא "בדרך של שינויים"
אז תגיד לי הרצוג, אנחנו נראים לך מטומטמים?

מליאת הכנסת חידשה (יום ב', 10.3.14) את הדיון בחוקי המשילות, ללא נוכחות חברי האופוזיציה שבחרו שלא להגיע לדיונים.
שרת הבריאות יעל גרמן (יש עתיד) אמרה כי היא גאה בממשלה, בקואליציה, וביש עתיד שמעבירים את חוק המשילות. "במשך שנים, כולם מדברים על כך שאין משילות במדינה ושקשה ליישם את המדיניות הציבורית. בשנים האחרונות ממשלות מתחלפות כל שנתיים ורבע כשאצל השרים המצב הרבה יותר גרוע. מחר בבוקר נחזיר את האמון ונחזיר את המשילות" אמרה גרמן והמשיכה:
"ראו את השלטון המקומי. עד 1975 הוא היה לא יציב. מאז ששינו את שיטת הבחירה ב-1975 השלטון המקומי התייצב ושביעות הרצון ממנו עלתה. וזה קרה בעיקר בגלל הרציפות שבה כאשר נבחר ראש עירייה, הוא יכול לתכנן וליישם את המדיניות שלו. בלי מפלגות ערביות הכנסת הזו לא תהיה כנסת, אבל להערכתי בעקבות החוק הזה המפלגות הערביות תתחזקנה. אני בטוחה שבבחירות הבאות כאשר האוכלוסייה הערבית תדע שאם היא לא יוצאת להצביע אז המפלגות עלולות שלא לעבור את אחוז החסימה, אז במקום 11 חברי כנסת ערבים נראה כאן 18".
סגן שר האוצר, ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) הזכיר כי מפלגת מרצ הגישה בשנת 99' הצעת חוק להעלאת אחוז החסימה. "כשמרצ בשנת 99' היו מפלגה בינונית, העלאת אחוז החסימה לא הייתה אנטי דמוקרטית. יש שלל הצעות חוק שהונחו בעבר כשעל אחת מהם חתום ראש האופוזיציה. הצביעות חוגגת", אמר לוי.
"לא יכולתי לנסח את הסיבות להעלאת אחוז החסימה, יותר טוב מכפי שניסחו זאת ראש האופוזיציה בוז'י הרצוג, בהצעה עליה חתומים גם חברי הכנסת איתן כבל, אבישי ברוורמן ונחמן שי, שהונחה רק לפני שנתיים על שולחן הכנסת", המשיך השר לוי. "אני מתחיל לחשוב שחברי האופוזיציה פחדו שנעמת אותם אם ההצעות שהם עצמם הגישו, אולי בגלל זה הם ברחו מהמליאה".
ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי): "יש לי הרבה כאבי בטן מהחוק הזה, שהובאו במהלך ישיבות הוועדה. ההצבעה שלי בעד החוק הזה נובעת מהמחויבות הקואליציונית שלי. יש בעיית משילות במדינת ישראל והשאלה האם החוק הזה מקדם את המשילות בישראל.
החברה הישראלית מפולגת ושסועה ויש חשיבות גדולה לוויסות המתחים האלה, וייצוג נאות של חלקים שונים בחברה הישראלית, מעודד את החברה למעורבות. נשאלת השאלה האם לאדם שיש לו ייצוג האם הוא יצביע? אין ספק, שמספר רב של מפלגות זו לא תוצאה רצויה אבל כל המומחים שהעידו בפנינו ביקשו מאיתנו לזכור שאנחנו לא שבדיה, נורבגיה או גרמניה. אנחנו מדינת ישראל על כל המורכבות שלה".
יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) סיפר שקיבל הודעה שמחר תתקיים שוב ישיבה אלטרנטיבית של סיעות האופוזיציה חסרות האחריות, כלשונו, למשך 3 שעות. "אני תוהה אם אנחנו הקצבנו 20 שעות לכל אחד מהדיונים אז למה הם מדברים רק 3 שעות? זה בגלל שהכסאות האלה ריקים כל הזמן גם בלי חרמות, מכיוון שהאופוזיציה גם ככה לא עובדים", אמר לוין. "ח"כ דב חנין זקוק ל-27 יממות כדי לנמק את כל אחת מההסתייגויות שלו, ותהיתי איזה עומק מחשבתי יש בהן שצריך כל כך הרבה זמן כדי לנמק אותן, אז בחרתי לחבר מהם שיר". ח"כ לוין הקריא את ההסתייגויות בצורת שיר והעלה חיוכים בקרב הנוכחים במליאה.
הופמן: טענה מגוחכת ומופרכת מהיסוד
ח"כ רונן הופמן (יש עתיד) מיוזמי חוק המשילות, אמר במליאת הכנסת: "הדיון הזה הוא דיון מסכם של שנה של עבודה שבסופה מגיעה למליאת הכנסת הצעה מידתית מאוזנת וטובה. הטענה המגוחכת כאילו לא ניתנה למתנגדים האפשרות להביע את עמדתם היא מופרכת מהיסוד. במהלך השנה האחרונה התקיימו אין ספור דיונים ומחקרים אקדמיים, ההצעה אושרה פעמיים בוועדת שרים, ההצעה אושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית ובקריאה ראשונה, וועדת החוקה קיימה קרוב לשלושים דיונים על הצעת החוק. הגיע העת לשים סוף לסחטנות של רסיסי מפלגות שמקבלות כוח בלתי פרופורציונלי ביחס לגודלן. צר לי שלצורך התנגדות להעלאת אחוז החסימה, גויס נרטיב שיקרי ומופרך. אין בהעלאת אחוז החסימה דבר עם פגיעה במיעוטים. לצערי האופוזיציה לא טרחה להגיע למרבית הדיונים בוועדת החוקה על החוק".

תאריך:  10/03/2014   |   עודכן:  10/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אבישי ברוורמן  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גרמן: בכנסת הבאה נראה 18 ח"כים ערבים
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
גרמן בעיני את ח"כ ה 1 של המגזר
מושיקו  |  10/03/14 23:08
2
אולי גם את רוצה רה"מ ערבי
כוסשלהאמאשלך  |  11/03/14 03:51
3
מאז שחרב המקדש הנבואה ניתנה ל"ת
יקותיאליהודה  |  11/03/14 05:12
4
כמה מתוך ה 18 יהיו עוזריהם
אני רק שאלה  |  11/03/14 06:12
5
הצביעות של הרצוג עם החרדים
הוא בעד השוויון?  |  11/03/14 07:00
6
אבל-האם נראה הכלל את יש עתיד? ל"ת
הדודה קלרה  |  11/03/14 09:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
איתמר לוין
הפרקליטות מסרה לבג"ץ, כי נתניהו יכריע עד סוף מרץ במחלוקת בין הליכוד ביתנו לבין יש עתיד על איוש יו"ר ועדת החוץ והביטחון
יפעת גדות
ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק    שני אזורים נפרדים של מושבים יוקצו לעישון בידי הנהלת המתקן
עידן יוסף
האופוזיציה עומדת בדעתה להחרים את דיוני המליאה בעקבות סדרי הדיון על שלושה חוקים שנויים במחלוקת - צעד נדיר שלא ננקט כמותו מאז שנת 2009
איציק וולף
לקראת שבוע החקיקה המלא האחרון לפני היציאה לפגרה ולקראת העלאת חוק השוויון, חוק המשילות ועיגון משאל עם בחוק יסוד גובש בסוף השבוע מסמך שיחייב את סיעות הקואליציה לתמוך בהצעות כ'בלוק אחד'
עידן יוסף
פרוטוקול דיוני ועדת השרים לחקיקה אינו גלוי לעין כל ונסיונות הח"כים להפוך אותו לגלוי כדי ללמוד ממנו מדוע מתנגדת הממשלה להצעות החוק שלהם עולים בתוהו. מתברר שיש סיבות, ואפילו הגיוניות, שבגללן נמנעת ועדת השרים משקיפות
רשימות נוספות
מאוגוסט: אגד תעבורה תיכנס לחבל בנימין  /  עידן יוסף
הכנסת עוברת לנייר ממוחזר  /  יפעת גדות
אורבך: "הממשלה מתנגד להצעת החוק..."  /  עידן יוסף
בישראל מזייפים בחירות, חד וחלק   /  איתמר לוין
באש ובמים, קנדה לצדכם  /  סטיבן הרפר
הרש"פ והנהגתה - לא פרטנר  /  יואל (יולי) אדלשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il