X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בתביעה נטען כי הנתבעות אינן מסמנות כנדרש בתקנות חלק מהמוצרים המיוצרים ומשווקים על ידן וכתוצאה מכך נפגעת זכותו הטבעית של הצרכן לדעת מה הם רכיבי המזון אותו הוא צורך
▪  ▪  ▪
מה הם המרכיבים המדויקים במזון אותו אנו צורכים? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה נגד שטראוס, תנובה, סלטי שמיר, טמפו והחברה המאוחדת להפצה ולמסחר שבבעלות דנשר, בטענה להפרת החובה לסימון מוצרים כנדרש בתקנות הסימון התזונתי.
בתביעה נאמר כי הסימון התזונתי של חלק ממוצרי הנתבעות נעשה שלא כדין, אינו בולט לעין, אינו ברור ומקשה עד מאוד על קריאתו. כתוצאה מכך רוכש הצרכן את המוצרים הללו מבלי שיידע מה הם מכילים ו/או הוא נדרש לטרחה ולמאמץ רבים על-מנת לגלות את הרכב המוצרים.
לדברי התובע, אריאל אברהמוב מקרית מוצקין, בתביעתו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, זכותו של כל אדם להחליט מה להכניס אל גופו, אלו סוגי מזון לצרוך, וזכותו לדעת מה הם רכיבי המזון אותו הוא צורך, מהו תיאורו וכינויו, ובכלל כל פרט הרלוונטי לטיבו וטבעו של המזון.
אשר על כן, לדברי התובע, חשיבות המידע על אודות המזון לצרכן הינה רבה. התובע מציין כי במסגרת המלצות לצריכה נאותה של שומנים על סוגיהם, ממליץ משרד הבריאות לקרוא את רשימת הרכיבים של המוצר ואת טבלת הסימון התזונתי.
בתביעה נאמר כי התקנות מחייבות לפרט את הערך הקלורי של המזון ותכולת החלבונים, הפחמימות, השומנים, הנתרן ובחלק מהמקרים גם הכולסטרול, ומחייבות כי הסימון יהיה נגיש וברור לכל המתבונן במקום בולט לעין בתוך מסגרת ובצורת טבלה.
אולם לדאבון הלב הנתבעות אינן מסמנות חלק ממוצריהן כנדרש בהתאם לתקנות הסימון התזונתי, בכך שהן אינן עורכות את הסימון התזונתי בצורה של טבלה הנוחה לקריאה ואינן מדגישות אותו במסגרת הבולטת לעין. זאת כאשר במוצרים רבים אחרים המשווקים על ידן הן יודעות לסמן סימון תזונתי ראוי וכדין.
לדברי התובע, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, האופן הקלוקל בו מסמנות הנתבעות את המוצרים הרלוונטיים הקשה עליו עד מאוד את מלאכת ההשוואה בין המוצרים הללו לבין מוצרים אחרים ועל היכולת להבחין ולקרוא את הסימון התזונתי. כנגזר מכך, הקשה על יכולתו ויכולת משפחתו לצרוך את המוצרים באופן מושכל בהתאם לכמויות החומרים הרשומים בסימון התזונתי.
התובע מעריך את הנזק המצרפי שנגרם לצרכנים בסכום של 6.4 מיליון שקלים. בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעות לסמן את המוצרים כפי הנדרש בדין, וכן לאסוף את כל המוצרים שיצאו משליטתן בהם לא מופיע הסימון הנדרש בדין.

ת.צ. 870-03-14
תאריך:  11/03/2014   |   עודכן:  11/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"תאגידי המזון לא סימנו מוצרים כדין"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
תושבי שתי הערים מגיעים לישורת האחרונה כדי לקבוע האם להישאר עם ראש העירייה הנוכחי או להחליף את ההנהגה    כ-1,300 שוטרים הוצבו בקלפיות כדי למנוע זיופים
אביתר בן-צדף
בכוח יש שלוש שייטות, שעוסקות בשמירה על נמלים ועל מתקנים חיוניים ליד החופים ובסיורים במי החופים ובנהרות    תשע ימאיות מחכות לאישור להצבתן הקרבית בשייטת 2 בווירג'יניה
הדר פרבר
בעין יהב צריכים להשקות יותר דווקא לאחר שהגשם יורד כדי לשטוף את הקרקע מהמליחות
איתמר לוין
שופטת התעבורה שרית קריספין-אברהם דחתה בקשה לקבלת חוות דעת הממונה על עבודות שירות בעניינו של נהג שהודה והורשע בגרימת מוות ברשלנות, באומרה: "אין מקום בנסיבות המקרה לעבודות שירות"
איתמר לוין
המדינה: רוברט ובלה קנטי הוציאו את הכסף במירמה מקרובים וידידים, בטענה שישקיעו אותו עבורם בכינורות נדירים ויניבו תשואה של 25%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il