X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האישור הושג ברוב של 67 חברי כנסת ללא מתנגדים או נמנעים האופוזיציה החרימה את הדיון ליברמן: "זו אופוזיציה של נציגי ארגוני הטרור, של הפוסט ציונים, של הבכיינים" רותם נגד הרצוג: מנסה להשיג את תמיכת החרדים
▪  ▪  ▪
ליברמן. ממחטה לבוז'י [צילום: פלאש 90]

במליאת הכנסת אושר (יום ג', 11.3.14) חוק המשילות. 67 חברי הכנסת של הקואליציה הצביעו בעדו והוא עבר ללא מתנגדים או נמנעים, לנוכח החרמת סיעות האופוזיציה את הדיון. הרוב הנדרש לתיקון חוק-יסוד זה, הוא של 61 חברי כנסת.
השר אביגדור ליברמן סיכם באופן תקיף את הדיון על חוקי המשילות בשם הממשלה: "כל מה שאנחנו ראינו פה ביממה האחרונה זה מחזה של צביעות ובכיינות. כל פעם ששמעתי את בוז'י חיפשתי מטפחת לנגב את הדמעות. כל הזמן הוא בוכה ומקטר והצביעות פה זועקת לשמיים. כל אותם אנשים שכרגע כל כך חרדים לדמוקרטיה הישראלית, הגישו בעצמם הצעות שדיברו על הצורך הדחוף בהעלאת אחוז החסימה. כל אחד שייכנס לאתר הכנסת יוכל לקרוא את הנאומים של דוברי האופוזיציה למה אכן צריך להעלות את אחוז החסימה. אנחנו עדיין באחוז נמוך יותר מהרבה מדינות בעולם הנאור.
"חוק המשילות מהווה את היסודות הכי מוצקים לדמוקרטיה הישראלית. לגבי הטענה שהכל בחיפזון ולא נתנו אפשרות לאופוזיציה להתבטא - הצעת החוק הוגשה לפני עשרה חודשים, עברה בקריאה ראשונה לפני שמונה חודשים בדיון במליאה בו השתתפו 79 חברי כנסת. בוועדת חוק, חוקה ומשפט נערכו 29 ישיבות. תראו לי עוד חוק אחד שוועדה כלשהי דנה בחוק אחד כל כך הרבה ישיבות. 277 חברי כנסת לקחו חלק בדיונים. 253 מומחים לנושא הוזמנו מבחוץ. הדיונים נמשכו 47 שעות. לא היה חוק שהיה בו דיון כל כך ארוך מקיף ויסודי, ואחרי זה עוד טוענים שלא היה לאופוזיציה מספיק זמן ללמוד את החוק.
"הגיע הזמן שתקום ממשלה שיכולה להוביל סדר יום ברור ולא פשרה על פשרה. ממשלה שתוכל לקבל החלטות ולא עסוקה כל הזמן בתחזוקת הקואליציה.
"ראיתי אתמול בטלוויזיה את ח"כ זחאלקה ששולח אותי בחזרה לרוסיה, ושמחתי לראות שחבריו הם נציגי הטרור, ח"כ זחאלקה היורש של עזמי בשארה, וח"כ חנין זועבי שהתעמתה עם חיילי צה"ל על המרמרה. זו אופוזיציה של נציגי ארגוני הטרור, של הפוסט ציונים, של הבכיינים".
את חוקי המשילות יזמו חברי הכנסת רונן הופמן (יש עתיד) ודוד רותם (הליכוד ביתנו).
להלן עיקרי הסעיפים בחוק הבחירות לכנסת (תיקון מס' 62), התשע"ד-2014 המופיעים בחוקי המשילות:
  • אחוז החסימה - החוק הנוכחי קובע כי מפלגה שלא זכתה ב-2% מסך הקולות, לא תזכה לייצוג בכנסת. החוק הנוכחי מעלה את אחוז החסימה ל-3.25% (4 מנדטים).
  • אי-אמון - על-פי ההצעה, ההצעה להביע אי-אמון בממשלה, תהיה הצעה קונסטרוקטיבית. הצעה שתוגש למליאת הכנסת להביע אי-אמון בממשלה, תחייב את מציע ההצעה, להגיש הצעה לממשלה חלופית. ההצעה תנקוב בשם חבר הכנסת שיכהן בתפקיד ראש הממשלה, שמות השרים חברי הממשלה, וכן את קווי היסוד של הממשלה המוצעת. הממשלה החדשה, תיכון מיד עם תמיכת מליאת הכנסת, בהצעת האי אמון ובממשלה החלופית. כלשון המציעים. אם על ההצעה יחתמו 61 חברי כנסת, ההצעה תידון לא יאוחר משבוע, מיום הגשת ההצעה.
  • מימון מפלגות - ההצעה קובעת כי מימון המפלגות השנתי, יועבר רק למפלגה שתמנה לפחות שני חברי כנסת. מתוך מטרה לייצר תמריץ שלילי בפני חברי הכנסת, שימנעו להתפלג מסיעתם. אולם, הסנקציה הכלכלית המוצעת, לא תושט על מפלגות שיתמזגו לצורך ריצה משותפת בבחירות, מתוך כוונה להתפצל לאחר הבחירות.
  • ממשלה - החוק הנוכחי, לא מגביל את מספר שרי הממשלה, ומאפשר למנות שר בלי תיק. ההצעה קובעת, כי מספר שרי הממשלה כולל ראש הממשלה, יוגבל ל-19, תבוטל האפשרות למנות שר ללא תיק ויוגבל מספר סגני השרים לארבעה. אולם, הממשלה תוכל לבקש את תמיכת הכנסת למינוי שרים נוספים, אם 70 חברי כנסת יתמכו בהצעה.
  • פיצול סיעות - החוק הנוכחי מאפשר לשליש סיעה או למינימום שבעה חברי כנסת, להתפצל לשתי סיעות. הצעת החוק מבטלת את האפשרות לשבעה ח"כ להתפצל מסיעתם. עוד נקבע בהצעה, כי חבר כנסת יוכל להתפצל מסיעתו, אם סיעתו החליטה להתמזג עם סיעה אחרת. ח"כ שיתנגד למיזוג, יוכל להתפצל מסיעתו. אולם, מפלגות שיתמודדו יחדיו לכנסת, יוכלו להתפלג לאחר הבחירות ללא סנקציות כספיות.
  • תקציב המדינה - הצעת החוק מבקשת לקבע בחוק את ההיתר שניתן לממשלה, להוציא כספים בתקופה בה הממשלה פועלת ללא תקציב מאושר, 1/12 מהתקציב בפועל, לרבות השינויים שבוצעו בתקציב במהלך השנה שעברה. ולא להוציא כספים, לפי התקציב שאושר בחוק התקציב האחרון שאושר. על-פי ההצעה, משרד האוצר יפרסם את הוצאות הממשלה בתקופה בה הממשלה פועלת ללא תקציב מאושר. עוד הוחלט, להעניק לממשלה חדשה, 100 ימים לאשר תקציב חדש במקום 45 יום הניתנים על-פי החוק הנוכחי.
יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, ח"כ דוד רותם (הליכוד ביתנו), תקף במליאת הכנסת את יו"ר העבודה, ח"כ יצחק הרצוג, בסיכום הדיון על חוקי המשילות: "ביומיים האחרונים אני שומע את ראש האופוזיציה וחבריו מדברים על נושא הדמוקרטיה, והנה מסתבר שלא מדובר כלל בעניין דמוקרטיה. ראש האופוזיציה מנסה לארגן לעצמו את הקואליציה אחרי הבחירות הבאות, והוא גילה שאם הוא לא יבוא להצביע על חוק הגיוס, החרדים יתמכו בו. זה מה שמעניין אותו, לא דמוקרטיה מעניינת אותו, ולא חוקי המשילות. כאשר חברי האופוזיציה ידעו שאין להם טענות אמיתיות נגד החוקים, כל מה שמעניין אותם זה למצוא חן בעיני החרדים, וכאשר ידוע להם שמי שיצביע בעד השוויון בנטל, לא יזכה לשיתוף פעולה עם החרדים, הם מעדיפים שלא לבוא להצבעה.
"שימו לב לדבר מעניין, הח"כים החרדים נמצאים יחד עם זהבה גלאון וחבריה באופוזיציה כדי שהם יתמכו זה בזה. ברור להם שאם הם יבואו לכאן הם יצטרכו להצביע בעד חוק הגיוס וזה דבר שמפחיד אותם. הציבור במדינת ישראל איננו טיפש, הוא רואה את ההצגה הזו אבל גם מבין שמי שלא יהיה כאן ויצביע בעד השוויון בנטל, מונע את האפשרות להעביר את החוק הזה. הציבור ילמד אותם שמי שלא רוצה להצביע מכיוון שהוא רוצה למצוא חן בעיני החרדים, ישלם את המחיר היקר ביותר.
"יש בעיה שכל מיני אנשים שרוממות הדמוקרטיה בגרונם, והם לא באים לנמק את ההסתייגויות שלהם, אחר כך הם לא יכולים לטעון שום דבר בשם הדמוקרטיה. מי שרוצה לדבר על דמוקרטיה שיבוא לחדר הזה וכאן יטען את טענותיו ויעמיד את הדברים להצבעה. כל הטענות של ראשי האופוזיציה בימים האחרונים, פוגעות בדמוקרטיה הישראלית. יש מצב ראוי שמי שרוצה לטעון לדמוקרטיה ישחק בכללי הדמוקרטיה. מי שנוהג כפי שנהגה האופוזיציה, אין לו מקום בדמוקרטיה הישראלית ואין לו מקום בבניין הזה".
יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, אמר: "אני רוצה לברך את מליאת הכנסת על אישור התיקונים לחוק יסוד הממשלה ולחוק יסוד הבחירות לכנסת.
"אני רוצה לברך את הציבור הישראלי שיקבל מעתה ממשלות מתפקדות יותר, חסכוניות יותר, יעילות יותר. ממשלות שיש בהן רק 18 שרים, ממשלות שממוקדות בעשיית עבודתן ולא בכיבודים ובלשכות שרים מיותרות, ממשלות שאין בהן שרים ללא תיק, ממשלות שיש להן יכולת משילות ממשית.
"אני רוצה לברך את הציבור הישראלי שיקבל מעתה כנסות עם מסגרות פוליטיות רחבות יותר, בדלניות פחות, שיכולת הפיקוח שלהם על עבודת הממשלה תגבר, שהדיונים בהן יהיו ענייניים יותר, מקצועיים יותר, קונסטרוקטיביים יותר.
"אני רוצה לברך גם את חברי, שר החוץ אביגדור ליברמן, שהעבודה המשותפת על החוק הזה הביאה לתוצאה הרצויה והראתה שוב איך בממשלה הזו, העיסוק המרכזי הוא בטובתו של האזרח ולא בקרדיט".
האופוזיציה מקיימת כינוס נפרד ובכוונתה להחרים גם את הדיון על חוק הגיוס.

תאריך:  11/03/2014   |   עודכן:  11/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם מיכאלי  אברהם (אבי) וורצמן  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן כבל / Eitan Cabel  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליהו ישי  אמנון כהן  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דב ליפמן  דוד רותם  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זבולון כלפה  זהבה גלאון  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנא סוייד  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלב אבו-עראר  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יעל גרמן / Yael  German  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת קריב  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק הרצוג  יצחק וקנין  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל חסון  ישראל כץ / Israel  Katz  כרמל שאמה-הכהן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מוחמד ברכה  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מיקי רוזנטל  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מסעוד גנאים  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה מזרחי  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה זלמן פייגלין  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  נסים זאב  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סתיו שפיר / Stav Shafir  עדי קול  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עזמי בשארה  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עמרם מצנע  עפו אגבאריה  עפר שלח / Ofer  Shelah  פניה (פאינה) קירשנבאום  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רונן הופמן  רות קלדרון  רינה פרנקל  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שמעון  אוחיון  שמעון סולומון  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכנסת אישרה את חוק המשילות פה-אחד
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בכיינות אינה מנהיגות
יוא"ב  |  11/03/14 12:03
2
ליברמן, פוטין זקוק לאנשים כמוך ל"ת
עידןסובול   |  11/03/14 12:24
3
סוף סוף שלטון השמואל בארץ
זקן  |  11/03/14 12:31
4
ליברמן חושב שהוא ברוסיה
שינשין  |  11/03/14 13:41
 
- חה חה חה
גנאל  |  11/03/14 16:31
 
- לא נראה לי שאתה שמאל ל"ת
מר שינשין  |  11/03/14 17:07
5
הרצוג תיזהר ממנו.הוא יזרוק..
שומר ברים  |  11/03/14 14:57
6
ל...2 ..4...ו..5 מספיק
כבש 44  |  11/03/14 15:02
7
הממשלה אישרה - הכנסת לא!
צבע הכסף  |  11/03/14 15:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 19
עידן יוסף
בעקבות חוק הגיוס חלה עלייה בהתנכלויות חרדים לחיילים חרדיים    קיימות עוד תקיפות שלא דווחו לצה"ל    135 חיילים קיבלו פטור ממדים בדרך הביתה
עידן יוסף
השרה מיש עתיד צופה עלייה של 7 מנדטים בכוחן של המפלגות הערביות בעקבות חוק המשילות    סגן השר מיקי לוי: אולי חברי האופוזיציה פחדו שנעמת אותם עם ההצעות שהם עצמם הגישו, ולכן ברחו מהמליאה
איתמר לוין
הפרקליטות מסרה לבג"ץ, כי נתניהו יכריע עד סוף מרץ במחלוקת בין הליכוד ביתנו לבין יש עתיד על איוש יו"ר ועדת החוץ והביטחון
יפעת גדות
ועדת הבריאות של הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק    שני אזורים נפרדים של מושבים יוקצו לעישון בידי הנהלת המתקן
עידן יוסף
האופוזיציה עומדת בדעתה להחרים את דיוני המליאה בעקבות סדרי הדיון על שלושה חוקים שנויים במחלוקת - צעד נדיר שלא ננקט כמותו מאז שנת 2009
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il