X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עיוור הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רכבת ישראל בטענה כי כל תחנותיה ברחבי הארץ אינן נגישות לאוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד רכבת ישראל בטענה לפגיעה בזכויות נגישות בתחבורה ציבורית של עיוורים וכבדי ראייה.
התובע ראובן ברון עיוור בעל שרידי ראייה טוען כי רכבת ישראל מפרה את הוראות החוק שנועדו לאפשר לעיוורים וכבדי ראייה להשתמש בשירותי התחבורה המסופקים על ידה באופן יעיל שאינו נופל משימושם של הנוסעים הרואים.
לדברי התובע אוכלוסייה מסוגו נזקקת לתחבורה הציבורית יותר מכל ובכלל זה שירותי התחבורה המסופקים על-ידי רכבת ישראל מאחר שניידותם תלויה בתחבורה הציבורית, אשר בלעדיה מופרת זכותם להשתתפות מלאה בחברה והם נותרים בפאתי החברה.
התובע מציין כי המחוקק נתן דעתו לצרכיה של אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראיה וחייב את רכבת ישראל לבצע התאמות כדי לאפשר לאוכלוסייה זו להשתמש בשירותי התחבורה המסופקים על ידה. בתביעה נטען כי כל תחנות הרכבת אינן נגישות לאוכלוסיית לקויי הראיה והעיוורים.
בתביעה נאמר כי בשל היעדר נגישות של תחנות הרכבת נגרמת פגיעה בתחושת הביטחון של העיוורים וכבדי הראיה בשל היעדר ידיעה אודות נתונים או מידע להם הם זקוקים על-מנת להתמצא בתחנות- בין נתונים הנוגעים לנסיעה המתוכננת לדוגמה מציאת הרציף, הקופות או השירותים ובין נתונים הנוגעים לאזהרה מפני מכשולים או אזורים מסוכנים.
התובע טוען באמצעות עוה"ד עופר לוי ושמואל אהרנסון כי בשל התנהלותה זו של רכבת ישראל נגרמת לאוכלוסיית העיוורים וכבדי הראיה מבוכה רבה, חוסר נוחות, פגיעה קשה בזכות לאוטונומיה, לכבוד ולשוויון.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את הרכבת לפצות את העיוורים וכבדי הראיה בסכום מצרפי מוערך של 50 מיליון שקלים, ובנוסף לחייבה בהקצאת משאבים הנדרשים על-מנת לקיים לאלתר את הוראות תקנות הנגישות וחוק שוויון זכויות.
התובע מציין כי במסגרת מאמציו בתחומי ההנגשה לעיוורים וכבדי ראיה הוא הגיש תביעה ייצוגית הנוגעת לפגיעה בזכויות נגישות בתחבורה הציבורית של עיוורים וכבדי ראיה גם כנגד אגד, דן, קווים, וקונקס והתביעה אושרה כייצוגית וניתן בה תוקף של פסק דין להסכם פשרה.

ת.צ. 21458-03-14
תאריך:  11/03/2014   |   עודכן:  11/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת ישראל אינה מנגישה שירותיה לעיוורים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קפסולת סויוז החזירה אמריקני ושני רוסים ששהו בתחנת החלל כחודשיים    נחתו בשלום בערבות קזחסטן לאחר 166 ימים בחלל החיצון
איתמר לוין
הרשות מכינה חוזר מקצועי שיתמודד עם השאלה הסבוכה של הטלת מע"מ על פעילות במרחב האינטרנטי הממוקדת בתושבי ישראל    בג"ץ דחה עתירה בנושא: יש להמתין לחוזר
עידן יוסף, איציק וולף
ח"כ שטבון הודיע כי למרות עמדת הקואליציה התומכת בחוק - יצביע נגדו משום שמטרתו לפגוע בחרדים    ח"כ שלח: ח"כים בבית היהודי מספרים סיפורים לעצמם    יו"ר הכנסת התחנן בפני ראשי האופוזיציה: אל תשבשו את ביקור דיויד קמרון בכנסת
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר לבקש הצעות לרכישת שני העיתונים ביחד ולחוד    אושרה גם הוצאת 183 מבין 550 עובדי העיתון לחופשה ללא תשלום למשך חודשיים לפחות
עופר וולפסון
האם אנחנו סומכים על הרשויות הממשלתיות שיגנו על הזכויות הצרכניות שלנו?    כמה ישראלים חותמים על הסכם בלי לקרוא אותו?    מי הולך לעבור לחבילה הצרה שמציעים בהוט וביס?    ומתי הידע שלנו על זכות צרכנית, משפיע לא רק על הארנק?    רשות ההסתדרות לצרכנות בסקר חדש לקראת יום הצרכן הבינלאומי, המגלה כי כל ישראלי שלישי מאמין כי מצבו כצרכן פחות טוב משהיה בעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il