X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
65 חברים בקואליציה הצביעו בעד אישור החוק ורק ח"כ המורד מהבית היהודי התנגד לו סיעתו של שטבון צפויה להדיח אותו מחברותו בוועדת החוץ והביטחון ומתפקידו כסגן יו"ר הכנסת
▪  ▪  ▪
ח"כ שטבון. מורד בעמדת הסיעה [צילום: מן הטלוויזיה]
עתירה זריזה נגד החוק
בעקבות אישור חוק השוויון בנטל הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ ובה נטען כי מדובר בחוק אשר למעשה מגביר את אי-השוויון.
"ברור לכל כי ככל שעולה גיל הגיוס, טיב ומשמעות השירות יורדים. היכולת האמיתית לתרום פוחתת, ומעבר לכך שירותם מהווה נטל כלכלי משמעותי על תקציב הביטחון והמדינה, וגם על חשבון חיילים משוחררים", טענו העותרים.
עוד הוסיפו: "שוב ראינו שאין מנהיגות בנושא בישראל ועל כן אנו נאלצים לשוב ולפנות פעם נוספת לבית המשפט העליון, המהווה את המגן האחרון על ערך השירות בישראל".

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק שירות ביטחון (תיקון מס' 19), התשע"ד-2014, המכונה חוק השוויון בנטל. בקריאה השנייה תמכו בהצעה 66 חברי כנסת ורק ח"כ יוני שטבון מן הבית היהודי התנגד לה. בקריאה השלישית תמכו בהצעה 65 חברי כנסת ושטבון הצביע נגדה.
ההצעה נועדה להסדיר את שילובם של תלמידי הישיבות בשירות סדיר ובשירות אזרחי, בתהליך דו-שלבי. התקופה הראשונה, עד 2017, מוגדרת כתקופת הסתגלות, שבמהלכה יוכלו תלמידי הישיבות לבחור האם להתגייס לשירות סדיר, לשרת בשירות אזרחי או להמשיך ללמוד בישיבה. בנוסף, מי שמלאו להם 22 שנים בעת חקיקת החוק, יוכלו לקבל פטור משירות סדיר, כדי לאפשר את השתלבותם בתעסוקה. מי שמלאו להם 18 עד 22 בעת חקיקת החוק, יוכלו לדחות את שירותם עד גיל 24, ואם דחו את שירותם, יוכלו לקבל פטור.
במהלך תקופת ההסתגלות, ולאחר מכן, בתקופת הקבע, תקבע הממשלה יעדי גיוס עולים. אם יושגו היעדים בתקופת הקבע, ימשיך הגיוס להיות שולונטרי, ותלמידי הישיבות יוכלו לדחות את שירותם עד גיל 26, ולקבל פטור. אולם, אם לא הושג יעד גיוס בשנה מסוימת, החל מאותה שנה, תחול חובת גיוס לשירות סדיר או לשירות אזרחי על כלל תלמידי הישיבות, החל מגיל 21, למעט על 1,800 תלמידי ישיבה מתמידים.
בנוסף, מוצע בהצעת החוק לקצר את משך תקופת השירות הסדיר לגברים, החל מיולי 2015, ולהעמידה על 32 חודשים. כן מוצע להסדיר את מסלול ישיבות ההסדר, הכולל שירות משולב של פרקי זמן של לימוד בישיבה ושל שירות צבאי שלא יפחת מ-17 חודשים. בנוסף, מוצע לקבוע הסדר של דחיית שירות לתלמידי הישיבות הגבוהות הציוניות, ולפיו תלמידי ישיבות אלו יוכלו לדחות את שירותם עד גיל 23. 300 מתוכם מדי שנה יוכלו לדחות את שירותם עד גיל 26, ולהתגייס לשירות סדיר.
ח"כ שטבון התנגד גם להצעת חוק שירות לאומי-אזרחי, התשע"ד-2014, אשר עלתה היום לקריאה שנייה ושלישית. למרות התנגדותו, עברה גם הצעה זו בקלילות בתמיכת 67 חברי כנסת.
כעת, לנוכח הצבעתו של ח"כ שטבון המנוגדת לעמדת סיעת הבית היהודי אשר תמכה בשני החוקים, צפויה הסיעה להדיח אותו מכל תפקידיו בסיעה. בין היתר יודח שטבון מתפקידו כחבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת וכסגן יו"ר הכנסת מטעם הבית היהודי.
תאריך:  12/03/2014   |   עודכן:  12/03/2014
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
חוק השוויון בנטל עבר; ח"כ שטבון התנגד
תגובות  [ 4 ]מוצגות  [ 4 ] כתוב תגובה 
1
שיטבון פופוליסט מתחסד וצבוע
שיטבון הצבוע  |  12/03/14 11:51
2
מקומם שח"כ שהצביע כפי שלבו אמר
לו - מודח מכל   |  12/03/14 12:06
3
דיקטטורה ישראלית זוחלת ל"ת
אזרחית ותיקה  |  12/03/14 13:53
4
זה לא חוק זה צחוק
דודי30  |  13/03/14 14:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
על-רקע הירידה החדה ביותר במחיר המתכת מאז 2011, חברות ישראליות מבצעות החל מהשבוע מהלכי הגנה בהיקפים גבוהים, במטרה להבטיח כי ערך מלאי הנחושת שלהם לא יינזק כבעבר    ירידות חדות ופתאומיות בעבר הובילו לירידה של עשרות אחוזים בערך המתכת, לה שימוש נרחב בתעשיה
עופר וולפסון
השותפות בתמר התחייבו לספק לתחנות כ-4.5 מיליארד מטר מעוקב לתקופה של 15 שנה    רק השבוע דיווחו על אספקה של 3.3 מיליארד מ"ק לתחנה בשורק
יצחק דנון
אם שרכשה עבור בנה הפעוט תחפושת שאינה עומדת בתקן, מבקשת לאשר תביעה ייצוגית נגד היבואנית ולחייבה לפצות את רוכשי התחפושות שיובאו על ידה והעלולות לסכן את שלום הילדים
יפעת גדות
הקמפיין השנתי של יום הצרכן הבינלאומי מוקדש השנה לצרכני הסלולר    רשות ההסתדרות לצרכנות ערכה סקר מיוחד באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, ובדקה האם ישראלים באמת קוראים את החשבונית בסוף החודש, כמה מהם מתקשרים לשירות לקוחות כדי להוזיל את המחיר ולמה הצרכנים לא מחליפים את חברת הסלולר שלהם
איציק וולף
העצור, תושב ג'בל מוכאבר בן 48, הודה בחקירתו כי ניסה לפוצץ בנייני מגורים בשכונות ארמון הנציב וגילה    ההשראה למעשים - אסון הגז שאירע השנה בגילה    הודה גם בניסיון רצח על-רקע לאומני באמצעות גרזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il