X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העורכת המפוטרת של שבועון הילדים "אותיות" מגלה שהשבועון הועבר מקבוצת מקור ראשון לחברת תכלת זמן קצר לפני הבקשה להקפאת הליכים
▪  ▪  ▪
בן-צבי. ביהמ"ש מנע מכירה [צילום: פלאש 90]

שלמה בן-צבי העביר את שבועון הילדים "אותיות" מבעלות חברת מקור ראשון לבעלות חברת תכלת. כך טוענת ליאת רוטנר, שהייתה עורכת השבועון ופוטרה בחודש שעבר.
רוטנר - סופרת שכתבה רבי-מכר כבר בהיותה בת עשרה - פוטרה לאחר שבטעות פורסם בשער האחורי של "אותיות" קומיקס שנועד ל"מעריב לילדים" והופיעו בו המילים "נשיקה צרפתית". את טענתה העלתה (יום ב', 10.3.14) בפוסט בדף הפייסבוק שלה.
בן-צבי ביקש למכור את העיתון מקור ראשון לחברת תכלת שבבעלותו, וכך להפריד אותו מהעיתון מעריב. המהלך נמנע בידי השופט דוד מינץ, במסגרת הקפאת ההליכים נגד קבוצת מקור ראשון, לאחר שכמה מן הצדדים טענו שמדובר בהברחת נכסים. טענתה של רוטנר מלמדת, כי בן-צבי החל לבצע את המהלך זמן קצר לפני הקפאת ההליכים, מה שמגביר את החשש שמדובר בהברחת נכסים וניסיון למנוע את קריסת מקור ראשון בשל הפסדי העתק של מעריב.
לדברי רוטנר, "עד יומי האחרון הובטח לי שגם מעסיקי יתחלף מ"מקור ראשון" לתכלת ואקבל בחזרה את הפנסיה והמשכורת המלאה (עשו לנו הפחתות שכר כש'ריעננו' המיזוג של מקוראשון/מעריב). אמרו, אמרו, אמרו, עד שפיטרו. וכעת... בעוד שעיתון 'אותיות' ממשיך לחגוג עם ביטחון כלכלי ושכר, אני באותו מצב של עובדי מעריב אשר תובעים מחר במשטרה את בעלי העיתון לגבי הפנסיה הנעלמת כבר חצי שנה + גם במצב של המפוטרים שלא משלמים להם פיצויים + גם במצב של העובדים שלא קיבלו משכורת".
רוטנר מוסיפה: "לא רציתי לומר את זה עד עכשיו כי הנחתי שסיום העבודה שלי עם מעסיקיי אותם כה הערכתי וכיבדתי עד החודשיים האחרונים תיחתם עם תשלום הפיצויים והחובות שלהם אליי. מכיוון שזה לא קורה, ומסתבר שאינני היחידה פה שמתרוששת בענק בגללם ושכנראה גם לא אראה את הכסף בזמן הקרוב אם בכלל, הרשיתי לעצמי להגיד.
"אני מסוגלת להגיד עוד הרבה דברים. אבל נאחזת בתקוה הקלושה שאולי יהיה נס ובכל זאת ישולם לנו משהו. בעצם גם אם לא, יש במות טובות בהרבה לגלות עליהן את זה, אז אני אשתוק בינתיים".
"מנסה להתחמק מההתחייבויות"
במקביל מבקשים (יום ד', 12.3.14) עובדי מעריב והנאמנים להסדר הנושים של חברת מעריב, למנוע פיטורי עובדים במסגרת הקפאת ההליכים נגד קבוצת מקור ראשון. עוה"ד גלילה הורנשטיין, שלמה נס וירון ארבל טוענים, כי בן-צבי מנסה להתאים את פעילות מעריב לצרכיו-שלו ובכך הוא מסכל את האפשרות למכור את העיתון כעסק חי.
"לא ניתן להימנע מהמסקנה, כי מטרתן של החברות ובעל השליטה הינה התחמקות מכל ההתחייבויות שהרוכשת לקחה על עצמה להמשך הפעלת פעילות מעריב, הכרוכה בקשר הדוק עם המשך העסקת עובדי מעריב כפי שעוגן במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם כחלק מאישור מכר פעילות מעריב לרוכשת, באופן שבסופו של דבר עיתון מעריב ייוותר בשליטתו תוך הפרה בוטה של ההתחייבויות לעובדים", נטען בבקשה שהוגשה למינץ.
עוד אומרים העובדים והנאמנים, כי קיים חשש ש-2 מיליוני השקלים שהזרים בן-צבי למימון ההפעלה בתקופת ההקפאה לא יספיקו לשם כך, ולפיכך הם מבקשים להורות לנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, למסור תוכנית הפעלה סדורה לחודש הקרוב. לבסוף הם מבקשים לקבוע, כי פעילותו של מעריב תימכר בנפרד מפעילותו של העיתון מקור ראשון.

תאריך:  12/03/2014   |   עודכן:  12/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"בן-צבי העביר שבועון לחברת תכלת שבבעלותו"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בלי מקור ראשון התקשורת גיבחת
לבלה  |  13/03/14 01:00
2
דקטטורת המשפט השולטת על ניהול ל"ת
עיתון תביא לסגירה  |  13/03/14 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מעריב - הקריסה
עידן יוסף
החופשה היא ללא תשלום וללא הגבלת זמן    היום הפגינו כ-150 עובדים בתל אביב    שני מוספים בוטלו במקור ראשון
עידן יוסף
מו"ל ובעלי קבוצת מעריב-מקור ראשון הודיע כי לא יפריע למי שחפץ לרכוש את העיתון ולהעסיק את עובדיו, ולכן ביקש מבית המשפט לשמור על העיתונים כעסק חי
איתמר לוין
מארג החברות של שלמה בן-צבי, שני העיתונים, שלושת הנאמנים ושני השופטים
איתמר לוין
ביהמ"ש אישר לבקש הצעות לרכישת שני העיתונים ביחד ולחוד    אושרה גם הוצאת 183 מבין 550 עובדי העיתון לחופשה ללא תשלום למשך חודשיים לפחות
לי-אור אברבך
רו"ח חן ברדיצ'ב ביקש סמכויות נוספות שיאפשרו את כניסתו לתפקיד כגון אפשרות חתימה על פתיחת חשבון בנק, אחריות על האשראי ויכולת שליטה על ניהול עובדים    הציע את העיתון למכירה למרבה במחיר    העובדים הגישו תלונה במשטרה נגד שלמה בן צבי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il