X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית משפט השלום העניק פטור מתשלום אגרה לאמנית שהגישה תביעה כנגד שס על הפרת זכויות יוצרים במילות פזמון שכתבה על הרב עובדיה יוסף שס מערערת על ההחלטה.
▪  ▪  ▪
ראשי שס. הפרה של זכויות יוצרים [צילום: פלאש 90]

בית משפט השלום בפתח תקוה השתכנע כי לרות קוליאן קיימת עילת תביעה כנגד מפלגת שס וכי יש לה סיכוי ולו לכאורה לזכות בה, ועל כן יש להיענות לבקשתה למתן פטור מתשלום אגרה.
קוליאן, אמנית וסטודנטית למשפטים, הגישה תביעה בסך 2.25 מיליון שקלים כנגד שס בטענה כי הפרה את זכויות היוצרים שלה במילות פזמון של השיר "פאר הדור" שכתבה אודות הרב עובדיה יוסף ואשר נרשם על שמה באקו"ם, וזאת לצרכי מערכת הבחירות לכנסת ה-19.
בתביעתה טענה קוליאן כי שס פרסמה את השיר באופן נרחב ומאסיבי בפלטפורמות תקשרת שונות ב-150,000 עותקים לרבות על גבי תקליטורים (שמע וצפייה). אשר על כן, לטענת התובעת, על שס לשלם לה פיצוי של 15 שקלים לכל עותק של תקליטור דהיינו סכום כולל של 2.25 מיליון שקלים.
שס טענה בכתב ההגנה כי פעלה כדין ובהתאם לרישיון שניתן לה על-ידי התובעת שהציגה עצמה כתומכת וכחסידה של הרב עובדיה יוסף. עוד טענה שס כי המדובר בתביעה מופרכת וכי התובעת התירה לה לעשות שימוש במילות הפזמון של השיר, ולאחר מכן חזרה בה.
התובעת אם ל-4 ילדים ביקשה לפטור אותה מתשלום אגרת בית המשפט בטענה כי מצבה הכלכלי קשה והיא נתמכת מקצבת הביטוח הלאומי. בהחלטתה להיענות לבקשת התובעת למתן פטור מאגרה ציינה השופטת איריס ארבל-אסל כי אין להתעלם ממסכת הקשיים ומהנסיבות העובדתיות עימם מתמודדת התובעת בחייה.
בנוסף השתכנעה השופטת כי התביעה מגלה עילה וסיכוייה להתקבל הינם סיכויים קיימים ומוחשים. השופטת הוסיפה כי התובעת הניחה תשתית עובדתית בנוגע להיעדר יכולתה מבחינה כלכלית.
ואולם מפלגת שס אינה משלימה עם החלטה זו ועל כן הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד בקשת רשות ערעור על ההחלטה אשר בה לטענתה נפלו שגיאות וטעויות מהותיות.
בערעור שהוגש באמצעות עו"ד נדב עשהאל נאמר כי שופטת השלום הביעה מפורשות את דעתה כי סכום התביעה מנופח לכאורה וכי התובעת לא הניחה את התשתית העובדתית הנדרשת בשלומה, וכי התמונה הקודרת שניסתה לצייר בבקשת הפטור אינה נכונה, ואולם חרף קביעותיה אלה העניקה לתובעת פטור על סכום התביעה המנופח כולו ובניגוד לכללים המשפטיים החולשים על סוגיה זו.

בר"ע 17687-03-14
תאריך:  14/03/2014   |   עודכן:  14/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדיה יוסף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פטור מאגרה לתובעת שס בטענה להפרת זכויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
התנועה לחרם על ישראל טוענת להצלחה בהחלטת ממשלת מחוז בואנוס איירס להשעות מימוש הסכם בשווי של 170 מיליון דולר עם חברת המים הישראלית "בגלל פעולותיה הבלתי חוקיות בפלשתין"
אורי חודי
בחודש ינואר נרשמה יציבות כאשר המדד עלה ב-0.1%    בדצמבר 2013 נרשמה עלייה משמעותית בשיעור של 1.4%    מחיר דירה ממוצעת בישראל עמד ברבעון האחרון של 2013 על 1.238 מיליון שקל
משה גולן
מייסד ומנכ"ל פייסבוק פרסם פוסט ארוך בעמוד שלו וטען כי שוחח עם הנשיא והביע תסכול רב על "הנזק שגורמת הממשלה לעתיד שלנו"    צוקרברג התייחס לדיווחים לפיהם הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) עקבה אחר מיליוני משתמשים בפייסבוק
יוסי ניסן
הוט עברה ב-2013 להפסד של 62 מיליון שקל בשל הוצאות חד-פעמיות, לעומת רווח של 79 מיליון שקל ב-2012    ההכנסות עלו קלות ל-4.2 מיליארד ש'    ברבעון הרביעי הפסידה 179 מיליון שקל, לעומת רווח של 13 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2012
עופר וולפסון
ירד ב-0.2%    מדד שירותי הדיור עלה ב-0.3%    בשנה החולפת האינפלציה מסתכמת ב-1.2%, ובניכוי הדיור הייתה עומדת על 0.6% בלבד - הרבה מתחת ליעד הממשלתי    ההערכה בשוק: תהיה הפחתת ריבית נוספת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il