X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור עתרו לבית המשפט לביטול ההחלטה על שינוי מסלול הנחיתה העיקרי של המטוסים בנתב"ג בטענה כי השינוי יהפוך את היישובים לבלתי ראויים למגורים ואת חיי תושביהם לסיוט
▪  ▪  ▪
חשש כבר מרעש בלתי נסבל [צילום: AP]

קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור טוענים כי משמעות החלטת מנהל רשות שדות התעופה האזרחית לפיה עם סיום מיזם שדרוג התשתיות בנתב"ג, כבר בחודשים יוני-יולי השנה, מסלול 21 ישמש כמסלול הנחיתה העיקרי לכלל כלי הטיס הפועלים בשדה בימי חול בין השעות 5:50 ל-22:00 (למעט בשלב זה למטוסים בעלי למעלה מ-3 מנועים) תהפוך את הישובים הממוקמים בסמיכות לקצהו הצפוני של מסלול 21, לישובים שאינם ראויים עוד למגורים ואת חיי תושביהם לסיוט.
בארות יצחק ומזור הגישו עתירה כנגד החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית ליישום תבנית תפעול חדשה הקובעת את מערך ההמראות והנחיתות של כלל המטוסים בנתב"ג. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד רשות שדות התעופה האזרחית ומנהלה גיורא רום, וכנגד רשות שדות התעופה נאמר כי אף שנתיב הטיסה לקראת נחיתה על מסלול 21 חולף מעל יישובים רבים נוספים מצפון לנתב"ג, הפגיעה הצפויה בבארות יצחק ובמזור אם תופעל תבנית התפעול החדשה, תהיה החמורה ביותר ובפער דרמטי מבין כל היישובים הצפוניים.
זאת מאחר שסמיכותם של קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור לקצהו של מסלול 21 מביאה לכך שהמטוסים המגיעים לנחיתה עליו יחלפו מעליהם בשלב הסופי של הגישה לנחיתה, דהיינו בגובה של כ-100 מטרים מעל פני הקרקע, ומעט יותר מכך מעל פני הקרקע במושב מזור.
לדברי העותרים הם אינם יכולים להשלים עם מציאות חיים בלתי נסבלת בלשון המעטה בה כל כלי הטייס ינחתו בימי חול בין השעות 05:50 ל-22:00 על מסלול 21 שישמש כמסלול הנחיתה העיקרי ויחלפו מעליהם בגובה כה נמוך.
בעתירה נאמר כי תבנית התפעול המועדפת שהינה תוצר של משא-ומתן בן כ-20 שנה בין הישובים הסובבים את נתב"ג לבין רשות שדות התעופה הינה כי נחיתה על מסלול 21 תותר רק בשעות עומס מרבי כשהכוונה הייתה לשעות 13:00 עד 17:00.
אולם עתה, החליט מנהל רשות שדות התעופה האזרחית גיורא רום להפוך את הקערה על פיה ולשנות באופן בוטה את האיזון העדין הקבוע בכל הנוגע לתפעול המבצעי של נתב"ג, בין בטיחות טיסה לשמירה על איכות החיים והסביבה של בארות יצחק ומזור.
לדברי העותרים, באמצעו משרד עורכי הדין ענת בירן, ההחלטה החד-צדדית המנוגדת להוראות התמ"א המשנה דה פקטו את תבנית התפעול המועדפת הקבועה בתמ"א המבוססת על ההסכמה בין הישובים הסובבים את נתב"ג לבין רשות שדות התעופה, תסכן באופן ממשי את המשך קיומם במקומם.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לבטל את החלטתו של גיורא רום ולהורות לו לפעול בהתאם להוראות התמ"א ותבנית התפעול המועדפת.

עתירה מנהלית 13660-03-14
תאריך:  14/03/2014   |   עודכן:  14/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שינוי מסלול הנחיתה מסכן המשך קיומנו"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הוראות התמ״א..
טיירה  |  14/03/14 21:33
2
נתב"ג-בכיה לדורות שיצרו אטומים ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  16/03/14 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
שש שעות של שיחות אינטנסיביות בין שרי החוץ של ארה"ב ורוסיה לא הביאו להסכמות בנוגע למשאל העם שיתקיים בסופ"ש בחצי האי    רוסיה אומרת כי תכבד את משאל העם בשאלת הסיפוח    ארה"ב: "השלכות קשות וחמורות אם ריבונות אוקראינה תופר"
יצחק דנון
מנותחת במכון פרופורציה תובעת פיצויים לאחר שנכוןתה בפניה כתוצאה משריפה שפרצה בחדר הניתוח בעקבות דליפת חמצן
עופר וולפסון
ג'יפ סיור של צה"ל עבר בסמוך למטען שהתפוצץ בגזרה הסמוכה לגבול לבנון    צה"ל הגיב בירי פגזים לשני כפרים הידועים כמעוזי חיזבאללה
עופר וולפסון
הודיעה כי העסקה להשקעה של 134 מיליון שקל על-ידי חברת Nashone לא תצא אל הפועל בגלל עיכובים חוזרים ונשנים    "הפסדנו הזדמנויות אחרות בגלל התחייבות לחברה האמריקנית"
יצחק דנון
בית משפט השלום העניק פטור מתשלום אגרה לאמנית שהגישה תביעה כנגד שס על הפרת זכויות יוצרים במילות פזמון שכתבה על הרב עובדיה יוסף    שס מערערת על ההחלטה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il