קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור טוענים כי משמעות החלטת מנהל רשות שדות התעופה האזרחית לפיה עם סיום מיזם שדרוג התשתיות בנתב"ג, כבר בחודשים יוני-יולי השנה, מסלול 21 ישמש כמסלול הנחיתה העיקרי לכלל כלי הטיס הפועלים בשדה בימי חול בין השעות 5:50 ל-22:00 (למעט בשלב זה למטוסים בעלי למעלה מ-3 מנועים) תהפוך את הישובים הממוקמים בסמיכות לקצהו הצפוני של מסלול 21, לישובים שאינם ראויים עוד למגורים ואת חיי תושביהם לסיוט.
בארות יצחק ומזור הגישו עתירה כנגד החלטת מנהל רשות התעופה האזרחית ליישום תבנית תפעול חדשה הקובעת את מערך ההמראות והנחיתות של כלל המטוסים בנתב"ג. בעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד כנגד רשות שדות התעופה האזרחית ומנהלה גיורא רום, וכנגד רשות שדות התעופה נאמר כי אף שנתיב הטיסה לקראת נחיתה על מסלול 21 חולף מעל יישובים רבים נוספים מצפון לנתב"ג, הפגיעה הצפויה בבארות יצחק ובמזור אם תופעל תבנית התפעול החדשה, תהיה החמורה ביותר ובפער דרמטי מבין כל היישובים הצפוניים.
זאת מאחר שסמיכותם של קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור לקצהו של מסלול 21 מביאה לכך שהמטוסים המגיעים לנחיתה עליו יחלפו מעליהם בשלב הסופי של הגישה לנחיתה, דהיינו בגובה של כ-100 מטרים מעל פני הקרקע, ומעט יותר מכך מעל פני הקרקע במושב מזור.
לדברי העותרים הם אינם יכולים להשלים עם מציאות חיים בלתי נסבלת בלשון המעטה בה כל כלי הטייס ינחתו בימי חול בין השעות 05:50 ל-22:00 על מסלול 21 שישמש כמסלול הנחיתה העיקרי ויחלפו מעליהם בגובה כה נמוך.
בעתירה נאמר כי תבנית התפעול המועדפת שהינה תוצר של משא-ומתן בן כ-20 שנה בין הישובים הסובבים את נתב"ג לבין רשות שדות התעופה הינה כי נחיתה על מסלול 21 תותר רק בשעות עומס מרבי כשהכוונה הייתה לשעות 13:00 עד 17:00.
אולם עתה, החליט מנהל רשות שדות התעופה האזרחית גיורא רום להפוך את הקערה על פיה ולשנות באופן בוטה את האיזון העדין הקבוע בכל הנוגע לתפעול המבצעי של נתב"ג, בין בטיחות טיסה לשמירה על איכות החיים והסביבה של בארות יצחק ומזור.
לדברי העותרים, באמצעו משרד עורכי הדין ענת בירן, ההחלטה החד-צדדית המנוגדת להוראות התמ"א המשנה דה פקטו את תבנית התפעול המועדפת הקבועה בתמ"א המבוססת על ההסכמה בין הישובים הסובבים את נתב"ג לבין רשות שדות התעופה, תסכן באופן ממשי את המשך קיומם במקומם.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לבטל את החלטתו של גיורא רום ולהורות לו לפעול בהתאם להוראות התמ"א ותבנית התפעול המועדפת.