X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עורכי דין שייצגו תובע ייצוגי מערערים לבית הדין הארצי על החלטת בית הדין האזורי לעבודה להתערב בהסכמה על שכר טירחתם ולהפחיתו בשיעור של 75%
▪  ▪  ▪
התובע טוען כי הפניקס מפרה את הכללים

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, דגית ויסמן, החליטה להתערב בהסכמה שהושגה בין באי-כוחו של תובע ייצוגי לבין הנתבעת חברת הביטוח הפניקס בנוגע לתשלום שכר טירחתם במסגרת הסדר פשרה בתיק, ולהפחית 75% מהסכום המוסכם של 200,000 שקלים, כך שיעמוד על 50,000 שקלים. על החלטה זו הגישו באי-כוח התובע הייצוגי ערעור לבית הארצי לעבודה.
הבקשה לאישור התביעה הייצוגית כנגד הפניקס הוגשה על-ידי עו"ד גור טננבאום מגבעת שמואל באמצעות עורכי הדין ארז הס ויובל דורון. זאת בטענה כי במקרים של סיום יחסי עובד-מעביד שלא אגב פיטורין נוהגת הפניקס שלא כדין באופן מגמתי ובדרך של איפה ואיפה בין העובד לבין המעביד, תוך העדפה ברורה של המעביד בנוגע לשחרור כספי פיצויים (קצבה) לידי המעביד בניגוד להוראות חוק פיצויי פיטורין, הנחיות המפקח, תקנון הפניקס, ותקנות מס הכנסה.
לטענת התובע, הפניקס מפרה את הכללים והתנאים המנחים אשר רק בהתקיימם היא רשאית לשחרר למעביד את כספי הפיצויים. הצדדים הודיעו לבית הדין כי הגיעו לידי הסכמה לפיה התובע יסתלק מתביעתו בכפוף להתחייבותה של הפניקס לפעול לשינוי נהליה בעתיד, וכי בגין תרומת התובע למצב החדש תשלם לו הפניקס סך של 140,000 שקלים ולבאי-כוחו שכר טירחה של 200,000 שקלים.
השופטת לא התערבה בסוגיית תשלום הגמול לתובע הייצוגי בהתחשב בגובה פיצויי הפיטורים להם היה זכאי. ואולם בכל הנוגע לגובה תשלום שכר הטרחה לבאי-כוחו החליטה השופטת להעמיד את סכום שכר הטרחה הכולל על 50,000 שקלים במקום 200,000 שקלים.
זאת לדבריה, נוכח עיתוי הפשרה אליה הגיעו הצדדים וזאת לפני שקוים דיון אחד בבית הדין. עוד ציינה השופטת בהחלטתה כי המדובר בהליך המתנהל בין כתלי בית הדין לעבודה ועל כן פסיקת הוצאות בשיעור שהוסכם עליו בין הצדדים חורגת משמעותית מהמקובל בבתי הדין לעבודה.
בערעור שהגישו עוה"ד הס ודורון על החלטת השופטת להפחית משכר טירחתם המוסכם נטען כי הפניקס הינה גוף פרטי מבוסס וכי אין המדובר בתשלום מקופה ציבורית. לדבריהם הפניקס כגוף פרטי מבוסס היא היחידה הנהנית למעשה מהפחתת שכר הטרחה, וכי הסכום המוסכם נקבע לאחר שנשקלו מכלול הסיכויים והסיכונים בתיק ועלויות הפשרה.
לטענת המערערים, השופטת שגתה בהסתמכה על הפרקטיקה הנהוגה בבתי הדין לעבודה ולא על המפתח והמבחנים שנקבעו בחוק. בנוסף התעלמה השופטת מהתרומה של ההליך הנדון לשינוי בעמדתה של הפניקס ולהחלטתה לערוך שינויים והתאמות בנהליה, דבר שהביא לחסכון כספים רבים לציבור.
לדברי המערערים, השופטת התעלמה עוד מכך שמדובר במקרה המבטא את כוחו ההרתעתי והאכיפתי של מוסד התובענה הייצוגית, ובמקרה אשר יש בו כדי לעודד תובעים עתידיים להעמיד לביקורת שיפוטית כשלים בהתנהלות גופים פרטיים. המערערים מציינים כי הפניקס לא התנגדה להגשת הערעור.

ע"ע 15001-03-14
תאריך:  14/03/2014   |   עודכן:  14/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דגית ויסמן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם ביה"ד רשאי להפחית שכר טירחה מוסכם?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור עתרו לבית המשפט לביטול ההחלטה על שינוי מסלול הנחיתה העיקרי של המטוסים בנתב"ג בטענה כי השינוי יהפוך את היישובים לבלתי ראויים למגורים ואת חיי תושביהם לסיוט
עופר וולפסון
שש שעות של שיחות אינטנסיביות בין שרי החוץ של ארה"ב ורוסיה לא הביאו להסכמות בנוגע למשאל העם שיתקיים בסופ"ש בחצי האי    רוסיה אומרת כי תכבד את משאל העם בשאלת הסיפוח    ארה"ב: "השלכות קשות וחמורות אם ריבונות אוקראינה תופר"
יצחק דנון
מנותחת במכון פרופורציה תובעת פיצויים לאחר שנכוןתה בפניה כתוצאה משריפה שפרצה בחדר הניתוח בעקבות דליפת חמצן
עופר וולפסון
ג'יפ סיור של צה"ל עבר בסמוך למטען שהתפוצץ בגזרה הסמוכה לגבול לבנון    צה"ל הגיב בירי פגזים לשני כפרים הידועים כמעוזי חיזבאללה
עופר וולפסון
הודיעה כי העסקה להשקעה של 134 מיליון שקל על-ידי חברת Nashone לא תצא אל הפועל בגלל עיכובים חוזרים ונשנים    "הפסדנו הזדמנויות אחרות בגלל התחייבות לחברה האמריקנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il