X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תושב אזור מבקש את התערבות בית המשפט בהפסקת מפגעי הריח מהם סובלים תושבי העיר המתגוררים בסמוך למפעל אופיס טקסטיל ובנוסף לפסוק לתושבים הסובלים פיצויים בשל נזקיהם
▪  ▪  ▪
מפעל אופיס טקסטיל באזור [צילום: סטריט וויו]

ד"ר אלברט סמנדרוב, תושב אזור, מבקש לאשר הגשת תביעה ייצוגית נגד מפעל אופיס טקסטיל המרוחק מביתו במרחק של כ-350 מטרים בשמם של תושבי היישוב אזור, הסובלים מזה שנים ממפגעי ריח קשים שמקורם במפעל.
לטענתו, המפעל גרם מזה שנים רבות למפגעי ריח בעוצמה בלתי נסבלת ובתדירות גבוהה, וכי המפעל מזהם את האוויר באופן כללי ובדרך של פליטת עשן שחור.
לדברי ד"ר סמנדרוב, מפגעי הריח פוגעים בשגרת חייהם של התושבים המתגוררים במרחק מאות מטרים מהמפעל, והריחות הקשים הפכו לחלק משגרת חייהם. לטענתו, מדובר במצב בלתי נסבל ובלתי תקין המלמד על אוזלת ידן של הרשויות, באשר הליכים מנהליים תקינים במועד הרצוי היו צריכים להוביל זה מכבר לסגירתו של המפעל, אולם המפעל ממשיך להתקיים.
לדברי התובע, כבר בשנת 2008 היו בידי המשרד להגנת הסביבה ראיות לכך שהמפעל פולט עשן שחור ביחד עם ריחות קשים ועל כך שהמפעל חורג מתנאי רישיון העסק של מעורבותו באירועי זיהום אוויר, אולם רק בשנת 2011 "נזכר" המשרד לטפל בנושא מפגעי הריח שמקורם במפעל, ורק בשלב מאוחר יותר החל המשרד לטפל בתלונות התושבים על צריבות בעיניים וקשיי נשימה בשל מפגעי הריח.
בתגובת המפעל הראשונית נטען כי הוא אינו מזהה כל בעיה וכי מדובר בתלונת תושבים בודדים בעלי אינטרסים זרים. לטענת התובע, באמצעות עוה"ד אמיר ישראלי ושלומי כהן, התנהלות המפעל שערורייתית וגם לאחר שגרם למפגעי ריח, רעש ועשן שחור משך שנים רבות, וגם לאחר שהמשרד להגנת הסביבה "נזכר" סוף-סוף לנקוט נגדו בפעולות, המשיך המפעל להתעכב ולהשתהות במילוי החובות אותן ממילא היה עליו למלא מהיום הראשון לפעילותו.
לסיכום טוען התובע כי אין זה מתקבל על הדעת כי במשך שנים כה רבות יגרום המפעל לזיהום אוויר, עשן שחור, ובעיקר למפגעי ריח חוזרים ונשנים תוך גרימת סבל לתושבי האזור, וכי אמצעי הזהירות בהם היה המפעל צריך לנקוט מראש יינקטו בדיעבד אם בכלל, באופן חלקי ולאחר שנים רבות.
התובע סבור כי התנהלות המפעל מצדיקה הגשת תביעה ייצוגית בעניינו, במסגרתה יפסוק בית המשפט פיצויים לטובת תושבי אזור הנפגעים בשיעור הולם. התובע מעריך את סכום הפיצויים הכולל ב-30 מיליון שקלים.
בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורות למפעל לנקוט בפעולות הנדרשות בהתאם לקביעתו של מומחה שימונה מטעם בית המשפט, על-מנת למנוע את המשך גרימתם של מפגעי הריח.

ת.צ. 10791-03-14
תאריך:  17/03/2014   |   עודכן:  17/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המפעל גורם למפגעי ריח לתושבי הסביבה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הצדדים הסכימו שהודעותיו של שופט ביהמ"ש העליון יוגשו לביהמ"ש    תיתכן עסקת טיעון בהאשמות המס נגד שלושה מן הנאשמים    השופט שגיא: לסגור את התיקים נגד החשודים שיעידו
עופר וולפסון
באישור בנק ישראל, יידחה יישום ההוראה בדבר הקדמת מועד פרסום הדוחות הכספיים, במטרה לאפשר לבנק לכלול בדוחותיו נתונים של חברה מהותית שטרם פרסמה דוחותיה - החברה לישראל
עופר וולפסון
פרסמה לעיון הציבור מתווה עדכני לשיפור איכות הגילוי וקיצור התשקיפים והדוחות התקופתיים    יו"ר הרשות האוזר: "הגילוי העדכני יציג למשקיע מידע ממוקד ואיכותי לצורך קבלת החלטות השקעה, תוך שיפור איכות הדיווח לציבור וקיצור היקף הדוחות"
עופר וולפסון
חברת המזון רשמה רווח נקי של 376 מיליון שקל ב-2013 - עלייה הנובעת מגידול ברווח התפעולי ומירידה בהוצאות המימון    ההכנסות גדלו ב-2.4% ל-4.19 מיליארד    קטגוריית התה הקר Nestea תרמה לגידול במכירות
יפעת גדות
נתונים מפייסבוק מגלים: אצל 67% מהזוגות ההטרוסקסואליים הגבר מבוגר מהאישה, ב-20% ממערכות היחסים האישה מבוגרת מהגבר, ובשאר 13% מהזוגות בני הזוג בני אותו גיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il