X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש עיריית רמת גן לשעבר: "הרגשתי מאוד לא נוח ומאוד לא שקט" בנוגע ל-500,000 דולר במזומן שהחזיק בעליית הגג בביתו "וניסיתי לא לגעת בזה בחקירה"
▪  ▪  ▪
בר. "אני לא דיקטטור" [צילום: פלאש 90]
גם בני ברק ובת ים
צבי בר ייחס לעצמו את מניעת בניית 10,000 יחידות דיור בפארק איילון – נושא שעלה במקביל במשפט הולילנד, בטענה לתשלומי שוחד בידי חברת הזרע שהייתה מבעלי השטח. שם נאמר, כי מי שסיכל את הבנייה היה ראש הממשלה דאז, אריאל שרון. לדברי בר, הוא גם האחראי לשימור שכונת שרונה בתל אביב, לייצובה הכספי של בני ברק ולפיתוחה של בת ים, כחבר בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

צבי בר טען, כי היה קיים קשר פסול בין הח"כ לשעבר כרמל שאמה-הכהן לבין קצין המשטרה ערן קמין (כיום - ניצב-משנה וסגן מפקד יאח"ה). שאמה-הכהן הוביל את האופוזיציה נגד בר במועצת עיריית רמת גן והיה מהעדים המרכזיים במשפטו. לדברי בר, המשטרה השיבה לו, כי שאמה-הכהן רשאי להיפגש עם כל מי שהוא חפץ.
בר סיפר על טענתו בתחילת חקירתו הנגדית (יום ג', 18.3.14). "הייתה לכם מטרה וכולכם חתרתם אליה. אתם עשיתם את שלכם ואני לא בא אליכם בטענות", אמר בר על חקירותיו במשטרה. "הנסיך שלכם [שאמה-הכהן] הכניס אתכם לוויברציה שאתם לא יוצאים ממנה. בדיעבד יכולתי לשנות דברים רבים ואז לא היינו יושבים פה היום".
לדברי בר, היה צריך להעניק לו את פרס ישראל על טיפולו בפרויקט בית ליר אור - בגינו הוא מואשם בקבלת שוחד. "הנסיך שלכם רצה להיות שותף", טען בר לגבי האשמותיו של שאמה-הכהן בנוגע לפרויקט זה. "אבל את זה, מסיבות שלכם, לא בדקתם". עוד אמר בר, כי "לא היה ריח שוחד ולא בטיח. אני לא דיקטטור. אני הדמוקרט הכי גדול בין ראשי הערים". לדבריו, הוא לא היה כל-יכול במועצת העירייה בכלל ובענייני תכנון ובנייה בפרט; השפעתו הייתה רבה, אך מכוח יכולת השכנוע שלו ולא בשל כפייה או איום.
בהמשך עדותו טען בר, כי עו"ד מוטי גלוסקה ביצע עבורו פעולות בניירות ערך. התובע, עו"ד טל פרג'ון, הגיב באומרו שמדובר בגירסה חדשה, שכן עד כה אמר בר שגלוסקה טיפל עבורו רק בענייני נדל"ן ובהלוואה שקיבל בלונדון בשנת 2005. "גלוסקה היה האפוטרופוס שלך?", תהה. בר: "יש עוף מוזר לפניך. ככה התנהלתי". בר המשיך: "זה שהוא [גלוסקה] איננו פה, לא אומר שאני רוצה להניח עליו את כל התיק". פרג'ון: "תסביר. הרי הרגע הנחת עליו את כל התיק". בר: "אמרתי את שלי". פרג'ון: "הגיוני שגלוסקה יבצע לבדו פעולות כאלו בניירות ערך?". בר: "נתתי את התשובה".
לדברי בר, "הרגשתי מאוד לא נוח ומאוד לא שקט" בנוגע ל-500,000 דולר במזומן שהחזיק בעליית הגג בביתו "וניסיתי לא לגעת בזה בחקירה". רק מאוחר יותר, כאשר גלוסקה אמר בחקירתו-שלו שקיבל ממנו מזומן, אמר בר לחוקריו שאכן החזיק כספים אלו. בחקירתו הראשית הסביר בר, כי מדובר היה בהכנסות מעסקיו לפני שנבחר לראשות העירייה.
בר אישר, כי גלוסקה שגה בטיפולו בקרקע שהייתה בבעלות בר בכפר יונה, אך לדבריו הוא המשיך לסמוך עליו "כי כזה אני ועברו הרבה שנים עד שהבנתי שאפשר היה לעשות אחרת". בר הוסיף, כי היה צריך להעביר מוקדם יותר את ניהול עסקיו לידי בניו. הוא לא סיפר לגלוסקה על הכספים בעליית הגג ועל ההלוואה שקיבל מחיים גייר, "כי העניין בכפר יונה ישב לי פה [בראש] ולא הכל סיפרתי לו".

תאריך:  18/03/2014   |   עודכן:  18/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בר: כרמל שאמה-הכהן הכניס אתכם לוויברציה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אין מי שיאמין לי עכשיו- כנסו
ליאורה  |  18/03/14 13:07
2
אין על צבי
תושב  |  18/03/14 13:13
3
חבל ששאמה לא נבחר לראשות העיר
ת  |  18/03/14 13:28
4
חבל שכרמל לא נבחר. הפסדנו !!! ל"ת
מאמינה בכרמל  |  18/03/14 16:40
5
בר הנכלול שוכח שלא שאמה הגנב
גידי מרמת גן  |  20/03/14 13:54
6
הרס את רמת גן
ארז בנימין  |  25/03/14 05:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת צבי בר
איתמר לוין
טוען שזה היה טבעם של הכספים שקיבל מהיזם דוד לוי    אומר גם שקיבל הלוואה מהיזם חיים גייר על-רקע יחסי הידידות ארוכי השנים ביניהם
איתמר לוין
ראש עיריית רמת גן לשעבר טוען שלא ידע שהיזם עמנואל ארביב, שפעל בעיר, עמד מאחורי הלוואה שקיבל    השופט גורפינקל: אם עו"ד גלוסקה לא יעיד - יש להגנה בעיה
איתמר לוין
בר בפתח עדותו במשפטו: סייעתי ליזמים כי הבנייה הייתה החמצן של רמת גן; לא ראיתי בעיה בבקשת עבודה לבני מהיזם לגזיאל ובקבלת הלוואה מהיזם גייר
איתמר לוין
ארז קמיניץ: ביהמ"ש יכול להתערב ולהכניס שיקולים ערכיים שאצל הבוחר תופסים מקום שולי    עו"ד אילן בומבך: ביהמ"ש העליון הכריז על מותה של חזקת החפות בהחלטתו להדיח את ראשי הערים
איתמר לוין
יועצת משפטית לשעבר במשרד הפנים מתארת כיצד הצליח בר לשכנע את המנכ"ל דאז, אריה בר, שאין צורך באישורו של משרד הפנים לעסקת חילופי המקרקעין בנוגע להר נפוליאון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il