X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרדי מס הכנסה באזור תל אביב ערכו השבוע מאות ביקורות בעסקים וגבו כ-12.5 מיליון שקל מחייבי מס התירוצים על אי-רישום היו מגוונים - ברוח החג
▪  ▪  ▪
"פעם זה היה נרשם ישירות בקופה" [צילום: פלאש 90]

מבצע משולב רחב-היקף של רשות המיסים באזור תל אביב, שכלל ביקורות ב-420 עסקים, פעולות אכיפה נגד חייבי מס וחקירת סרבני הגשת דוחות, התנהל ברוח החג, ולמבקרים נדמה היה כי אווירת הפורים שרתה על ההסברים שסיפקו להם בעלי העסקים שלא דיווחו כדין.
"פעם זה היה נרשם ישירות בקופה", טען בעל חנות לספרים ולמתנות שלא רשם כספים ששולמו באשראי בסך 12,000 שקל, "היום כבר לא". גם בעל עסק לייצור תכשיטים שלא רשם צ'קים דחויים בסך מסחרר של כ-110,000 שקל, טען כי לא רשם אותם כי טרם התחיל בעבודות הייצור.
במהלך המבצע, שנוהל על-ידי רועי מקוב, פקיד שומה גוש דן, גבו המשרדים בשיתוף היחידה לאכיפת הגבייה כ-12.5 מיליון שקל מחייבי מס ותפסו 8 כלי רכב. עוד נחקרו על-ידי משרד חקירות מס הכנסה תל אביב 14 סרבני הגשת דוחות ו-34 אחרים הגישו את הדוחות מיד עם קבלת הזימון לחקירה.
מהביקורות בשטח עלה כי 7% מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות, בעל דוכן למיצים טבעיים שאת הכספים שלא רשם בקופה שם בכוס חד-פעמית בדלפק וטען: "אם אני רוצה לקנות משהו לאכול ולשתות, אני משתמש בכסף הזה". בעלת סלון כלות שלא רשמה צ'ק בסך 3,000 שקל ובעל חנות בדים שלא רשם צ'ק בסך 700 שקל טענו כי מדובר בצ'קים לביטחון בלבד. במהלך הביקורות ביפו נתפס בעל מתפרה שלא פתח תיק במס הכנסה וגם לא ניהל ספרים כנדרש.
לדברי רועי מקוב, שניהל את המבצע המחוזי, החובה האזרחית לעמוד בדרישות החוק חלה כל השנה, גם לקראת פורים. כידוע, רשות המיסים הגבירה את פעילות האכיפה בשטח כחלק ממאבקה נגד מעלימי מס והון שחור וכדי להשיג שוויון בנטל המס.
בתוך כך, שבוע לפני המבצע באזור תל אביב נערכה פעילות ביקורות ב-166 עסקים בחולון, באזור ובבת ים ונמצא ב-8% מהביקורות כי לא צייתו לדרישת החוק. גם שם התירוצים היו מבדחים, כנראה ברוח פורים, כמו במקרה של בעל חנות לצעצועים בחולון שלא רשם את קניית הביקורת בעסק שלו ולשאלת המבקרים מדוע, הסביר כי השעה הייתה מאוחרת. בחברה לעיצוב מוצרים לא רשמו כספים ששולמו באשראי בסך של כ-16,600 שקל והתירוץ היה: "היו לי עיסוקים רבים".

תאריך:  18/03/2014   |   עודכן:  18/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
7% מבעלי העסקים באזור ת"א לא רשמו הכנסות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מר רועי מקוב
רועירועי  |  18/03/14 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
צו חדש יחייב הצ'יינג'ים לזהות לקוחות ולדווח על פעולות כספיות כבר מסכום של 10,000 שקל    יצטרכו למלא פרטים על לקוחות גדולים    צ'יינג' גדול יקים מאגר ממוחשב עם פרטי לקוחותיו
איתמר לוין
תומכת בעתירת התנועה לאיכות השלטון להורות לפרקליטות לחתום איתה על הסדר טיעון    "האמת העובדתית, לה שואף המשפט, תיוותר עלומה, גולמית ובלתי מפוענחת - הגם שהיא לכאורה נמצאת בהישג-יד"
גלית יצחק-אוגנוב
חתן פרס נובל לכימיה לשנת 2004, פרופ' אהרן צ'חנובר, נבחר לתפקיד    צ'חנובר: אני מאמין כי עלינו לעשות כל שביכולתנו להמשיך ולתמוך בחולים ולהקל עליהם ועל בני משפחותיהם
מחלקה ראשונה
סא"ל במיל', אביב פייגל, מונה למנכ"ל המועצה לשלום ולביטחון    במועצה חברים מאות בכירים לשעבר בצה"ל ובמערכות הביטחון
אלעזר לוין
"הצעת לפיד היא מהלך סרק, שיעבור רק ל-8% מהזוגות הצעירים    דורש להחל שיעור מע"מ 0% גם על זוכות ללא ילדים, משפרי דיור, חרדים וערבים    גם בכירי האוצר מתנגדים, וקובעים: "התוכנית אינה מעשית"    ישימו מקלות בגלגלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il