X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית המשפט העליון דחה את תביעתו של מי שטען שלקה בנכות נפשית לאחר ששמע שחברו הותקף בטיול בית-ספרי: "אני לא מבין מה ההתרשלות; ספק אם היה צריך לצפות לפגיעה של חד-גדיא"
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בית המשפט העליון דחה (יום ג', 18.3.14) ערעור של מי שטען לנכות נפשית לאחר ששמע על תקיפת חברו בעת טיול בית-ספרי. השופט יצחק עמית אומר, כי לא היה מקום להגשת התביעה מלכתחילה.
התובע, יליד 1991, השתתף בשנת 2006 בטיול של בית הספר אורט בפרדס חנה, שם הותקפו שניים מחבריו בשעות הלילה. עמית מתמצת: "המערער טען כי במהלך אותו לילה שמע מאחד משני התלמידים שהיו מעורבים בקטטה אודות הקטטה, וכי מאותו לילה מצבו הנפשי הלך והתדרדר, הוא החל לסבול מחרדה מוגברת, עצבנות, אי-שקט, מחשבות טורדניות ומצב רוח ירוד.
"הוא טופל במהלך כשנתיים על-ידי פסיכולוגים ופסיכיאטרים, שאיבחנו כי הוא סובל מתסמונת בתר-חבלתית. בחלוף כשנתיים אושפז בבית חולים. לטענתו, בעקבות חשיפתו לאירוע האלים, ואובחן בהמשך כסובל מתסמונת ביפולרית (דו-קוטבית)".
עמית אומר: "לא אכחד כי התקשיתי להבין מה ההתרשלות המיוחסת למשיבות... האם היה אסור למורות ללכת לישון במהלך כל הלילה? האם החובש-המאבטח היה אמור לעזוב את מקום הלינה ולפטרל דווקא ליד הגדר, בהתחשב בכך שממילא מדובר במתחם בסיס צבאי? ככל שההתרשלות המיוחסת למשיבות היא בכך שלא הקדישו למערער תשומת לב לאחר האירוע, הרי המערער עצמו מספר בתצהירו כי 'לא דיברתי ולא שיתפתי אף אחד בפחדי באותו לילה'... תמהני, מדוע מבין עשרות תלמידים, המורות היו אמורות להשגיח דווקא על המערער, אשר לא דיבר ולא שיתף אף אחד בפחדיו?".
במישור המשפטי קובע עמית: "ספק אם המורות יכולות היו לצפות שהמערער עלול להיפגע, במעין 'חד-גדיא' הנובע מאירוע הקטטה שהמערער לא היה עד לו, כך שדומה כי מדובר בסיכון לא צפוי השולל קיומה של התרשלות. מכל מקום, וכפי שנקבע במישור העובדתי, לא הייתה כל התנהגות עוולתית של המשיבים שיצרה סיכון כלפי התלמידים - הפעילות אורגנה כראוי והלינה אף נעשתה בשטח צבאי מגודר, התקבלו כל האישורים הדרושים ולא הופרה הוראה חקוקה".
המערערים חויבו בתשלום הוצאות בסך 20,000 שקל. השופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל הצטרפו לפסק דינו של עמית. את התלמיד והוריו ייצגה עו"ד ד"ר רינה רחמני-רבינוביץ, את אורט ייצג עו"ד אילן עוזיאל, ואת משרד החינוך - עוה"ד דוד גל ושירלי שאלתיאל.

תאריך:  18/03/2014   |   עודכן:  18/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טען לנכות לאחר ששמע שחברו הותקף בטיול
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
על-פי מחקר שבוצע על-ידי סטודנטים בארה"ב רבע מהנשים משקרות לגבי מספר הגברים איתם בילו במיטה
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה את ההצעה הממשלתית לפיה הממונה על ההגבלים יבצע בדיקות לבחינת התחרותיות בכל ענף שימצא, וימסור הממצאים לשר האחראי    המסקנות יפורסמו גם באינטרנט    התעשיינים התנגדו: "נידרש למסור מידע שעלול לפגוע בנו"
איתמר לוין
מותירה לשיקול דעתו של רוזן את ההכרעה בבקשה של שני עורכי דין לזמן את זקן לעדות למרות שלא נחתם עימה הסדר טיעון
יצחק דנון
לדברי יצרנית ומשווקת תמי 4, הבכיר ששימש כמנהל פיתוח ומנהל הטכנולוגיות ושותפו הם אלה שפיתחו וייצרו עבור מי עדן את בר המים הביתי שהשיקה לאחרונה וזאת בהתבסס על סודותיה המסחריים שנגזלו ממנה על-ידי העובד הבכיר לשעבר
עופר וולפסון
משרדי מס הכנסה באזור תל אביב ערכו השבוע מאות ביקורות בעסקים וגבו כ-12.5 מיליון שקל מחייבי מס    התירוצים על אי-רישום היו מגוונים - ברוח החג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il